Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    rogaland
    Meldinger
    25

Standard Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte

Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte og fikk lov av legen å prøve medisiner. Jeg gikk opp mer og mer i vekt, tørr hud, dårlig søvn, alltid trett, ukonsentrert og dårlig hørsel og øresus. Det var helt forferdelig og kjenne så tydelig på kroppen at jeg var alvorlig syk. Jeg var sikker på at jeg hadde en dødelig sykdom som legene ikke fant ut av. Legen tok alle mulige prøver, deriblant hørselprøve og påsto at alt var ok. Da jeg endelig fikk medisiner ble en del bedre og noe forandret seg ikke. En ting som ble bra var hørselen og at øresusen forsvant umiddelbart.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Sv: Flere med dårlig hørsel?

[QUOTE=nettisen;70308]Jeg har hatt store problemer med hørselen - klarer ikke tyde grove mannnstemmer - radionen ble bare grøt, veldig var for støy

Kan høres ut som du har det samme som meg? Otosclerose, som er en forkalkning i det indre øret. Sigbøylen vokser fast i det ovale vinduet i øret pga forkalkning og klarer derfor ikke å sende lyden videre til hørselsnerven. Stapediusrefleksen fungerer ikke som den skal. Be om benlednings test hos ØNH for å se om du kan ha otosclerose. Skal selv til vurdering for operasjon. Har visstnok otosclerose på begge ørene, men normal hørsel på det ene, 62 decibel hørselstap på det andre (70 db blir regnet som døvhet) Har surfet litt på nettet og funnet ut at operasjon av denne tilstanden er vellykket i de fleste tilfeller. Lykke til!!
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    rogaland
    Meldinger
    25

Hei og takk for svar. Skal notere meg dette. Merker at hørselen forandrer seg litt innimellom, men etter jeg begynte med t3 og prøvde amour en liten stund så er det mye bedre. Merkelig, før jeg fikk medisiner så trodde jeg at jeg var i ferd med å bli døv, avogtil hørte jeg nesten ikke en lyd og hadde ofte øresus.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    rogaland
    Meldinger
    25

Standard Sv: Liothyronin-historier

Legen jeg går til nå hadde aldri hørt om kombinasjonsbehandling. Da jeg etter mye mas skulle få lov å prøve så ga han meg beskjed om at jeg måtte ta 20 mcg lio 3 ganger daglig og den vanlige dosen 100 mcg tyroxin 1 gang pr dag. Tok 20 mcg to ganger 1. dag og trodde hjertet skulle hoppe ut av brystet på meg. Heldigvis gikk jeg inn på disse sidene og fant ut den rette dosen...

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    rogaland
    Meldinger
    25

Standard Sv: Fryse, selv om man har sykdommen under kontroll?

Etter jeg begynte med ERFA klarte jeg å konsentrere meg igjen. Har alltid vært glad i å lese, men etter å ha vært syk en stund var det umulig å få med meg innholdet. Etter 4 mnd på ERFA Thyroid fikk jeg 5 på eksamen

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    40
    Meldinger
    91

Jeg begynte med Levaxin på videregående, men jeg vet ikke om jeg ble noe bedre.. Husker ikke.. Klarte å begynne å jogge også sluttet jeg å miste håret! Men jeg er jo oppegående og har hatt deltidsjobb gjennom hele studietiden etter videregående så jeg klarer meg forsåvidt bra. Mine dårlige karakterer kommer av eksamensangsten jeg har, som jeg ikke klarer å få under kontroll. Og det kan jo skyldes lavtstoffskifte kanskje, for da er man jo ekstra "følsom".

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    rogaland
    Meldinger
    25

Jeg fryser ikke lengre heller Tidligere var beina mine som isklumper. Nå springer jeg rundt uten strømper Det forandret seg samme dag som jeg begynte m ERFA Thyroid.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av kaja5 Vis post
    Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte og fikk lov av legen å prøve medisiner. Jeg gikk opp mer og mer i vekt, tørr hud, dårlig søvn, alltid trett, ukonsentrert og dårlig hørsel og øresus. Det var helt forferdelig og kjenne så tydelig på kroppen at jeg var alvorlig syk. Jeg var sikker på at jeg hadde en dødelig sykdom som legene ikke fant ut av. Legen tok alle mulige prøver, deriblant hørselprøve og påsto at alt var ok. Da jeg endelig fikk medisiner ble en del bedre og noe forandret seg ikke. En ting som ble bra var hørselen og at øresusen forsvant umiddelbart.
    Dette genkender jeg en stor del af. Faktisk troede jeg, det var skibene på havnen, jeg kunne høre, da jeg var flyttet til en by med en meget stor havn ... Men det var ikke skibe, det var en eller anden afart af tinnitus. Så tågehorn hører jeg - næsten - ingen af, når jeg får medicin til stofskiftet.

Meget sær sygdom med mange besynderlige symptomer, denne her. Vel også derfor, det ofte lyder så mærkeligt for folk, når man forsøger at fortæller om den Der er jo egentlig ikke den del af kroppen, som ikke rammes i en eller anden grad. Og det er dét, der er det sværeste at få formidlet, så folk forstår det - nogen hjælp er lægerne ikke heller på dette punkt :evil:

Med hensyn til selve hørelsen, var og er det skelneevnen, jeg har problemer med. Dvs. det er ofte et problem at forstå hvad folk siger til sammenkomster, hvor flere stemmer blandes omkring mig.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    rogaland
    Meldinger
    25

Standard

Hei Jeg hører godt ennå, susingen er borte, alt er mye bedre. Takket være Erfa. Min teori er at myksødem er synderen. Hypothyreosepasienter hovner jo ofte opp. I ansiktet kroppen osv. Selv om vi er medisinert kan vi hovne opp, vann i kroppen. Dette skjer vel inni kroppen også? Mange begynner å snorke, får bihulebetennelse osv. Alt dette skjedde med meg. Da jeg begynte med Erfa ble jeg ganske raskt bedre, snorker mindre, bihulebetennelsen forsvant, hørselen kom tilbake og susingen forsvant.

Forresten, har aldri hatt høyt blodtrykk.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kaja5 Vis post
    Hei Jeg hører godt ennå, susingen er borte, alt er mye bedre. Takket være Erfa. Min teori er at myksødem er synderen. Hypothyreosepasienter hovner jo ofte opp. I ansiktet kroppen osv. Selv om vi er medisinert kan vi hovne opp, vann i kroppen. Dette skjer vel inni kroppen også? Mange begynner å snorke, får bihulebetennelse osv. Alt dette skjedde med meg. Da jeg begynte med Erfa ble jeg ganske raskt bedre, snorker mindre, bihulebetennelsen forsvant, hørselen kom tilbake og susingen forsvant.

Forresten, har aldri hatt høyt blodtrykk.
    Erfa? Du verden, det var som å høre om meg selv!!

Så du ble bedre med den medisinen, hvor får jeg kjøpt den? Er den resept belagt?

som kom med en sånn bra løsning.

Oi, viste ikke at det var en annen type stoffskifte medisin... Sorry

Lignende tråder

1. Svar: 87
    Siste melding: 17-05-08, 14:33
  2. Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
    Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 14
    Siste melding: 05-02-08, 11:53
  3. Svar: 6
    Siste melding: 26-07-07, 23:04
  4. Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
    Av nosy i forumet Presentasjoner
    Svar: 0
    Siste melding: 24-05-06, 22:47

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder