Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Tråd: Carros matlogg
-
09-07-09, 07:39 #1
Carros matlogg
Heisann!
Nå skal jeg prøve å komme igang seriøst med lavkarbo igjen.
Prøver å finne en kostholdsfilosofi innen lavkarbo som jeg vill følge, hadde problemer med å følge Atkins fase 1 sist. Vurderer nå bl.a Skaldeman.
Igår startet jeg med oppvarming til lavkarbo i hvertfall, selvom det ikke ble helt strengt.
Igår 7/7:
Frokost kl.06.45 : Hadde veldig dålig tid på morran så det ble en protein Shake.
Mellommåltid - noen valnøtter.
Lunsj kl.11.45: Kylling chopsuey m. cashewnøtter (uten ris).
Middag kl. 17: Røkte svinekotletter m. fløtesaus og urter, gratinert squash med ost på.
Kveldsmat kl. 22: Kyllingvinger, avocado og cottage cheese.
også hadde jeg en liten småglipp med litt cola og noen biter av bakverk som samboern min hadde kjøpt som overraskelse, kunne liksom ikke bare si nei når han kom med roser og kake
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
10-07-09, 07:36 #2
Sv: Carros matlogg
Her er matloggen for igår, 09.07.09.
Frokost kl 06.45: "is-kaffe" av 2 egg, stevia, fløte, cocosa og pulverkaffe.
Kjøres i blender.
Lunsj kl 11.45: Kyllingvinger, agurk og tomat.
Mellommåltid ca kl. 16: Krem m. et egg, litt stevia og blåbær.
Middag kl 17.: Bacon, posjert egg og kjøttboller. Salat ved siden av.
Kvelds kl 22: "ostechips" , skjær osteskiver i mellomstore firkanter. Legg på bakepapir , ta på krydder etter smak , stekes på ca. 200 grader til de bobler og er litt brune i kanten. Tas ut og avkjøles.
Kjempe gode og sprø som potetgull!Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
13-07-09, 11:04 #3
Skammer meg etter helgen... gikk på en skikkelig sprekk.

Men må jo bare prøve igjen. Skal ta en aldri så liten harrytur til Sverige og handle masse kjøtt og annet sundt imorgen, og så starter jeg på nytt.
Venter fortsatt på å få Sten Sture Skaldemans bok "GI null" i posten slik at jeg kan få litt ny inspirasjon og nye oppskrifter. (denne er forresten på tilbud nå på www.Capris.no for 69 (!) kr.
Fant nylig denne lavkarbo-mat oppskriftsiden som jeg også skal fordype meg i
Har i hvertfall gjort en bra ting idag da, misset bussen når jeg skulle på jobben så idag GIKK jeg 7 km til jobben!
og det før kl 8 om morgenen hehe. Har i tillegg gått tur i lunsjen så jeg nærmer meg nok 1 mil idag.
Det er ihvertfall en liten hjelp nå som jeg sprakk på dietten.
Men jeg gir meg ikke!!Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
13-07-09, 14:13 #4
Jeg syns du er skikkelig flink jeg

Alle går på sprekker i blant, det gjelder bare å komme igang igjen, og det tror jeg du klarer med glans
Kjempebra med all trimmen du har fått i dag, og Sverige-handel er et godt utgangspunkt for ny innsats, oppskrifts-sider gir sikkert også ny inspirasjon
Keep up the good work, jeg heier på deg
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
14-07-09, 07:14 #5
Tusen takk Murmel!!!
Nå ble jeg veldig glad
Fikk nye oppskriftsbøker i postkassen igår, idag håper jeg på å få dratt på handletur og kjøpt inn masse lavkarbo mat også blir det å starte på nytt imorgen. Skal prøve å være litt strengere med meg selv denne gangen :-)
Takk for oppmuntringen!!
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
16-07-09, 07:42 #6
Sånn da er jeg tilbake på "fettvogna" igjen

Gårsdagens matlogg:
06.45 Frokost: Egg og bacon.
11.15 Lunsj : Gresk salat m. fetaost og olivenolje.
17.00 Middag : Moussaka med. ovnsbakt fetaost og hjemmelaget Tzatziki (etter egen oppskrift - ikke den som vises i linken).
21.00. Kvelds: Laget litt ulike ting for å prøve ut oppskrifter. Sesambrød og hjemmelaget LCHF Iskrem med vanilje!!
Veldig fornøyd med dagen igår.
Håper jeg klarer å holde dette kostholdet fremover, blir en stor utfordring over helgen. Svigermor kommer på besøk idag og blir til mandag, så da kan det bli vanskelig å holde på med dette. I tillegg skal jeg i bursdag hos bestemoren min på lørdag med masse kaker etc... Men jeg skal prøve så godt jeg kan!Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
20-07-09, 07:54 #7
Nå har jeg vært SKIKKELIG flink i helgen!!
Har ikke sprukket en eneste gang og er utrolig fornøyd, nå føler jeg at jeg er ordentlig igang - i forhold til tidligere forsøk hvor det har blitt veldig halvveis.
Skal prøve å skrive matloggen - men mulig jeg bare husker deler av dette.
Er ekstra fornøyd fordi denne helgen hadde vi besøk av svigermor og hennes søster, de var hos oss torsdag til søndag. I tillegg av vi i familieselskap på lørdag når min bestemor hadde bursdag - med masse kaker etc. Alikevel klarte jeg å la være å spise noe "ulovlig".
Fredag:
Frokost: Bacon og cottage cheese.
Lunsj: Kinamat - biff m. cashewnøtter og grønnsaker. (uten ris såklart).
Mellommål: Smoothie med fløte, rester av hjemmelager lavkarbo is , bær og MCT olje.
Middag: Hønsesuppe med karri.
Lørdag:
Frokost: Bacon og egg.
Lunsj: Lapskaus som jeg fikk i bursdagselskap, prøvde å styre helt unna potetene.
Dessert i selvskap: Hadde med egenlaget lavkarbokake som var kjempe god!
Brukte denne kaken , Black Sunday som utgangspunkt men gjorde noen egne endringer, tok bl.a bare halvparten av sukker erstatningen i oppskriften og la til 0,5 dl fløte. Ble veldig god! Var faktiskt 2 personer i selvskapet som ville ha oppskriften
Middag: Vi spiste middag på Big Horn Steak house , jeg bestillte entrecote uten poteter. Med ekstra salat og coleslaw ved siden av. Veldig godt.
Søndag:
Frokost: Frokostpannekake med rømme.
Tidlig middag/lunsj: Yttrefileet av svin med brysselkål til.
Mat på kvelden: Kylling, scampi og salat.
Dette var helgens matlogg!Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
21-07-09, 09:29 #8
Matlogg 20.07.09
Frokost:
Carros spesialsmoothie laget av kremfløte, 2 rå egg , litt stevia og noen bær + MCT olje!
Lunsj: Gresk salat med hjemmelaget tzatziki.
Middag - kebab (uten brød selvfølgelig!)
Kvelds: Lavkarbo vaffler!
Oppskrift på vafflene:
4 egg
1 dl seterrømme
1 dl fløte
2 ss johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
1 ts bakepulver
2 ss splenda - eller tilsvarende av feks. Stevia
Litt salt
Ev svett med vann!
Smør jernet med smør før hver plate.
Disse smaker veldig likt "vanlige" vaffler
-
22-07-09, 11:48 #9
Mat den 21/07.09:
Frokost og lunsj: Lagde 2 mindre frokostpannekaker, tok den ene til frokost og hadde med den andre på jobben sammen med litt bær som jeg moset på toppen.
Mellommåltid - litt walnøtter
Middag: Lagde en veldig god lavkarbolasange
Kvelds: hm... torr ikke jeg spiste noe. Kan i hvertfall ikke huske noe nå. Mulig det har forsvunnet i hypo-tåka
Oppdatering om vekt:
Siden jeg startet denne matloggen har jeg gått ned 2 kg
Siden Januar har jeg gått ned 7 kg
Fornøyd så langt! Har kommet over den værste kneika så nå har jeg mer energi og det går lettere å være uten sukker og karbo.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
22-07-09, 15:18 #10
Så flink du er. Selv hadde jeg nok aldri klart å følge en spesiell diett, men prøver å spise litt sundt da, selv om jeg hadde en utskeielse i går det må jeg innrømme med ost og kjeks og chips ( så det var jo absloutt ikke bra):evil: Men det var slike chips jeg ikke liker med sololje så fant ut at det kunne være det samme og hev hele posen.:twisted:
Lignende tråder
-
Thomas` Matlogg
Av Thomas W H i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 5Siste melding: 11-07-09, 20:54
Svar med sitat

Bokmerker