Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
10-02-09, 19:43 #1
Cøliaki eller Irritabel Tarm Syndrom (IBS)?
Hei
Først: Takk for all nyttig informasjon! Takk Sonja, for at du har hatt overskudd til å lage et treffsted! Dette varmer langt ned i magen!
Så: Jeg har lest og forstått at har jeg en autoimmun sykdom (hypotyreose, Hashimoto), er det slik at jeg kan få flere autoimmune sykdommer. Men hvor stor er muligheten for det, mon tro?
Jeg har en tarm som som har blitt verre og verre med årene. Masse luft, starter med en gang jeg putter i meg en matbit. Da jeg var hos legen sist og snakket om det, så han på blodprøvene og sa at jeg i alle fall ikke hadde cøliki.
Kan man ha cølikaki uten at det slår ut på blodprøven? Slik som med hypotyreose, at noen ligger utenfor disse normale verdiene?
Flere av dere som skriver, sier at dere lever glutenfritt. Men har dere da en cøliakidiagnose? Eller har dere valgt bort gluten og kjenner at dere fungerer bedre? Har lest masse på nettet siste uker, både om fordøyelse, Irritabel Tarm Syndrom, Cøliaki og lurer på hva jeg skal gjøre. Har levd mye på havregrøt i det siste, det har hjulpet meg mye med mageplagene! En forsker i Bergen har funnet ut at havregrøt og selolje er bra for irritable tarmer.
Skal til legen om en uke, da skal jeg be om alle prøvesvar på tyroxinverdier. Det har jeg ikke fattet interesse for før nå, etter å ha lest mange innlegg her!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Svar med sitat
Bokmerker