Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Dårligere form....igjen
-
03-10-05, 20:07 #1
Dårligere form....igjen
Hei hei
Liten nedtur for tiden. Neglene er blitt sprø og revner/sprekker hele tia, eksemet er kommet tilbake på armen - har og fått litt nederst på foten også, håret er tørt. Svimmelheten er også kommet litt igjen... Lurer på hva som skjer....håper inderlig ikke formen forverrer seg. Har hatt det ganske bra ei god stund. Tar 2.5 grain armour, 0.25 mcg levaxin pr dag - har gjort det siden 28.april. Store doser omega 3, melatonin på kveldene. Sover godt ihvertfall - bank i bordet. Har ikke tatt L-glutamin på ei god stund, kan det være at kroppen ikke tar opp næring kanskje......slik det var før. Har ikke mer VM2000 igjen heller - så det har og vært opphold ei stund med det og. Skal på Balder på fredag - kanskje det vises på blodprøvene...sliten er jeg.
Huff, det ble syting her....måtte bare skrive det litt av meg.
-
05-10-05, 08:11 #2
Det er synd når det har gått bra så lenge, og så føler en seg dårligere igjen. Jeg har også hatt en slik periode siden i sommer. Jeg tror kanskje vi må være ekstra påpasselig med kosttilskudd. Jeg har ikke tatt noe på et halvår, og tror det kan være med på å gjøre formen dårligere. Tok stor dose omega 3, multivitamin og ekstra c-vitamin og magnesium/kalsium.Synd dette, vi må bruke penger på medisin som vi ikke får refundert, og så må vi passe på å ta dyre kosttilskudd også. Regner med at VM2000 er et kosttilskudd?
Jeg har nå rotet meg til å få tatt blodprøver. Formen er elendig for tiden, og en forkjølelse vil ikke slippe taket. Måtte bare ut og ta blodprøver likevel, selv om det kan påvirke resultatet litt. Jag vurderer å be om å få litt Levaxin i tillegg, siden jeg ikke føler meg bedre ved å øke Armour. Du har brukt samme dosen lenge, mulig du bare trenger en bitteliten justering? Det virker som om kroppen min må ha små justeringer i dosen og kostilskudd for å være fornøyd.
-
05-10-05, 09:28 #3
Hei Marge
Ja jeg tenkte på om det er mangel på kosttilskuddet. Eller kanskje det kunne være at kroppen ikke tar opp næring igjen...verste er at svimmelheta er tilbake for fullt - går helt rundt i hodet på meg til tider
får høre hva Omdal sier på fredag.
Ja det går med utrolig mye penger til helsekostprodukter og medisiner. Man har liksom "feil" sykdom til å få dekket noe.
-
05-10-05, 12:03 #4
Jeg kjente meg utrolig bra når jeg begynte med Armour og hadde tatt det i en mnd eller litt mer. Men samtidig gikk jeg på Atkins-dietten. Den anbefaler mye forskjellige kosttilskudd, og jeg var flink og tok alt sammen. Var veldig fokusert på det.
Etter hvert glir sånt ut. Jeg gikk ned 17 kilo og datt av dietten. Heldigvis har jeg ikke gått opp igjen, takker Armour for det. Men det er tungt å starte på nytt igjen. Jeg tror Atkins-dietten og kosttilskudd var veldig positivt i kombinasjon med stoffskiftemedisin.
Ulempen er at det er dyrt og tungvint. Sammenlign prisen på en Toro-pose og en pakke familiedeig med rent kjøtt og friske grønnsaker. Og den ekstra tiden det tar. Alt sånt halvfabrikata inneholder mye karbohydrater. Jeg har en jobb hvor jeg ikke kan lage middag hver dag. Og en mann som er flink til å lage mat - så lenge han slipper å gjøre det fra bunnen av. Toro er hans beste venn. Kokkekurs var kanskje en ide?
En klarer å få til alt, så lenge en er skikkelig motivert. Det er kanskje motivasjonen min som er blitt dårligere? Føler noen ganger at dette er en kamp som stadig fortsetter, og at trettheten/dårligere form står klar og venter straks en senker forsvaret litt. :(
Jeg spiser salat flere ganger i uken, og prøver å unngå sukker. Men det er nok karbo i mye annet jeg spiser. Så jeg får kaste innpå en del kosttilskudd igjen, og se om det får opp formen litt. Drømmen er å vinne en slump penger og dra på et spa med lavkarbomat og pleie seg selv litt.
