Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Tråd: Dr. Skavland

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Dr. Skavland

TV-doktoren Skavland fremstilles som representant for fastlegene i Norge.
    Han er IKKE min fastlege, og vil heller aldri bli det !
    Ikke etter hans usle fremtoning i en tv-debatt om svineinfluensa, hvor han som svært selvhevdende fremførte forstenede og ultrakonservative meldinger.
    Ikke etter dagens oppslag i Aftenposten.
    http://www.aftenposten.no/jobb/article3436482.ece

Så er det ikke så mange som er enig med ham heller :

http://debatt.aftenposten.no/item.ph...=4#item4615196
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Standard Sv: Dr.Skavland

Jep, Finn, jeg leste og den der og ble oppgitt. Men er egentlig mest oppgitt fordi når pasientene kommer til legen og klager over hva som helst (er jo ikke alle som er stoffskiftesyke heller ) så opplever jo mange å få mangelfull behandling. Norske leger lærer blant annet ingenting om ernæring (eller omtrent like mye som de lærer om stoffskifte), og det er sjelden de sjekker vit/min. Da Norge ble et rikt land ble vi også det mest brusdrikkende og frossenpizzaspisende folket i verden.

Det var blant annet en ung mannlig student som ble innlagt på Haukeland sykehus for et par år siden med ENGELSK SYKE. Han hadde nesten utelukkende levd på grandis og cola i de fem årene han hadde bodd hjemmefra....

Mange deprimerte, for eksempel, er egentlig anemiske. Men de blir satt på antidepressiva som man ofte blir verre av i lengden - og legger på seg av. Mange revmatikere sliter med mangel på magnesium, D3 og kalsium og fett generelt (fettfattig kost, for noe tull). Dette vil også gjelde f eks folk som blir sykmeldt med senebetennelse/musearm - ofte mye man kan gjøre der mht vit/min/kosthold. Osv osv.

Poenget mitt er at legene ikke er grundige nok, de mener det er greit at dietten til folk flest består nesten utelukkende av ferdigmat med masse tilstetningsstoffer og sukker i (jeg mener, de har sukker i BACON!) og leger behandler stort sett alt medikamentelt istedet for å anbefale bedre/renere/sunn mat, sjekke at kroppen funker, at man har det man skal ha av kroppens diverse byggesteiner osv. Og det verste er at selv om leger får til å diagnostiesere vitaminmangel kan de jo ikke behandle det, doseringene vi får i vitaminpreparater i Norge er så små at de ikke har noen effekt. Og dermed går folk og hangler i en evighet og ender gjerne opp med å utvikle diabetes, stoffskiftefeil, revmatisme og alt mulig. Og blir langvarig sykemeldt/havner på uførepensjon. Og så ender helsemyndighetene med å tillate all mulig skitmat (grandis burde vært forbudt)og legger all skyld på pasienten som klager over ingenting.Argh!

Det er så mye systemisk galt når det gjelder diagnostisering, kosthold og anbefalinger at jeg blir helt matt. Bare det at anbefalingene fra Helsetilsynet fremdeles sier at vi uten problemer får alt vi skal ha i oss dersom vi spiser "sunt" (dvs MASSE brød og poteter og karbohydrater).

Denne artikkenel er og interessant: http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle3434765.ece

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Jeg blir trist og opprørt når jeg ser slike utsagn og leser slike debatter. Ikke er det lett å få sykemelding om man trenger det, og fra NAV får i alle fall ikke jeg annet enn avslag på avslag på avslag! Hvor sjuk skal man nå være her i landet for å få støtte økonomisk? Dausjuk?
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Nei, Sonja, man skal ha det i kjeften. Og stoffskiftesyke har som regel ikke det, vi er ikke så flinke til konfrontasjoner

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Nei, Sonja, man skal ha det i kjeften. Og stoffskiftesyke har som regel ikke det, vi er ikke så flinke til konfrontasjoner
    Jeg brukte en annen strategi. Visste at de satt med all makt, så jeg var liten og ydmyk. Jeg er ikke stolt av det, men det skaffet meg uførepensjonen.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn