Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Binyre vennlig sjokolade
-
11-12-09, 11:23 #1
Binyre vennlig sjokolade
Carob
"Carob kan bruges som chokoladeerstatning og er at foretrække for chokolade på grund af dens rent fysiologiske virkning i kroppen. Mens chokolade eksempelvis forværrer hypoglykæmi og overstimulerer binyrerne, normaliserer carob hypoglykæmi og indeholder ingen stimulanser. Carob fås som pulver, i stænger eller som knapper, der kan bruges til bagning i stedet for kakaopulver eller chokoladeknapper.
Pulveret kan laves til en velsmagende kold eller varm drik, som er en af favoritterne hjemme hos os. Carobdrik laves ved at blande en teskefuld carob med top på sammen med en teskefuld honning opløst i en teskefuld varmt vand, hvorpå denne blanding hældes i 2,5 deciliter varm eller kold gede-, nødde- eller rismælk.
Du finder carob i alle helsekostforretninger og i specialafdelingen i nogle supermarkeder. Carob er alle tiders for mennesker, som er allergiske over for chokolade, fordi smagen af carob minder meget om chokolade, men ikke fremkalder allergiske reaktioner på samme måde som chokoladen. Fordi carob stabiliserer blodsukkeret og indeholder en række næringsstoffer, er det et sundt alternativ til chokolade, som man roligt kan nyde som sin yndlingsdrik.
Varm kakao og andre drikke med chokolade i vil sand¬synligvis presse bi nyrerne med deres blanding af koffein og sukker. Vær på den sikre side og gå uden om dem." (Kilde: dr. Wilson)
Karob frugtpulver - øko kvalitet
Carob (Johannesbrød)
Carob-shake
Rapunzel carobpulver
Carob og bokhvete pannekaker
Carob sjokoladepudding
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-12-09, 15:18 #2
Sv: Binyre vennlig sjokolade
Jeg har forsøkt den varme carob-drikken, og syntes ikke så mye om den! Men carob har alikevel en interessant smak som jeg vil utforske. Jeg har planer om å lage krydrede havrekjeks med carobpulver, tror kanskje den egner seg bedre i sånne blandinger enn som varm drikk. Men det kan jo være andre som liker smaken på den varme drikken bedre enn meg...
Mener jeg leste at den inneholder MYE B-vitaminer!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
15-12-09, 13:01 #3
Sv: Binyre vennlig sjokolade
Dette visste jeg ikke... jeg elsker mørk sjokolade.
Visste ikke at det var skadlig for binyrene.
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
Lignende tråder
-
Link til binyre-trøtthet info!
Av Thomas W H i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 05-08-09, 11:33
Svar med sitat

Bokmerker