Jepp, pokkers sykdom dette her...
-
05-10-05, 16:22 #5
Hei!
Hva slags eksem er det du er plaget av? Jeg har hatt det samme problemet. Jeg har det ikke nå men har hatt det i perioder. En gang halvveis rundt halsen. Først var det tørt og senere illrødt. Så etterhvert ble jeg veldig tørr og sår rundt øynene. Trodde det var sminken, så jeg sluttet å sminke meg. Gikk ikke bort selv med kremer. Svei som bare det. Så forvant det etter en lang stund. Legene hadde ingen svar. Har hatt utbrudd rundt øynene men ikke halsen. omsider gikk jeg til hudlege og ble testet for alt. Reagerte ikke på noe kosmetisk. Konklusjonen ble "stress eksem" og resept på en krem som kostet 300 kr. (Elidel)Jeanette
-
05-10-05, 16:59 #6
Hvilke kosttilskudd anbefaler du ved atkins?
Jeg mener å huske at man trenger en del kalk da.
-
05-10-05, 21:58 #7
Jeanette - jeg fikk tips om A-krem fra apoteket her på forumet etter at jeg postet at jeg var plaget av eksem/tørr hud på halsen. Jeg har også litt langs munnvikene. Og denne kremen er den beste jeg har prøvd, og jeg har vært innom "alle" andre kremer på apoteket! Forstår ikke hvorfor de ikke tipset meg om denne :evil: Har også fått utskrevet kremer på resept, men helt ubrukbare. Jeg er litt plaget ennå, men MYE bedre og jeg håper det skal gå bort etter hvert
Anbefales!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
05-10-05, 22:02 #8
Jeg tok dette:
1 super supplemental (mulitvitamin/mineral)
4 pikasol (omega 3)
1 mega b stress
6 Cal-Mag citrate
2 kaleroid
2 bio-C 750 mg
Kaleroid kjøpte jeg på apoteket. Det er det viktigste ved Atkins. Resten er typisk helsekost. Det er dette jeg kom fram til etter å ha lest hva Atkins anbefaler. Han selger egne kosttilskudd, men jeg ville ikke bestille det fra USA. Dyr frakt. :o
Jeg har tatt dette noen dager, minus kaleroid og Cal-Mag. Og Chisandra i tillegg, for å prøve å komme litt ovenpå igjen. Jeg synes Chisandra virker mer oppkvikkende enn Rosenrot, som jeg blir dårlig av.
Skal bestille 5-HTP når jeg får lønn den 12.
http://www.dnavitamins.co.uk/product...aminoacids.htm
Yvette skrev om den i et annet innlegg. Har tenkt å se om den virker fint for meg også.
I dag var jeg dårligere igjen. Tok kosttilskuddene før jeg dro på jobb om ettermiddagen. Var helt utafor til seks-sjutiden. Da begynte jeg å føle meg bedre
. Det var første dagen jeg tok Chisandra i dag. :idea: Endelig litt bedre form, sånn 85% av en bra dag!
-
06-10-05, 05:05 #9
hei Jeanette
det er som røde små "vannblemmer" og klør noe innmari. Har hatt det på armen rett nedenfor albuen. Trudde kanskje det kom av krykkene - at de gnissa mot armen og at det derfor ble en slags irritasjon....men det er ikke det. Kan komme selv om jeg ikke bruker krykker. Har nu fått det nederst på ene foten litt opp for ankelen. Jeg smører og smører med krem. Forsvinner etter 7-10 dager. Borte ei stund også blusser det opp igjen. Det på armen har vært borte ei lang stund før det blusset opp igjen - trodde kanskje det var de store dosene med Omega 3 som hjalp.....den gang ei. Vel, får vel høre imorgo hva Omdal sier - om det evt vises noen mangler på blodprøvene.
Noe skal man vel plages med
-
07-10-05, 14:24 #10
A-krem anbefales virkelig ! Tror det var jeg som tipset Yvette om den. Kan ikke få skrytt nok av den altså, den er virkelig verdt å prøve. Den koster mellom 149,- og 159,- alt ettersom hvilket apotek man er på.
Er man innom sverige, så selges den på helsekosten til ca halve prisen....
Svar med sitat
Bokmerker