Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: DIN journal på nettet ?
-
10-02-10, 10:36 #1
DIN journal på nettet ?
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-02-10, 21:14 #2
Sv: DIN journal på nettet ?
Dette er jo i grunnen gode nyheter, men for all del. Denne tjenesten bør fungere som AltInn, hvor vi må taste koder osv. Det MÅ være like sikkert.
Jeg ser for meg at om en slik løsning skulle blitt allemannseie for alle klinikker, fastleger og sykehus ville det forenkle pasienthistorikk til de grader. Nå i dag må jo pasienten selv sørge for at journaler blir videreført ved fastlegebytte, vi må selv betale kostnader for utskriv av papirjournaler og ofte koster dette mye penger, selv om det også finnes satser på dette.
Men et slikt system ville det være mulig å samle all elektronisk lagret informasjon om meg på en og samme plass. Sortert på dato! Tenk deg så mye enklere dette ville vært når du bytter fastlege? For jeg syntes det er utrolig kjedelig å fortelle hele livshitorien min flere ganger og ikke minst. Jeg glemmer jo alltid å si det som er viktig. Med denne løsningen kunne jo et slikt problem vært historie
Vel.. da har jeg synset mine meninger om journaler på nett. Kjempe greit, men det må være et sikkert system
Lignende tråder
-
Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldinger
Av nora i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 75Siste melding: 18-02-10, 19:35 -
Gammel journal - mye rart?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 03-09-07, 11:18 -
Utlevering av journal fra forrige lege kan man unngå det?
Av cathrin i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 19-12-06, 23:14
Svar med sitat

Bokmerker