Hej med jer herinde (fra )

Jeg vil gerne høre, om i kan hjælpe mig:

Kan problemer med stofskiftet give en dårlig kropslugt? Jeg har af og til dårlig kropslugt, hvilket dog er vanskeligt for mig selv at lugte, og hvorvidt det er hele tiden, eller når jeg bliver ANGST ved jeg ikke helt - men folk har sagt at der lugtede af prut (fart) eller råttent omkring mig. Jeg har dog en enkelt gang også fået at vide, at jeg lugtede brændt (stekt), det var faktisk der problemet "startede", såvidt jeg husker.
Jeg bliver stadig af og til angst / får uro og har nærmest en fornemmelse af at der kommer noget ud "på min ryg", giftstoffer, prikken eller sved eller hvad det nu var. …Det må jo være gennem huden der kommer noget ud, synes ofte jeg har fået det at vide når jeg bliver/er lidt nervøs eller tænker lidt på det. Men hvorfor lugter det så sådan, og hvad er det der lugter….? Kan det vøre noget med mit stofskifte, eller kender nogen til problemet??? Jeg fik ved lægen i december målt "thyreoidea-stimulere" (TSH) til at være 0.88 (i maj var det 2.5) - begge tal er indenfor normalområdet - så jeg skulle ikke have hverken for højt eller for lavt stofskifte....(??) (I min blodprøve var der også forhøjede tal indenfor methylmlonat, P-Homocystein stofk og s-transglutaminase a - kan det sige noget om stofskifteproblemer?)

Kender nogen evt den sygdom der hedder: pyroluri?? (Der er noget med at man mangler zink, men mit zink tal er 13 og normalt.) Kommentarerne begyndte for snart 9 år siden da jeg var 15/16 år - (kan det være noget hormonelt?) og til dels i forbindelse med en angstfremkaldende/traumatisk begivenhed som jeg har læst mig frem til kan lave kuk i stofskiftet? Det skal også siges, at jeg er vegetar, men det har jeg været i lang tid. Og noget andet: er jeg sammen med rygere synes jeg at jeg kommer til at lugte af gammel kaffe/chokolade, meget kraftigt synes jeg, ved ikke hvordan lugten virker/opfattes af andre men det er lidt mystisk.

Men summa summarum: kan jeg have et problem med mit stofskifte og hvordan kan det i så fald testes? (min blodprøve var jo OK, så mit stofskifte er hverken højt eller lavt ifølge prøven - og ydermere kan pyroluri vist ikke ”ses” i en blodprøve).

Håber i forstår mit danske og tak til de som svarer