Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Kan vi advare mot navngitte leger ?

http://www.google.no/#num=20&hl=no&l...26c3fec269f244
    Denne legen ble avslørt av NRK i dagsrevyen 20.02.10 med navn, bilde og alle steder han hadde jobbet i hele skandinavia.
    Det ble sagt at han var en kjeltring som hadde lurt til seg papirer og fått legejobb i hele skadia - fordi ingen sykehus hvet noe om hva de andre vet.
    Så nå hevder NRK at han jobberi Danmark.......

Så kan vel vi også ? Avsløre noen av idiotene ?

Men hva sier forumledelsen ? Jeg mener - hvorda tolkes reglene mot hva man kan bli juridisk/økonomisk ansvarlig for ?

NRK har jo noen kroner å bruke på en eratattningssak, men de er nok ikke villig til bare å dele ut.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Lightbulb Sv: Kan vi advare mot navngitte leger ?

Dette link virker vist ikke så godt. Prøv dette: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7004753
    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Denne legen ble avslørt av NRK i dagsrevyen 20.02.10 med navn, bilde og alle steder han hadde jobbet i hele skandinavia.
    Det ble sagt at han var en kjeltring som hadde lurt til seg papirer og fått legejobb i hele skadia - fordi ingen sykehus hvet noe om hva de andre vet.
    Så nå hevder NRK at han jobberi Danmark.......

Så kan vel vi også ? Avsløre noen av idiotene ?

Men hva sier forumledelsen ? Jeg mener - hvorda tolkes reglene mot hva man kan bli juridisk/økonomisk ansvarlig for?
    Såfremt de forurettede patienter (som er brugere her) ikke i forvejen har indsendt en klage over navngivne læger, kan vi ikke gå ind i detaljer for at advare dem som læser her mod disse læger. Ikke uden at patienten/brugeren er villig til at stå offentligt frem med sin historie.

Vi offentliggør også meget gerne enhver skriftlig klage en patient/bruger på forummet havde indsendt til myndigheder, og dette uanset om det handler om en gammel, eller en helt frisk klage.

Men ellers fraråder vi generelt at bruge en bestemt læge til behandling af thyreoidea-sygdom, med udgangspunkt i, hvad deres patient/vores brugere har skrevet til os (privat) om den behandling (for thyreoidea-sygdom) patienten/brugeren har været udsat for hos en navngiven læge.

Personligt mener vi, at hvis sådan en "forurettet" læge/klinik evt. ønsker at gå videre og anlægge en sag om injurier - da ville vedkommendes/klinikkens uduelighed på dette felt komme frem, i lys lue, i offentligheden, i tilfælde af at de sagsøgte (uanset NRK, andre medier, div. foraer, private personer osv.) evt. ville offentliggøre deres erfaringer med disse læger. Den slags sag ville holde både de navngivne læger og deres lægeorganisationer travlt beskæftiget i lang tid, hvor selv en juridisk sejr ville koste lægens/klinikkens anseelse og tillid i befolkningerne. Se bare, hvor meget (større) bevidstgørelse af stofskiftepatienter stormen omkring Oftebro (link) har ført med sig... Det var ikke så lidt, vel?
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Kan vi advare mot navngitte leger ?

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Det ser ud til, at i Danmark er den slags informationer offentligt tilgængelige på Sundhed.dk, hvor man kan se hvilke læger har fået deres autorisation inddraget, eller er kommet under et skærpet tilsyn og hvorfor.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    62
    Meldinger
    9

Red face Sv: Kan vi advare mot navngitte leger ?

Ville bare lige fortælle at den pågældende læge, i går aftes blev fremstillet på Dr1 og her blev der fremlagt nogle rigtig ubehagelige sager om ham knus
    Skjoldbruskkirtelopereret, nu diffuse symptomer. Blogg

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Kan vi advare mot navngitte leger ?

Ja, det er jo underdig at journalister i våres Tv-kanaler skal drive den slags ?
    Man kan også undre seg over at det fagforeningsmessig er mulig ?

Så vil jeg jo absolutt oppfordre de pågjeldende journalister å fortsette å grave.
    Den som graver vil finne !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Man kan jo altid tippe en journalist! Intet slår en vedkommende, væsentlig historie. Og eftersom journalisterne har travlt, eller i hvert fald tror, de har, er de tilbøjelige til at lytte til noget, der lyder til at være en god historie. Det er bare at gå i gang. Hvis flere gør det, vil der jo også tegne sig et større billede, og historierne bliver så bare bedre.

Fortæl det vigtigste /overordnede først. Spørg journalisten, om han/hun har tid til at høre om historien nu, eller om I skal tales ved senere. Begge dele sikrer, at journalisten har en vis velvilje over for historien.

Husk også at give journalisten baggrund for at forstå, hvad stofskiftet handler om - det er jo de færreste, der ved noget om det, og det er jo et vanskeligt område. Mange ved ikke en gang, at skjoldbruskkirtlen eksisterer, og hvis de ved det, aner de ikke, at den har nogen særlig betydning.

Men giv kun de store linjer om stofskiftet, og fyld så på, efterhånden som spørgsmålene dukker op. Forsøger man at fortælle alt på én gang, risikerer man, at fortællingen dels bliver meget rodet, dels giver man på den måde indtryk af, at dele af lægestanden har ret i, at vi ikke er tilregnelige ... Og det er bestemt mit indtryk, at mange læger mener det. (Det er jo sådan set en historie i sig selv, men meget svær at skrue sammen.)

Når man skal tippe journalisten, kan man evt. have en synopsis i stikord parat, så man ved, hvad man vil sige og i hvilken rækkefølge (uden at læse op!)

Det kunne være fint, om flere af de her historier havnede i pressen. Lægen har så selvfølgelig ret til at forsvare sig - eller slå det hen som 'ønsker ikke at kommentere den konkrete sag' eller sådan noget. Princippet om, at "Den anden part skal også høres" gælder altid.

Men den farlige læge, som n'Finn snakker om, har ganske rigtigt været vidt omkring og i Danmark har flinke folk på diverse sygehuse - så vidt jeg har hørt - føjet pæne ting til hans cv, selvom det er ganske ufortjent.

Min morbror, der døde sidste år efter mange års kamp med hjerte-karsygdomme, og jeg hørte fra andre familiemedlemmer, at han altid ytrede sig i meget bekymrede vendinger, når han fortalte om sine besøg på sygehuset. Her havde han nemlig ofte været hos en iransk læge, og han kunne dårligt forstå, hvad han sagde og vice versa.... Det burde jo have været undersøgt ordentligt. I hvert fald genkendte jeg historierne fra min morbror, da historierne om de farlige læger og Danmarks manglende krav til udenlandske læger dukkede op.

Og sådan er der så mange historier og skæbner. Jeg selv har prøvet, at lægen forsøgte at slå mine gener af den nye version af Eltroxin hen som 'overgangsalder'. Jeg var 44 år ... og selv om jeg har lavt stofskifte var det så ikke det første, hun tænkte, da hun hørte om mine symptomer. Det er stygt, synes jeg. Men det skal laves til en mere generel historie, inden den evt. skal nogen steder. Muligvis skal den kombineres med historien om, at dette ofte sker, når det drejer sig om hjertesygdomme hos kvinder. Det er jo (også) livsfarligt .... God historie!
    Sist endret av Nielsigne; 23-03-10 kl 13:27 Begrunnelse: rettelse

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Men det skal laves til en mere generel historie, inden den evt. skal nogen steder. Muligvis skal den kombineres med historien om, at dette ofte sker, når det drejer sig om hjertesygdomme hos kvinder. Det er jo (også) livsfarligt .... God historie!
    Hej Nielsigne (og andre)

Jeg har forsøgt årene igennem at gøre medierne opmærksom på den lidet virksom behandling af thyreoidea-sygdomme i Danmark, og behandlingens høje omkostninger for de syge, familierne og for samfundet. Jeg har prøvet alt, fra personlige breve, korte følgebreve vedhæftet pdf-filer med uddybende informationer etc. etc. Senest har jeg sendt den og den...

Fælles for de mange års gentagende forsøg var, at uanset hvor høflige eller appellerende, hvor kortfattede eller omfattende henvendelserne var, har jeg ikke modtaget skygge af respons eller blot høflig kvittering. Det har får mig til at se spøgelser og efterhånden som tiden gik, mistede jeg tilliden til den danske presse, særlig da det er gået op for mig, at lægemiddelindustrien (så at sige) har aktier i de fleste mediehuse i Skandinavien og ellers ejer de gode reklamekunder osv.

Derfor tror jeg nu, at vi skal gøre internettet til vores ven og oversvømme alt og alle med information. Dermed vil flere og flere syge og pårørende blive oplyst om hvad der egentlig er galt med den behandling vi får, hvad er grundene til, at så mange slet ingen behandling får? Og så skal alle "tærskes" med informationer om den ubrydelige forbindelse mellem skjoldbruskkirtel og binyrerne.

Jeg var den første i Danmark, der begyndte at skrive om alt "ukonventionelt" omkring sygdomme i thyreoidea, om adrenal-connection og om Thyroid USP. Første gang i 2005 og i den periode - uanset alle de mediehuse hvis dør jeg har banket på utallige gange, har ikke skrevet et ord om det. 5 år er lang tid at håbe forgæves. Så lang tid og så meget ingenting kan bare ikke være tilfældigt og må være et led i en systematisk cover-up, der har til hensigt at undertrykke oplysning om, at sygdomme i thyreoidea kan behandles anderledes end de i virkeligheden bliver behandlet. Som med alt andet, også her bør man følge pengene for at finde dem, i hvis interesse det sker.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. leger...
    Av irene i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 12-07-07, 00:16
  2. Leger i Ski?
    Av baremei i forumet Hos legen
    Siste melding: 04-10-06, 19:55
  3. Sjekking av leger
    Av Marianne i forumet Hos legen
    Svar: 3
    Siste melding: 12-09-06, 18:28
  4. Hørt om leger
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Siste melding: 06-07-06, 21:36

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn