Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard GLANDULA THYREOIDEA D12,noen som vet...?

hører kanskje hjemme ved alternative delen-men jeg prøver meg.
    Mener å ha lest-når jeg har gått gjennom omtrent alt av innlegg her -at noen prøvde Glandula T fra homeopat,men jeg finner ikke det igjen.
    Nevnte det for homeopaten og hun bestilte det til meg,men jeg aner jo ikke hva den er godt for og hvordan den skal brukes.
    Hun skulle finne dose til meg,men greit å høre om noen har erfaring med det?
    Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
    Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Vel, mine erfaringer med desslike er dårlige. Grunnet direkte misvisende og u-faglige råd.
    De fleste får kjertelproblemer fordi infeksjonsforsvaret er overaktivt og ødelegger den. Bokstavelig. Det sende ut antistoff som ødelegger vevet med en betennelesliknede tilstand.
    Den ødelegges altså først av et feilreagerende immunforsvar og siden - når den er ødelagt, så fjerner kroppen resten av kjertelen.
    Den forsvinner rett og slett.

Og da nytter det fælt lite at en homopat vil stimulere den.
    Da er dette forsent ! Og med hva skal den stimuleres ?
    Og mitt ankepunkt er at de vet det ikke hva de driver med !
    Jeg mener - de jeg har vært hos visste det ikke.
    De ville stimulere den med Jod !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det er en homeopatisk oppløsning som er velidg fortynnet og inneholder ikke noe aktivt stoff i medisinsk forstand.
    Det er do ikke utelukket at det virker homeopatisk.
    Hvis homeopaten ahr gitt deg det, så har hun en god grunn og det er neppe farlig.

Jeg bruker homeopatmidler noen ganger, blant annet Drosera mot langvarig hoste (når det begyunner å ligne kikhoste) og det stopper alltid sånn hoste. (også på andre som ikke tror på det)

Jeg kan slå det opp i boka i morgen. (Materia Medica, en fysisk bok, en det fins også noen på nettet)

nora

Gjest

Standard

.........

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

I innlandsnorge var det ikke så mye salvannsmat å få i gamle dager. Det førte til jodmangel i store befolkningsgrupper. Dette ledet til struma. Lavt stoffskifte måtte vært veldig vanlig, men ble ikke oppdaget av helsevesenet.
    Det var faktisk naturlegene som fant løsningen - i form av kelp, som er svært rik på jod.

Men de har ikke fulgt med tiden - det er oppdaget mange årsaker til stoffskifteproblemer og jod hjelper ikke altid. Jod kan også fremkalle struma og kan gjøre det verre for mange. I de tilfeller hvor kjertelen ble uvirksom virket jo ikke kelp - da som nå.

En kjertel som ikke kan produsere noe trenger heller ikke deler (jod er en del), og når kjertelen er det eneste som forbruker jod i en kroppen hoper jod seg opp og kan gi allergi i store nok konsentrasjoner.
    Vi skal ikke gjøre dette verre ved å spise jodrike kosttilskudd eller mat.

Jod er relativt flyktig og det skal spises ofte om det skal oppnå store konsentrasjoner.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard glandula thyreoidea d12,noen som vet..?

hei
    mener du å si at dette homeopatiske midlet inneholder jod?
    Den er jo godt fortynnet,men du sier og at det ikke kan vekkes liv i en kjertel-min fungerer vel tror jeg siden tsh hopper opp og ned ofte..
    nei er vel sant-fins vel ikke noen mirakelkur men kanskje få det litt bedre..
    hadde bare legene tatt flere prøver som går på alle hormonene så kanskje de hadde sett ubalanser ellers som igjen påvirker stoffskifte.
    tror det hele blir sett på for isolert-alltid bare stoffskifteprøver :evil: .
    Litt på siden ble nå dette...
    Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
    Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Homeopatiske midler er vel trygge, men jeg fikk kelp også.
    TSH produseres av hypofysen på anmodning fra hypotalamus og produseres uavhengig av om kjertelen er død eller levende.
    Så er jeg helt enig i at skolemedisinens behandlere lett overser at det sitter et menneske på den andre siden av tastaturet.

Positiv antistoffprøve sammen med lave stoffskifteprøver og høy TSH er ensbetydende med at situasjonen blir mer og mer krevende.
    Bare noen sjeldne tilfeller er forbigående.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn