Omsider......har lest så øynene har blitt store og våte mange ganger her inne,men har ikke hilst skikkelig enda.
God dag alle sammen ,jeg er en dame fra bergenskanten som har hatt Graves siden 2004 ,med diverse avbrudd av medisinering og selvfølgelig tilbakefall. Jeg kan vel si det sånn at de aldri har greid å medisinere meg så bra at prøvene mine har vært ok.
Høsten 2008 fikk jeg så tilbud om å ta radioaktivt jod,har gått så lenge at jeg hadde vel svelgt hva som helst på det tidspunktet.Men iallefall jeg ble kjempebra etter 6-8 uker ,akkurat som beskrevet,men hvor lenge var Adam i det berømte paradiset.Etter jul har det bare gått nedover igjen,trodde ikke det var sant til å begynne med,orket ikke tanken,men måtte tilslutt innse at det var nok det.Kontaktet legen min og spurte om dosejustering da jeg så at ft4 steg sakte men sikkert oppover.Han bare føyser meg av med at vi kun skal forholde oss til tsh,men vi kunne jo ta vekk en halv tablett om søndagen,kan det hjelpe noe da???Skal til legen neste uke,har tenkt å be om å få prøve et alternativ,Levaxin har aldri funka særlig bra på meg.
Fortalte forresten legen min at jeg hadde meldt meg inn i norsk thyroideaforbund,han sa da at sånne foreninger er den største årsak til hyperkonderi.Jaja sa jeg,en plass må jeg søke opplysninger om min Graves ,for jeg får jo svært så lite av deg,dette svarte han ingen ting til.
En ting er iallefall sikkert,stoffskiftesykdommer må jo produsere galskap...det har iallefall holdt på å klikke for meg mer enn en gang når jeg ikke blir trodd på symptomene mine.Før mitt siste tilbakefall ifjor vår,gikk jeg på antidepressiva i 4-5 mnd (jeg er en ***** grei pasient) det tror jeg at jeg skal slutte med nåog heller stå litt på for meg sjøl.Noen andre som har dårlig erfaring med radioaktivt jodbehandling??
Hilsen Annisen