Hei.

Jeg har skrevet litt før her, men ikke så mye. Men har fått så veldig god hjelp her før.

Har kanskje dumme spørsmål, men her kommer de.

Hva er det som gjør at stoffskiftet, etter forrige normale prøver er igjen forhøyet TSH?

Jeg må nå begynne å øke levaxinen igjen. To ganger i uken dobbel dose, de andre dagene vanlig dose.
Vanlig dose er 50mikrogram.

I går pratet jeg med en som sa hun hadde fått konstatert lavt stoffskifte, men at hun aldri hadde fått medisiner for det.
Jeg oppfordret henne til å ta kontakt med legen igjen, og drite i hva den forbaske sjefen sier om legetimer i jobbtiden.

Men hun er slett ikke overvektig og har bare gått ned i vekt. Jeg spurte om hun ikke hadde høyt stoffskifte, men hun mente det var lavt hun hadde.
Så sa hun at hun hadde hørt at når man har lavt stoffskifte, og går betraktelig ned i vekt, er ikke det så bra.

Spørsmålet mitt:
Da jeg fikk konstatert lavt stoffskifte hadde jeg allerede gått ned rundt 6 kilo.
Fikk konstatert lavt stoffskiftet i oktober/november.
Etter den tid har vekten fortsatt å gå nedover. Jeg har siden da tatt av minst 6 kilo.
Er dette unormalt og er det sant at det ikke er så bra å ha lavt stoffskifte og samtidig gå ned i vekt?

Jeg vet at et par kilo opp eller ned er normalt, å gå opp før en får medisiner og et par kilo ned når en får medisiner.
Jeg har ikke gått inn for denne vektnedgangen. Men har gått ned en god del kilo.

Et annet spørsmål er at jeg fremdeles har denne følelsen av "tjukk i halsen" med jevne mellomrom, legen mener det er psykisk da jeg sliter med psykiske lidelser, men jeg har aldri hatt det så bra som nå.!!??
Jeg har da ikke angst, hvorfor får jeg denne "tjukke halsen" ?
Det lave stoffskiftet synker jo videre, kan det være av nye betennelser?

Mvh

Vilde