Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Blodprøve
-
20-11-09, 08:14 #1
Blodprøve
Hei!
En kollega av meg gav meg en lapp med resultatene fra siste blodprøve. Hun mistenker selv at hun kan ha lavt stoffskifte, og jeg er veldig enig med henne.
Det er ikke akkurat imponerende hvor grundige de har vært når de har "fokusert" på stoffskifte relaterte prøver..
De eneste jeg har kunnet finne er TSH og FT4.
Resultatene:
FT4 11,0 referanse område 11,0 - 23,0
TSH 0,78 referanse område 0,20 - 4,00
FT4 er jo kjempe lav. Tsh er også lav. Ble litt forvirra jeg!
Jeg vet av erfaring at legene ikke bryr seg så mye om FT4, de ser kun TSH.
Jeg mener at hun med disse verdiene burde bli videre utredet for lavt stoffskifte..
Hva syns dere om disse verdiene?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
20-11-09, 09:35 #2
Sv: Blodprøve
Det mener jeg også Vilja !
Prøvene gir klare opplysniger om at en TSH på 0,78 ikke makter å stimulere kjertelen til å produsere nok.
Og det skal den da heller ikke, for verdier rundt 1 er vedlikeholdsverdier - stabilitetsverdier.
Så årsaken er klar, den er at TSH ikke er høy nok og hun bør utredes med henblikk på sentrale problemer.
Det påstås fra såkaldt kompetent hold at dette er meget sjelden.
Jeg vet ikke i hvilken måleståkk men skal sette det i, men det har vært mange tilfeller her på forumet, og alle har vært oversett.
Så da er det kanskje derfor den er så sjelden ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-11-09, 09:40 #3
Sv: Blodprøve
Takk for svar!
Har du noen forslag til hvordan hun bør gå fram for å komme videre?
Legen hennes er omtrent som min etter som jeg har fortstått. Totalt uinteressert i sine pasienter. Så lenge verdiene er innenfor "normalen" så er alt ok.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte i 11 år
Av Hassan i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 69Siste melding: 06-07-12, 16:40 -
nye blodprøve svar hjelp
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 18-03-09, 17:12 -
Hvis man tar levaxin før blodprøve, hvordan vil det slå ut?
Av gretal i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 15-02-08, 21:19
Svar med sitat
Bokmerker