Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    125

Standard Ønsker tolkning av nye blodprove resultat...

Hei igjen!
    Jeg har nettopp fått tilsendt nye blodprove resultat, så jeg håper noen kan tolke det bedre en meg. Jeg har lagt 2 resultater, en fra nov 2009, og den andre er fra feb. 2010. Fra nov 2010 har jeg brukt D3 2000, nå har jeg gått ned med Levaxine fra 150 til 100.

Resultat Nov 2009

S-Anti-TPO : >60 810
    S.Fritt T3 3.5-6.5 5.3
    S.Fritt T4 11.0-23.0 13.2
    S-TSH 0.20-4.0 0.10
    fS-Vitamin D3 50-150 23

Resultat feb 2010
    S-Anti-CCP >7 2
    S-Anti-TPO : >60 1300
    S.Fritt T3 3.5-6.5 5.1
    S.Fritt T4 11.0-23.0 15.7
    S-TSH 0.20-4.0 0.17
    fS-Vitamin D3 50-150 82

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Onsker talkning av nye blodprove resultat...

Hei Hassan.
    Hadde det vært mine prøveresultater, og jeg hadde følt meg bra eller hatt bedring, så hadde jeg fortsatt med dosen.
    Jeg tror at hvis man setter ned Levaxindosen så vil fT4 bli for lav. Den vil gå ned til 13 igjen - og da hadde du det antagelig ikke bra ?
    Hvis jeg ikke følte meg bra, ville jeg heller forsøkt å øke den litt istadenfor å redusere.
    Du får føle deg litt frem og notere deg hvordan dette blir for deg.

TSH er for mange leger en slave, en doktrine - og den bør man ikke fortsette å analysere på samme måten som før man ble medisinert.
    Den er innrettet eksklusivt mot kjertelen, og når denne er satt ut av spill har denne ingen arbeidsoppgaver i kroppen mer.
    Og den reagerer jo heller ikke på dine egne hormoner, men på et syntetisk.
    Derfor kan den ikke brukes til å regulere dosen med.
    Stol på deg sev Hassan - du er selv det beste "måleinstrument" på hvor dosen skal ligge.

Så er det jo ut til at D-vitamindosen er passe for deg, og den bør du jo fortsette med.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Du har gått ned på Levaxin fordi du skal over på THYROID ?
    Har du begynt med en liten dose?
    Jeg har nå kutta ut Lev helt, og i dag tok jeg 2 Grain....kun brukt ca.4 uker på ned- og opptrapping, og det har gått greit---skulle merka det nå(er nok heller lav, men har selvfølgeøig etterslep i enda noen uker).
    Din anti-TPO har steget mye, det samme skjedde med meg( på Lev)...
    vet jo ikke hvorfor...spist bl.a. selen i flere år...
    Hvordan føler du deg....isolert sett er ikke stoffskiftetalla stygge(forholdsvis lav fT4), men det er jo bare det som plasker rundt i blodet!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    125

Takk alle sammen!

Jeg føler meg bedre egentlig på 100 mcg Levaxine. Med 150 og 2000 UI D3 får jeg det uønskelige varmebølge og overdosering symptomer. Videre det er sant grunnda jeg skal starter med thyroid snart. Jeg er ca 3 uker ut gjennom Hydrocortisone selv behandling, som har produsert utrolige resultater både fysisk og psykisks Jeg har bedre energi, og kan takler vanskelige situasjoner bedre nå. Det ser ut at det kan bare bli bedre. Jeg bare lure på om det er greit å håper til Thyroid behandlingen allerede nå?? eller skal jeg gir Hydrocortisonen mer tid.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg ville startet på Thyroid om jeg var deg, Hassan! Jeg har levd et slags 3/4 dels liv på Levaxin i mange år. Og er nå glad og fornøyd bruker av Thyroid. Jeg begynte med hydrokortisontabletter i slutten av oktober. Og det er helt sant som du sier, det går bare en vei! Det er herlig å kjenne energien komme tilbake, boble innimellom, selv om jeg har perioder på dager hvor jeg kjenner veldig godt at binyrene ikke er helt med.

Er det noe å nøle etter?

Jeg landet på bunnen og ble veldig hypo fordi jeg senket Thyroiddosen for mye da jeg startet med hydrokortison. Og doserte meg oppover. En annen her på forumet fikk såkalt Thyroid dump, med enorme hypersymptomer. Hun måtte dosere seg ned. Og det er ikke godt å vite hva som skjer. For de fleste går det helt greit, og de doserer seg langsomt oppover.

Så kjenn til både hyper- og hyposymptomer når du er igang! Da går det mye lettere å se hvor du er. Lykke til da!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    125

Hei og takk Vigdis, som du sier det er bare å begynne med Thyroid, og det skal jeg i morgen tidlig. Jeg skal nokk starte med 30 mg Thyroid og forsetter oppover mens jeg nedjusterer levaxinen. Så er det bare å holder øye med hyper og hypo symptomer. Jeg håper jeg får det riktig.
    Ruth, selvmedisinerer du deg sjøl eller har du en lege med, gjennom dette, hvis svaret er ja, kan du gi meg navn av en lege som er åpen med Thyroid og Hydrocortisone i privat melding. Hvis det er andre også som vet om leger som er passelig åpen med dette skriv det til meg og takk på forhånd. Jeg kommer til å selvmedisinere meg sjøl, uansett, men jeg synes at det kan være lurt å ha med en lege som kan høre på meg, og kanskje eventuelt få det medikamentene jeg trenger på resept.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg har nå to leger, en god fastlege som er opptatt av å dosere etter symptomer, og en på Balderklinikken. På Balder er det visst en del som får Thyroid og som har mild binyrebarksvikt og får behandling for det. Men der koster det jo endel penger. Du kan trekke det fra skatten, slik at du får tilbake 20-30 %, antar jeg, når du får tilbakebetalt for mye betalt skatt. Ta vare på kvitteringer om du begynner der.

Ja, det er absolutt en betryggelse å ha en lege som følger deg opp. Jeg syntes dette var veldig skummelt da jeg begynte med hydrokortison. Fordi da var jeg veldig syk. Og gikk to ganger i uka til legen noen uker, for å føle meg litt trygg. Uansett bør du få legen din til å sjekke blodtrykk hver gang du er der, pluss få tatt et ekg. selv om vi bruker fysiologiske doser med HC, altså en etterlikning av det kroppen produserer hver dag, så kan dette være tøft for hjertet, derfor er det lurt å holde litt øye med det også underveis.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Pas på hvad du ønsker dig:-)
    Av Rogi i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 21-01-10, 22:58
  2. 25(OH) D-vitamin resultat
    Av tomat i forumet D-vitamin
    Svar: 25
    Siste melding: 06-02-07, 20:30
  3. Svar: 6
    Siste melding: 12-10-06, 20:48
  4. resultat etter legebesøk