Viser søkeresultater 21 til 29 av 29
Tråd: Carros matlogg
-
04-08-09, 13:57 #21
Sv: Carros matlogg
Ja, jeg synes jo at selv om jeg ikke følger low-carbo, så virker 50 -60 % med kabohydrat høyt
Dersom du tenker en person som spiser slik:
Frokost: brød
Lunch: brød og et eple
Middag: spaghetti og kjøtt og litt grønnsaker
Kveldsmat: brød
Så er vel det en ganske vanlig skandinavisk matseddel, vil jeg tro. I allefall norsk! Lite frukt og grønt. Og mye karbohydrater. Litt monoman!
Så selv om jeg ikke er low-carbo, vil jeg ha karbohydratene ned! Jeg tror det er bra for hele meg. Nå skal jeg ha en pause og beite bær i hagen
Sist endret av Vigdis; 04-08-09 kl 13:58 Begrunnelse: stavefeil, trykkleifdjevel!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-08-09, 08:53 #22
Ja, det blir veldig mye karbo i vanlig norsk mat - og veldig lite fett og protein.
Og hvis man tenker på at karbohydrater=sukker (det oppfører seg likt som sukker i kroppen i forhold til insulin etc. ) så er det ikke rart folk blir overvektige av denne maten...
Gårsdagens matlogg:
Frokost: Litt kyllingfilet
Lunsj: Lavkarbobrød
Middag: Røkte svinekotletter, salat og god saus med ferske kantareller.
Kvelds "mat" : hjemmelaget lavkarbo iskrem!
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
12-08-09, 07:22 #23
oj, har visst ikke vært så veldig flink til å følge opp her. hm...
Får ta fra så langt tilbake som jeg kan huske da:
Søndag 09/8:
Frokost: Egg og bacon.
Lunsj: Hønsesuppe
Middag: Spareribs!
Mandag:
Frokost: Omelett og cottage cheese
Lunsj: gresk salat
Middag: Kylling med indisk tandoori saus
Tirsdag:
Frokost og Lunsj: Hjemmelaget lavkarbo brød med brie på (se oppskrift her)
Middag: Stekt flesk og coleslawFikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
13-08-09, 07:42 #24
Onsdag 12/8.
Frokost:
Middagsrester, flesk og coleslaw
Lunsj:
grillet Kylling
Middag:
Hjemmelaget lavkarbopizza med lavkarbo kebabsaus
(tror jeg har linket til oppskriften tidligere i denne tråden)
Må si at det som jeg synes er mest slitsomt med lavkarbo for tiden er at det går helt utrolig mye tid til å forberede og lage mat. Mange timer om dagen faktisk. Slitsomt å først jobbe og så stå å bake, og mikse og styre i timesvis.
Men det er verdt det tilslutt da, jeg fungerer så utrolig mye bedre nå!
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
13-08-09, 15:45 #25
For meg er det helt omvendt, har aldri brukt så lite tid til matlaging som når jeg spiser lavkarbo. Men så baker jeg ikke lavkarbobrød og sånne ting heller, det er klart; det tar tid

Må si du er kjempeflink!
Og så er det helt fantastisk at du har blitt så mye bedre etter omlegging til lavkarbo - virkelig helt supert!
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
04-09-09, 07:26 #26
Nå har jeg vært treig til å skrive ... har ikke vært helt i form. Viste seg at det kom av at stoffskifte mitt nå har blitt altfor høyt! Så nå trapper jeg plutselig ned levaxinen istedenfor opp! Merkelige geier

Er sikker på at det kommer av LCHF maten + kosttilskudd.
Har hatt en liten 2-dagers sprekk her for en stund siden, men ellers klarer jeg å holde koken ganske bra.
Har oppdaget en ny ingrediens som jeg driver å jobber med for tiden -
kokosmel!! Laget noen muffins av det igår og det smakte faktiskt veldig likt vanlige muffins!!
Kokosmel er veldig sunt og har lite karbo.
Skal fortsette å eksperimentere med det!
Tusen takk for oppmuntringen Murmel!!
Dagens mat sålangt:
Fløtegrøt til frokost og
til lunsj blir det gresk salat med olivenolje og fetaost.
Til middag har jeg tatt opp kalvestek!Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
04-09-09, 14:45 #27
Jeg blir sulten av å lese matloggen din, Carro! Og så spennende at maten gjør en forskjell!
Mange leger mener at det er det samme hva vi med thyreoida-problemer spiser...
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
08-09-09, 07:32 #28
Hehe, ta å prøv noen av oppskriftene som ligger her da vel!

Legene tar feil, er ikke annet å si.
Hvordan kan ellers en som hadde veldig lavt stoffskifte plutselig ha for høyt uten annen endring i livsstil enn maten??
Og det er jo ikke bare jeg som har opplevd dette.
Leger mener mye rart de...
Har forøvrig oppdaget et nytt produkt som jeg synes er helt fantastisk!
Kokosmel!!
Brød og bakst med dette melet blir kjempegodt, se feks denne oppskriften somk jeg har prøvd meg frem til: Cornelias lavkarboloff
(jeg har brukernavn Cornelia på lavkarbo.no
)
-
09-10-09, 08:46 #29
Er ikke så sikker på hva lavkarbo går ut på jeg, men mens jeg venter har altså kroppen vært uten Armour thyroid i 5 dager og det vises på vekten også det. Nå håper jeg bare volsomt at jeg får dem veldig fort.
Lignende tråder
-
Thomas` Matlogg
Av Thomas W H i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 5Siste melding: 11-07-09, 20:54
Svar med sitat

Bokmerker