Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
03-07-08, 10:53 #1
Har jeg bare vært veldig heldig tro?
Heisann. Jeg er helt fersk på dette jeg så nå må jeg høre med dere erfarne her inne og håper dere kan komme med noen betraktninger
Jeg er en "jente" på 44 år som i slutten av mai fikk konstatert høyt stoffskifte. Hadde lenge gått med mange plager som jeg ikke kunne forstå, bla hvilepuls på over 100, veldig hjertebank, særlig om kvelden, sov dårlig om natten, ble veldig fort andpusten og visnet i armene når jeg ble andpusten, hovnet opp i det ene benet, veldig deprimert, meget hissig i temperamentet med mer. Mange av disse tingene koblet jeg til at jeg hadde sluttet å røyke for ca 1,5 år siden, men da jeg bare ble verre og verre i pusten måtte jeg ta kontakt med legen min.
Så den 26.mai tok jeg alle mulige slags prøver og noen dager etter ringte legen meg og sa at jeg hadde forhøyet stoffskifte, da var FT4 på 26,7. Ref: 9-22 FT3 var på 6 mener jeg å huske med ref: 2,3 - 5,7. TSH tror jeg var på 0,01 ref: 0,20-4,0, men ikke helt sikker på denne.
Så noen dager etter dette, den 2. juni hovnet jeg veldig opp i det ene benet. Fikk time hos legen dagen etter da det har vært en del hjertehistorier i min familie. Legen hørte en bilyd på hjertet og jeg fikk time på sykehuset dagen etter der igjen. Der sjekket de dette samt tok nye blodprøver. De fant ingen bilyd på hjertet på sykehuset , men jeg fikk Diural vanndrivende for benet . Prøvene jeg tok på sykehuset fikk jeg svar på den 10.juni og da var FT4 hoppet til 38,8 Ref: 11,0-23,0 - da begynte jeg på 30 mg Neo-Mercazole samt Pranolol for hjertebank og jeg ble sykemeldt i 14 dager.
Jeg har ikke merket noen særlige bivirkninger på noen av tablettene og jeg synes at formen ble noe bedre. ( Roligere dager uten jobb og stress.).
17.juni tok jeg nye blodprøver og da var FT4 gått tilbake til 27,2 Ref: 9-22 - fortsatte på samme medisinering. Fremdeles sykemeldt. Den 26.juni var jeg nok en gang på sykehuset og tok nye prøver og når endokrinologen ringte meg i går den 2.juli var FT4 på 16 så den har jo svingt veldig fort og er det noen som har slike erfaringer som har hatt høyt stoffskifte?? Er jeg på vei til å få lavt? Jeg skulle i følge endokrinologen kutte ut Pranolol, kutte ut Diruval og Sifrol som jeg har tatt pga av Restless legs syndrom samt halvere Neo-mercazole.
Skulle også ta nye prøver om 4 uker igjen ..Tenker litt på om det fortsetter å gå nedover siden jeg skal fortsette med Neo Mercazole? Er dette en stabiliseringsdose? Har jeg vært heldig siden dette har forandret seg så fort ?
Dette er medisindosene jeg har gått på siden 10.juni:
30 mg Neo-Mercazole
40 mg Diural
30 mg Pranolol
Samt 0,088 mg Sifrol for Restless legs syndrom.
Hadde vært veldig fint å få noen tilbakemeldinger fra dere som har mer erfaring med dette enn meg.Sist endret av Admin; 13-05-09 kl 14:03 Begrunnelse: Tegn, som disse â fjernet.

Svar med sitat
Bokmerker