Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: levaxin
-
04-06-05, 23:55 #1. Gjest
levaxin
...............Hei................. Jeg lurte på en ting. Går nå på levaxin mot lavt stoffskiftet og har gått opp mange kilo. Går man ned hvis man tar mere levaxin? Større styrke enn det legen skrev som dose? Får man for høyt stoffskifte da og går ned?
Er det farlig å gå ned med levaxin? Hva skjer med kroppen?
-
05-06-05, 08:39 #2
Nei, tror ikke det vil hjelpe å øke Levaxindosen. Jeg gikk selv opp mange kilo på Levaxin. Jeg tok 150 mg, og hadde høye T4 verdier. Det hjalp hverken på kiloene, trettheten eller humøret.
Jeg vil ikke råde noen til å overdosere seg. Ikke gå bak ryggen på legen. Prøv å la han gi deg Liothyronin(T3) i kombinasjon med Levaxin, eller å prøve Armour Thyroid. Vi kan hjelpe deg med informasjon om alternativ til bare Levaxinbehandling.
Det er lettere å gi deg råd om vi tror du er tilstrekkelig medisinert hvis du skaffer deg svar på blodprøvene som er tatt av deg, og legger de ut her. Få med laboratoriets referanseverdier. Hvis legen er totalt avvisende til alt du ber om, så bytt lege.
Jeg vil gjerne vite om du har andre symptomer på lavt stoffskifte? Som Levaxin ikke hjelper mot? Det er ikke en slankepille, slik jeg får inntrykk av når jeg leser innlegget ditt. Beklager at jeg er litt krass, men du skal ikke onske deg høyt stoffskifte for å gå ned i vekt.
-
05-06-05, 10:14 #3
Hei Gjest.
Er enig med Marge. Jeg gikk opp hele tiden når jeg brukte Levaxin. Ble også dårligere ellers.
Begynte med Armour for 13mnd siden og har gått ned hele tiden. Nå er jeg bare få kilo over, og må vel sloss med dem som naturlig er.
Vi blir nok litt "dessinformert" for mange tror at blodprøven legen tar er et mål på stoffskiftet.
Det er det ikke.
Det er en måling som kan vise om hvor god forutsettningen for et stoffskifte er. Den sier ingen ting om stoffskiftet hvirkelig har skjedd !
Og det er en viktig forskjell.
Husk at stoffskiftet ikke foregår i blodet. Blodårene er bare en transportvei for (bla) stoffskiftehormoner. De er på vei fra produksjonssted til jobb. Dagens målinger sier bare hvor mange som er på vei til jobb. Ikke om de går på jobben !
De målingene som kan si noe om de virkelig gjør noe på jobben er termometeret og vekta !
Hvis de gjør noe på jobben skapes det overskuddsvarme som igjen skaper kroppstemperaturen 37¤C.
Det som "brenner" er karbohydrat - som kroppen skaffer ved å omdanne fett ! Og fettlagrene skal da minke om man ikke fyller på for mye da.
Dermed er disse to "instrumentene" brukbare, men bruksanvisningen må følges. Temp må tas uten at muskeaktiviteten påvirker resultatet - altså når man våkner, og man må være ærlig med kaloriinntaket !
Levaxin klarer ikke å senke vekt og klarer ikke å øke kroppstemperaturen - på meg iallfall. Ikke ved "overdoser" heller. Jeg har prøvd alt som tenkes kan, men obs at dette nok ikke gjelder oss alle sammen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-06-05, 12:42 #4baremei Gjest
Du har ikke lyst til å ta større dose enn du trenger.
Du blir knallsjuk og shaky og angstbitersk og utsetter deg for langt større problemer enn du allerede har.
-
05-06-05, 16:45 #5
Hei
Jeg gikk også opp i vekt. Anbefaler deg IKKE å øke dosen for å gå ned i vekt. Konferer med legen din angående bruk og dosering av Levaxin.
-
06-06-05, 11:16 #6
Akkurat nå er det noen som gir tilbakemld om at de gikk ned i vekt når de delte opp sin thyroxindose i 2 doser om dagen på thyroid.about.com forumet. Og det var noen som sa lignende for en mnd siden.
Man kan jo alltid prøve.
nora
-
06-06-05, 13:54 #7
Vet ikke svar på hva du spør om men jeg har mine tanker................Og det er ikke sikkert du vil høre dem heller................... men,..............
Jeg syns så absolutt ikka men skal øke dosen over det legen har satt. Da syns jeg i så fall du skal høre med legen først! Jeg vil ikke annbefale deg å ha høyt stoffskifte, da det er mange ubehagelige bivirkninger ved det. jeg hadde høyt stoffskifte og gikk IKKE ned i vekt, men hadde derimot en hvilepuls på 100 slag i minuttet!!! Hjertet løp løpsk og jeg trodde jeg skulle dø! Holdt på å besvime flere ganger og den ene gangen var det så ille at jeg havna på legevakta!
Vil ikke råde deg å bruke Levaxin som slankemiddel!!!
Svar med sitat
Bokmerker