Side 15 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 141 til 150 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Blondies bok

Når du måler BT må en passe på at måleren er i høydenivå med hjertet.
    Så syns jeg jo ikke at BT er høyt akkurat da......
    Men pulsen er høy ?
    Er jo avhengig av din kardiovaskulære situasjon (les kondis)

Bruk av Levaxin og allmenntilstand.
    Jeg orket jo ikke ta så mye Levaxin som jeg burde gjort, og måtte finne et trivselsnivå jeg klarte å holde ut. Det ble et kompromis mellom ideelle blodverdier og symptomer.
    Vet ikke om du han forholde deg til en slik forklaring Blondie ?

Så er det vel ganske klart at når stoffskiftemedisinen en tar ikke klarer å restaurere kroppstemperaturen, så mener jeg det må være et alvorlig varsko på at "noe" ikke er som det burde være.

Så synes jeg jo at en slik evalueringsrunde er nyttig - alle bør ta den.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Så er det vel ganske klart at når stoffskiftemedisinen en tar ikke klarer å restaurere kroppstemperaturen, så mener jeg det må være et alvorlig varsko på at "noe" ikke er som det burde være.

Naturlig kroppstemperatur er jo individuell, men fra 36 og opp (rektalt) regnes vel som normalt. Selv har jeg alltid vært høy, og ser nå at jeg er der igjen.

Helt enig i at om temperaturen ikke normaliserer seg til det som er vanlig for den enkelte så er det noe i systemet som ikke fungerer helt etter planen.

Se f.eks denne
    http://thyroid.about.com/b/2010/09/3...nt-thyroid.htm

D-vitamin er bare ett av stoffene som må til for at medisinen skal virke etter planen. Og det stemmer godt med min erfaring i tiden før diagnosen. (Jeg var bedre ved hver ferie til sydligere strøk...) Flere andre stoffer er nevnt i artikkelen.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jo, kroppstemperaturen sin er et kompleks for seg selv, men 36 er nok regnet som for lavt antar jeg ? Det bør ikke være så langt under 37 ?
    Det er jo aktiviteten fra stoffskiftets restaureringsprosess som skaper denne temperatur, og når denne er ferdig kan nok morgentempen synke endel.
    Under 36,5 syns jeg høres mistenkelig ut. Den bør iallfall ha vært høyere tidligere på natten.
    Og den er jo sterkt avhengig av om kroppen har noe restaureringsarbeid å utføre, og hvor mye.
    Etter treningsøkter som antas å bryte mye ned, bør en forvente at det er mye som skal bygges opp, og dermed høyere morgentemperatur.

Det er vel vanlig at trening legger til rette for raskere oppbygging og kortere restitusjonstider - det er også en treningeseffekt man vanligvis regner med.
    Den er jo avhengig av at stoffskiftet styres fra kontrollsenteret, og ikke av piller.......
    Vi får isteden lengre restitusjon fordi stoffskiftet ikke oppreguleres, ofte rekker ikke vanlig søvnperioder til og det merker vi som at vi ikke er utsovet selv etter lang søvn.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Rettelse - jeg burde skrevet "normalt uten andre symptomer". Russland regner 36,6 som "normaltemperatur" forøvrig... Uten at det beviser noe som helst.

Legger ved denne:
    http://hypertextbook.com/facts/LenaWong.shtml
    Sist endret av smgj; 02-10-10 kl 19:51 Begrunnelse: La til link

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg også burde lagt ved denne : http://no.wikipedia.org/wiki/Hypotermi
    Viser bare litt om hva de jobber etter. Må under 35 for å kalles hypotermi.....

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Når du måler BT må en passe på at måleren er i høydenivå med hjertet.
    Så syns jeg jo ikke at BT er høyt akkurat da......
    Men pulsen er høy ?
    Er jo avhengig av din kardiovaskulære situasjon (les kondis)

Bruk av Levaxin og allmenntilstand.
    Jeg orket jo ikke ta så mye Levaxin som jeg burde gjort, og måtte finne et trivselsnivå jeg klarte å holde ut. Det ble et kompromis mellom ideelle blodverdier og symptomer.
    Vet ikke om du han forholde deg til en slik forklaring Blondie ?

Tusen takk for svar begge to.
    Skal sjekke kroppstemperaturen min også (har gjort det før, så jeg har et utgangspunkt)
    Ja, Finn...nå er jeg ganske kompetent til å måle BT da, så det skal være gjort etter boka.
    Og kondisen har vært veldig bra, men er nå bedriten (for å si det på godt nord norsk)
    Den pinlige årsaken til at jeg aldri økte levaxindosen min var at jeg fulgte legenes råd, og de sa at prøvene mine var fine (lå innenfor ref området). Men jeg vet positivt at prøvene ikke alltid var etter dagens standard. Med tilskudd av T3 lå jeg på en TSH på 2,5. Det er dette jeg betaler prisen for nå; Å ha fulgt legenes råd. Har sansynligvis vært mer eller mindre hypo hele mitt voksne liv. Jeg tror fullt og fast at årsaken til at jeg har holdt meg oppe (men ikke hele tiden) er at jeg tidvis har hatt en viss grad av egenproduksjon (selv med kraftig kjertelbetennelse). Denne egenproduksjon er nok død for alltid nå. Derfor skal jeg lytte til meg selv nå, og søke råd fra dere som selv føler eller har følt på kroppen hva jeg snakker om

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Oj.......
    å glemme vesentlige forutsetninger hører med blandt mine symptomer - håper du bærer over med meg Blondie
    Jeg mener også at det ikke er bra å vente med behandling. Symptomer kan befeste seg å bli vanskelige å kvitte seg med.
    Er det egentlig noen sykdommer som har fordel av å vente med behandling ?

Jeg antar at de stoler sånn på at normalområdene er brukbare referanser, at de bygger hele behandlingen på det.
    Håper man kommer på bedre tanker snart.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg antar at de stoler sånn på at normalområdene er brukbare referanser, at de bygger hele behandlingen på det.
    Håper man kommer på bedre tanker snart.
    Antakelig er dette en av årsakene til binyretretthetsproblematikken. Det kroppen ikke får nok av på ett område kompenseres på et annet område - til også de ressursene er tomme...

Det er jo velkjent at man kan kompensere for trøtthet med andre stimuli som koffein og adrenalin... Slik er det også med andre kroppsfunksjoner.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Heisann alle sammen

Har den siste uken merket at jeg så smått begynner å klatre litt oppover
    Nesten redd for å tro at det er sant, så jeg har gått og kjent på dette en ukes tid. Har bestemt meg for å trene litt hver dag. Har en slik crosstrainer stående, og går 5 minutter på denne hver dag, passer nøye på å ikke presse pulsen. Vil bare starte veldig forsiktig slik at jeg ikke går på en smell. Skal øke litt etterhvert. Dosen jeg er oppe i nå er 195mg, økte sist med 15 mg for en drøy uke siden. For min del har jeg liten virkning/bivirkning av doseøkning og er derfor veldig utålmodig på å øke dosen igjen. Prøver likevel å legge bånd på meg for at T4 også skal få henge med.

Bedring av symptomer:
    -at fingrene har fått tilbake mye funksjon, jeg klarer å knytte neven igjen
    -tankene går raskere
    -jeg orker litt mer, trenger ikke pause når jeg skal tømme oppvaskmaskina
    -ingen "nær døden opplevelse" av å gå opp trappa, som kanskje betyr at pulsen er bedre. Skal måle på mandag.
    Har tom vært sosial et par ganger uten å bli helt utslitt

Planen fremover er å øke dosen (som regel klarer jeg ikke vente 2 uker), legge vekt på fysisk aktivitet. Har stor tro på trening da dette i likehet med/sammen med T3 er med på å øke oksygenutvekslingen i cellene.

Stadige bekymringer er svelgproblemer som er variable
    Hevelser i leggene, har prøvd himalayasalt og alle mulige tilskudd, men dette er så plagsomt at det sprenger når jeg setter meg på huk. Smerter over venstre binyre, som var bedre en stund etter at jeg startet på 25mg cotison, men har vært verre igjen et par dager nå. Jeg ønsker meg ned i vekt, men det får vel komme når det kommer, og det kommer vel når alt annet er på plass.

God helg til alle

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Så bra at det går rette veien. Håper det fortsetter sånn.
    Ad vekt - så ikke stress, og i sær ikke stress med dette. Det kan stoppe framgangen din. :(

Side 15 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn