Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
22-06-09, 12:03 #1
CRP-tallet = statiner til raske
Hvis ens læge anbefaler "forebyggende" behandling med kolesterolsænkende lægemidler, statiner, fordi ens CRP-tallet er blevet målt til forhøjet, og dette uanset at ens kolesteroltal ellers er "i orden" (hvad det end betyder) - er der al mulig god grund til selv at stoppe op og tænke sig om! Her er tale om at sætte hele befolkninger på "forebyggende" statin-behandling, når deres CRP-tal konstateres forhøjet.
CRP-tallet bliver altid forhøjet når kroppen bekæmper en infektion, eller på anden måde befinder sig i selvhelbredelses-processen, eller bare reagerer på en uvant biologisk tilstand. Det er netop hvad den menneskelige organisme er indrettet til - at reparere sig selv og mens det foregår - stiger CRP = C-reaktivt protein. Det er selvfølgelig mere kompliceret end som så, men på bundlinien er det enkelt nok: havde vores CRP-tal permanent været lavt, var vi enten urørlige for nogen form for sygdom og ubalancer i det biologiske helbred, eller var vi slet og ret - døde!
Statin-producenterne assisteret af læger-til-falds har fundet ud af, at mennesker med et forhøjet CRP-tallet har en statistisk risiko, for senere i livet at udvikle hjertesygdomme, åreforkalkning, blodpropper osv. - selv om deres aktuelle kolesterol-værdier ellers er "normale". De har - kort sagt - opdaget en ny målgruppe deres produkter kan sælges til - raske mennesker med CRP-tallet, der "forebyggende" skal behandles med statiner på livstid, for at holde CRP-tallet nede.
Hmmm.... CRP-tallet er i sig selv hverken skadeligt eller gavnligt.... Det er bare et indikator på, at et eller andet sted i kroppen foregår der "noget", CRP-tallet er et tegn på - ikke årsag til. Det er ikke CRP-tallet, der fremkalder eller fremmer udvikling af sygdomme.... Så hvorfor holde det lavt for enhver pris? For at sælge flere statiner?
Det ville jo svare til, at f.eks. en høj feber er et tegn på sygdom. Hvis man følger princippet om at almindelig kropstemperatur er et tegn på sundhed - vil en nedsættelse af den høje feber, samtidigt helbrede eller forebygge den selvsamme sygdom, der i første omgang gav os den høje feber..... Ikke et ord om sygdomsbehandling. Bare behandling af "tegnet-på-sygdom", hvilket er jo total nonsens.... Jeg har aldrig hørt om en symptom-behandling, der havde helbredt selve sygdommen. Har I?
O.K. Hvorfor skriver jeg om det her? Fordi det er relevant for os med stofskiftesygdomme.... Netop fordi vores sygdom "rammer" så bredt over alle kroppens organer og kirtler, ved derved at fremkalde kroppens adskillige forsøg på at kompensere for hormonmangler osv. - vil vores CRP-tallet, som kolesteroltallet, ofte være forhøjet, uanset hvad. Derfor er vi, som patientgruppe - udsat mere end andre, for overivrige lægers blinde tro på statistikker og forskning i medicinalfirmaernes regi. Havde disse praktiker ikke haft yderligere forværrende effekt på vores, i forvejen udslidte og overbelastede kroppe (statiner er altså IKKE fri for alvorlige bivirkninger!) - kunne man bare lade det fare og håbe på et godt vejr. Men sådan er det ikke.... vi står helt alene. Vores politikere er ubrugelige. Vores patientorganisationer danser hellere tango med lægerne end de beskytter de syge, og det omgivende samfund - public opinion - kunne ikke være mere ligeglad med, hvad der stoppes i gabet på os og dem, bare de beholder deres jobs og købekraft. De velhavende skal nok købe sig til den rette ekspertise, mens os, der mere eller mindre er blevet fattige af hypothyreosens effekt på tilværelsen - vi får lov til at sejle vores egen sø og skal tage til takke med det, der gives os, uden ret til at stille spørgsmål. Vi er derfor nødt til at passe på os selv.
I næste indlæg vil jeg poste mine kommentarer til en dansk artikel fra sidste år, der netop promoverer konstruktionen: CRP-tallet/statiner i en formiddagsavis, der henvender sig netop til samfundets mindre værdsatte befolkningsgrupper.... dog med den (samlet) største købekraft. En stor, fed omgang propaganda i propaganda-kunstens bedste stil.....
Vi snakkes om lidt
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Opfindelsen af thyreoidea-terapi sidst i 1800-tallet
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 15-12-11, 22:10 -
Helbredende suppe til syge tarme og raske
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 30-04-09, 12:05 -
MCT olje - erstatning for raske karbohydrater?
Av marge i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 16-06-07, 14:23 -
Trege og raske karbohydrater?
Av Joni i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 10Siste melding: 27-07-06, 21:20

Svar med sitat

Bokmerker