Viser søkeresultater 11 til 20 av 200
-
02-11-11, 13:29 #11
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Ja, det er jo det ... Svært at finde ud af, om det er den ene eller den anden - og svært, hvis der skulle være en eller anden infektion, du har fået ved at spise en småkage et sted i bazaren i Cairo eller sådan noget.
Min søster var igennem et hav af såvel konventionelle som alternative kure, som selvfølgelig ikke virkede. Mod alt fra Candida til lungebetændelse ...
Og fik altså kortvarig lindring af nogle af tingene, jeg mener også af Metronidazol og af bredspektret penicillin
indtil hun efter et års tid med - den nu åbne - tuberkulose - omsider fik den rigtige antibiotika.
Men ja, det er meget let at se den anden model for sig også
Og den er vel mere sandsynlig, hvis du ikke har rejst så meget eller vilde steder hen 
Thyroid vil sikkert også kunne hjælpe med dette; du kan blive stærkere af det, men er der en reel infektion, skal den jo bankes ned med det, der må til ... Hvilket du så også vil ha flere kræfter til.
----
Jeg skrev i et indlæg, at du med thyroid vil få større psykisk overskud. Det er min personlige erfaring - og jeg nævner det, fordi jeg levende kan forestille mig, at det må være tiltrængt efter så lang og hård en kamp som din. Hvornår får du thyroid?
-
02-11-11, 14:06 #12
Søde Nielsigne
Tak for din omsorg. Jeg vælger nu at følge grundopskriften i en behandling, som giver ca. 90 % en markant bedring. Jeg vælger at forfølge den hypotese, som passer bedst på mine symptomer, min sygehistorie og de test, jeg indtil nu har fået. Ellers bliver jeg vanvittig, og det er jo det, der har givet mig bedring.
Jeg er hverken religiøs eller fundamentalist på dette område. Jeg holder alle muligheder åbne, og jeg agter at forfølge dem lige indtil jeg er træt eller har fået det så meget bedre, at jeg er tilfreds. Jeg lukker den imidlertid ned for nu. Det har jeg brug for.
Jeg har netop fået en SMS fra apoteket om, at Thyroid er kommet hjem. Men jeg er for afkræftet til at gå ud i dag, og nu er jeg tillige med blevet stædig!!
Det er ikke sikkert, at en test vil vise noget, der kan bruges som dokumentation (hvis f.eks. jeg har brug for et udsædvanligt højt niveau af T3 (Lowe og Teitelbaum), men jeg skal jo alligevel tjekkes for mit T4 niveau senere af sikkerhedshensyn.
Og eftersom jeg jo nu alligevel har henslæbt mig i denne fysiske tilstand i større eller mindre grad i 7 år, så venter jeg med at begynde på medicinen til på tirsdag i næste uge.
Mandag, hvor jeg skal til konsultation hos min holistiske læge, beder jeg ham så om at tage en blodprøve til en vældig net sum, som de jo altså ikke vil lave i det konventionelle system, sådan at vi kan få målt mine tal, FØR jeg starter på medicinen.
Hvis vi så er så heldige, at de viser noget, og jeg får det bedre af behandlingen generelt, så håber jeg, at jeg får kræfter til at give dem en ordentlig "en på singadusen". Offentligt! ;) Det her handler jo ikke bare om mig men om tusindvis af mennesker!
Naturligvis er det også psykisk slidsomt at være så syg og at måtte opgive at gøre ting, som jeg har brug for, og som gør mig godt, eller at blive henvist til sofaen i dagevis bagefter. På det seneste, hvor jeg har været lidt i bedring, har jeg haft nogle stunder, hvor jeg bogstaveligt talt har danset og sunget i glæde - og dem vil jeg selvfølgelig gerne have nogle flere af
Jeg må lukke ned for nu. Ellers koster det i flere dage
Tak for din støtte
-
02-11-11, 14:42 #13
Klogt at vælge en retning. Det var virkelig heller ikke for at ødelægge din tråd eller forstyrre unødigt ... men bare for en sikkerheds skyld, jeg nævnte den anden mulighed

Det skal blive interessant med thyroid til dig.
Jeg må sige, jeg beundrer din stamina
Vi snakkes, når du har mere krudt af forskellig slags
-
02-11-11, 15:21 #14
Du har ikke ødelagt noget, og dine overvejelser og din omsorg er noteret.
Blot må jeg grænsesætte mig og holde fokus for at bevare mig.
Hav en rigtig god dag!
-
03-11-11, 15:06 #15
Hej igen Nielsigne
Jeg har lige genlæst noget af vores dialog her, og bliver noget ramt af det, du skriver her:
Det svarer til det synspunkt, at en stofskiftesygdom ikke er "reel", hvis man har fine TSH-tal - og det er den jo!Thyroid vil sikkert også kunne hjælpe med dette; du kan blive stærkere af det, men er der en reel infektion, skal den jo bankes ned med det, der må til ... Hvilket du så også vil ha flere kræfter til.
På samme måde kan man sagtens have både kendte og ukendte infektioner med såkaldt normale tal i standardblodprøver, fordi de skjuler sig.
Jeg har bekæmpet og bekæmper fortsat infektioner med de muligheder, der p.t. er i DK, og det er bl.a. den indsats, der har betydet en smule fremgang og stop for det stadigt mere omsiggribende tilbagefald.
Der er så mange kampe at kæmpe så mange steder, og i det her forum (i hvert fald denne tråd) har jeg ikke lyst til at skulle forsvare, at det er "reelt". Jeg har brug for anerkendelse af, at det synspunkt er gyldigt og meget velbegrundet. Det betyder naturligvis ikke, at der ikke er plads til holdninger.
For klarhedens skyld laver jeg lige en enkelt redigering af mit 2. indlæg og linker til to artikler af Teitelbaum, der grundigt gennemgår dette.
Om almindelige virale infektioner i CFS og Fibromyalgi:
http://www.endfatigue.com/health_art...tions_cfs.html
Om almindelige antibiotika-sensitive infektioner i CFS og Fibromyalgi:
http://www.endfatigue.com/health_art...ic_cfs_fm.html
Til opklaring:
J.f. de to første indlæg i tråden, så kan en "træthedssygdom" jo også forårsages af et fysisk traume som f.eks. en piskemælds-/whiplashskade. På vores breddegrader vil man måske oftere støde på udtrykket "whiplashsyndrom".
Der findes ingen færdige svar på, hvordan dette er beslægtet, men tænkningen og erfaringerne går igen hos f.eks. Eva Lydeking-Olsen og Henrik Isager i bogen "Stress og udstødelse". https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13681
-
03-11-11, 15:30 #16
Jeg håper du får god hjelp fremover nå, og kommer deg

Vi er mange som har opplevd god hjelp av thyroid. Men vi er ikke like, det må vi huske på, samme sko passer ikke for alle.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-11-11, 17:43 #17
Jeg forstår ikke, hvad du mener...
Det, jeg prøver på at sige, er, at hvis du har en infektion gemt et sted, så ser jeg for mig, at den vil blive ved brug af thyroid - altså at du får meget bedre muligheder for at sortere i, hvad der er hvad, når din krop begynder at opføre sig mere almindeligt.
Og så tænker jeg, at du vil få meget nytte og glæde ud af at få mere energi, når du får støtte i form af thyroid. Og altså både mulighed for at finde ud af, hvad der er hvad og udholde evt. yderligere behandling.
Jeg har ikke nogen nogen helst dagsorden mht nogen infektioner. Det har jeg ikke forstand på. Men jeg kan sige så meget som at jeg har set min mors liv være alt for præget af MASSER af infektioner. Hun fik sin første alvorlige infektion som 1-årig, og så er det ellers kørt derudaf. Underligt, hun har overlevet, for hjælp er ikke det, hun har fået mest af. Men thyroid er et hit til hende, og hvorfor så ikke også til dig.
Nielsigne
-
03-11-11, 18:55 #18
Nielsigne,
Jeg er sårbar det her sted, og det prøver jeg så at tage hånd om. Det er vendingen "reel infektion", jeg reagerer på.
Jeg tror, vi snakker forbi hinanden.
Du skriver...
... og jeg forsøger efter bedste evne at redegøre for, at jeg har ikke bare én men flere forskellige infektioner, som netop er gemte/skjulte.Det, jeg prøver på at sige, er, at hvis du har en infektion gemt et sted...
Det vil lægerne i almindelig naturligvis ikke anerkende, præcis som de i almindelighed ikke anerkender, at der kan være en dysfunktion i stofskiftet, hvis TSH ser fin ud.
Og det, jeg har brug for, er en anerkendelse af, at det synspunkt, at disse infektioner netop er reelle og eksisterende, er legitimt og velbegrundet - præcis som en anerkendelse af, at jeg kan have en forstyrrelse i mit stofskifte, selvom min TSH er 0,9.
I hvert fald i den her tråd. Andre synspunkter kan der naturligvis også argumenteres for.
Det her er, hvad jeg står for og arbejder ud fra, og nu har jeg underbygget det med et par links til orientering for evt. interesserede.
Vigdis,
Mange tak!
Begge,
Ja, vi er forskellige, men det I her skriver, bliver underbygget af erfaringen hos behandlere, der har arbejdet med træthedssygdomme i årevis (Lowe, Lydeking, Teitelbaum m.fl.), og det kan meget vel være en meget vigtig manglende brik i mit puslespil...
Jeg tør næsten ikke - men jeg håber...
-
03-11-11, 20:14 #19
Jeg er da sikker på, vi taler forbi hinanden... Jeg har nemlig ingen problemer med at anerkende, at du har en eller flere infektioner, for jeg mener, du må være den, der ved mest om det. (Redigert: Og netop dette var jo grunden til, at jeg kom i tanker om min søsters tb; den var da i den grad gemt i lang tid, uanset at den er en kendt og velbeskrevet sygdom)
Og så mener jeg, du kan bruge thyroid til at få det bedre under alle omstændigheder. Jeg forestiller mig, at efterhånden som du får det bedre, så vil det vise sig, om thyroid er behandling nok. Det, jeg mener med 'gemt', ja, det er nok lidt tumbet skrevet, for det jeg tænker på er jo, at det på det tidspunkt måske vil være nemmere at finde ud af, hvad det lige præcis drejer sig om: At det vil kunne nævnes ved navn og i den forstand ikke længere være gemt, hvis du kan følge det.
Men det kan jo også være, at din krop bare blir så glad af thyroid, at immunforsvaret slår gnister og banker hele redeligheden ned selv
-
03-11-11, 22:35 #20
OK Nielsigne

Det er oftest svært at identificere alle infektionerne i de her sygdomme, men hvis du kigger på mit 2. indlæg i tråden, vil du kunne få en fornemmelse af, hvordan jeg griber det både specifikt og mere grundlæggende/generelt an på flere områder.
Der er ikke noget "tumbet" i gemt. Infektionerne gemmer/skjuler sig på flere måder.
Vi skrives ved
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27
Svar med sitat

Bokmerker