Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
03-09-05, 10:04 #1Gjest
Nå velger jeg å bruke cipralex(antidep)
Jeg har ett stoffskite som ikke er under kontroll, har holdt på nå i 1 1/2 år for å få det under kontroll. Først ble jeg overdosert, fikk angstproblemer, hjertebank, raste ned i vekt osv. Ble da seponert tilbake til null og måtte starte opp på nytt. Trøttheten/energi mangelen har vært overveldene og depresjonen banket på min dør. Hatt mange plager som ledd/muskelverk, trøtthet, depresjon, angst, vektøkning osv. Har vært sykemeldt i ett år, og begynt på yrkesrettet attføring nå.
Men stadig de samme symtomene, er innom sykehuset å måler/doserer hver 6uke og formen er til tider bedre. Mest fælt er det hvis/når jeg blir stresset- da vokser halsen og det øker bare på; er som å drikke 4kanner kaffe; bare raser i kroppen og hendene skjelver.. Hva er det? Har ikke vært slik før..
Men nå er jeg lei et ustabilt humør/depresjon/angst/stress og forsøker antidep. ved siden av. Kanskje jeg da får en bedre hverdag- oftere..
Noen som har mått gjort det samme? Kom gjerne med innspill
-
03-09-05, 12:53 #2
Ang antidepressive
Æ startet med antidepressive etter nesten et års sykemelding. Hadde fått diagnosen depresjon som æ var enig i, hadde tross alt mistet far og svigerbror og slet med sorgen. I tillegg havna oppi arbeidskonflikt med mye ansvar på ny arbeidsplass. Prøvde all slags sykemeldinger men ble til slutt lei for hadde ikke krefter til noe. antidepressive hjalp.
Etter ca tre måneders bruk , fikk digsnosen med lav stoffkifte. ___Har siden brukt _Levaxin og antidepressive. Æ ble ju bedre, trodde var helt frisk , kanskje bare litt lat osv. Har prøvd noen gang å slutte med antodepressive men ble sint. Ifjor høst ble hverdagen tung og stresset og fikk igjen diagnose depresjon og bytta til en annen antidepressiv medisin. Nu ser æ at da var TSH 3 . Kanskje det var heller årsaken at æ ikke klarte hverdagen.
Antidepressive gjør at "toppene" i humørsvingingene blir borte. Man får mer stabil leie. Dette kan også oppleves som savn avogtil får man får ikke de store gledes følelsene heller... For slik som min sykdom og medisinering har vært så tror æ at æ ville ikke klart det uten antidepressive.
Men , etter å ha lest i dette forumet så er blitt forbanna at hverken legen eller æ selv har ikke sett at æ er ikke bra! Tar 100 levaxin og har gjort det de siste tre årene. Burde ha fått mer eller kombinasjon eller Armour!
Har tenkt mye i det siste og skal ved neste legebesøk kreve mer/annen medisinering! Håper og tror at hvis det hjelper så kan slutte med antidepressive med tiden.
Likevel, mitt råd til deg er at hvis hverdagen er for tung å bære så prøv antidepressive. Men kanskje samtidig ikke glemme stoffskifte problemene fordi ofte fører lav stoffskifte til depresjon. Å ta antidepressive er ikke "farlig", det er et hjelpemiddel som alt annet og det går an å slutte med de.
Har egentlig glemt nu det meste du skrev men husker at det var ihvertfall antidepressive du spurte om
Bare spør mer hvis noe i svaret mitt er uklart.
-
03-09-05, 13:02 #3Kirsten Gjest
Hei!
Jeg var tidligere - for mange år siden - hyper, og nå hypo. Det var rent tilfeldig det ble oppdaget, begge gangene!
Det var en "helhetsterapeut" som ved å kjenne på et sted rundt kneet ba meg gå til legen for å sjekke stoffskiftet. Det gjorde jeg og det var da for lavt og jeg fikk Levaxin. Terapeuten sa senere at jeg mest sannsynlig hadde et ustabilt stoffskifte, dvs at jeg noen ganger kunne være hypo, andre tider hyper og at jeg burde da ørten behandlinger - da ville hun ha gjort meg frisk. Det blei altfor dyrt for meg da jeg på det tidspunktet blei singel, så den behandlingen er ikke prøvd. Har dessuten ikke følt meg i nærheten av hyper på lange tider....
Det kan jo virke som du har noe slikt?? Har egentlig null peil, men det var det som slår meg når jeg leser det du skriver
-
13-09-05, 20:39 #4Gjest
noen andre innspill???
-
13-09-05, 22:40 #5
Mitt stoffskifte var ikke mulig å få kontroll på sålenge jeg brukte Levaxin. Symptomene blei borte med en gang jeg gikk over til Armour. Alle untatt hue mitt. Det er som før fremdeles.
Kanskje er det slik for flere ?
Jeg ble også først overdosert, og historien din er ikke så ulik.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-09-05, 09:57 #6
Du som ble overdosert og så måtte trappe end til 0, hva er din Ferritin?
Lavt ferritin gjør at man ikke tåler levaxin.
Med slike symptomer som du beskriver.
Svar med sitat
Bokmerker