Viser søkeresultater 1 til 2 av 2

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Naturmedicinen Armour

Nogen gange har jeg bare lyst til at give op! Jeg kan jo bare fortsætte succesfuldt med mit eget "naturmidlet" Westhroid og så ellers spare på nerverne, så jeg ikke bliver hidsig hver gang jeg hører de forbandede sludder, folk (og deres læger) kommer med....
    Jeg måtte bare komme med en liten kommentar, det naturmiddelet du viser til som heter Armour. Jeg var hos min lege sist uke til kontroll av stoffskifte igjen.....jeg spurte ham om han viste om et natur produkt som kunne være bra for mitt lave stoffskifte. Han er også utdannet innen det alternative ved siden av almenn spesialist. Da nevnte han egentlig ikke, men det finnes et produkt som heter Armour men jeg kan ikke anbefale det, jeg har hatt et 20 tall pasienter som har prøvd dette og kun 1 kan vise til noe bedring sa han.
    Hmm... er det så mærkeligt, at når almindelige mennesker får den slags at vide af deres læger - og envidere virkelig tror, at det lave stoffskifte kan kureres hos en kinesiolog eller med himalyasalt, eller får besked om at "gir man kjertelen tilskudd av hormoner, blir kjertelen bare latere og sykere" på et debatforum - er det så underligt, at vi betragtes som en forbandet bunke hypokondere?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Naturmedicinen Armour

Ja, vi er nok lettlurte - iallfall i første fase.
    I hendene på spesialister som ikke bare vet mye mer enn oss om kroppens viderverdigheter, har de også lært hvordan man skal hegne om sin egen yrkesstatus.
    Og samfunnsordninger hjelper jo godt - i mange tilfeller er disse kommet til etter deres eget ønske. Det er en mektig yrkesgruppe, det vet vi jo.

Det kan vi ikke gjøre noe med det, men vi må være OBS på at vi blir som varm modelervoks i hendene på spesialister.
    Alle spesialister kan man for rettferdighetens skyld tillegge.
    Ingen untatt.

Som spesilist vet man hvordan man skal ordlegge seg - hvilke ord som er best egnet - til å oppnå det som tjener spesialisten best.

Feks.: Naturmiddel - har noe primitivt og tredjerangs over seg.
    Og det er et feilaktig ord brukt om Armour. De har jo selv reseptbelagt produktet.
    Det er i høyeste grad virksomt.
    Medisin ?
    Nei, det er det vel ikke ? Det inneholder hormoner og ikke noe annet.
    Hormoner er vel ikke medisin, det er molekylstrukturer kroppen selv produserer og er helt avhengig av.
    Og Armour inneholder hormoner som har mye mer til felles med våre hormoner enn den ene Levaxinen har.
    Det kan det ikke være tvil om.

Men dette er semantikk. Hvilken av dem virker best for meg - det er spørsmålet vi bør stille oss.
    Og vi bør ikke ha noen av legens preferanser i så måte.
    Det er jo våres egen helse det gjelder !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn