Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Tråd: Symptomer

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Norge
    Meldinger
    7

Standard Symptomer

Hei!
    Jeg har alle symptomene på for høyt stoffskifte. Jeg svetter, skjelver, stadig sulten, hjertebank og et betydelig vekttap. Er det da mulig at mine verdier på 8.1 tilsier at mitt stoffskifte er for lavt?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

baremei Gjest

Standard

Hvilken prøve viser 8,1?

Du trenger å se minst disse samlet: TSH, FT4, FT3, TRAS og Anti-TPO.
    I tillegg bør du få målt B12, jern og ferritin og evt. annet nevnt i den andre tråden du postet i. Husk å få med normalområdene hvis du poster tallene her.

Symptomene dine tyder på høyt stoffskifte.

Hvis verdien på 8,1 er FT4 og du samtidig har en lav TSH kan det tyde på høyt. Jeg hadde TSH vippende mellom 0,2 og 0,6 og lav FT4 (varierte fra 9-12) når jeg hadde høyt stoffskifte pga toksisk knutestruma. FT3 var normal.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Norge
    Meldinger
    7

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Hvilken prøve viser 8,1?

Du trenger å se minst disse samlet: TSH, FT4, FT3, TRAS og Anti-TPO.
    I tillegg bør du få målt B12, jern og ferritin og evt. annet nevnt i den andre tråden du postet i. Husk å få med normalområdene hvis du poster tallene her.

Symptomene dine tyder på høyt stoffskifte.

Hvis verdien på 8,1 er FT4 og du samtidig har en lav TSH kan det tyde på høyt. Jeg hadde TSH vippende mellom 0,2 og 0,6 og lav FT4 (varierte fra 9-12) når jeg hadde høyt stoffskifte pga toksisk knutestruma. FT3 var normal.
    Hei!
    Jeg har ikke peiling på normalverdier. Fikk beskjed om at TSH lå på 0.89, det ville da si at det bikket mot det høye.
    Målte Fritt T4 som lå på 8,1. Fikk beskjed om at det alikevel kunne være for høyt! Skjønner ingen ting jeg!!
    Har tatt nye prøver nå . FrittT3, Fritt T4 TSH samt TRAS. Legen mente kanskje at det var begynnelsen på noe vedr. stoffskifte. Nå må jeg vente og bare se det ann. Litt rart det også siden jeg har hatt symptomene i mange år. Jeg synes det virker som stoffskiftet mitt varierer en del, er det mulig da?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

baremei Gjest

Standard

At FT4 synker er ikke noe rart, tror det pleier å være sånn. Jeg hadde TSH på sånn omtrent 0,2 til 0,6 og lav FT4. Det var likevel et lavt stoffskifte med hyppige episoder av for høyt pga knuter i kjertelen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Norge
    Meldinger
    7

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    At FT4 synker er ikke noe rart, tror det pleier å være sånn. Jeg hadde TSH på sånn omtrent 0,2 til 0,6 og lav FT4. Det var likevel et lavt stoffskifte med hyppige episoder av for høyt pga knuter i kjertelen.
    Hei!
    Det kan vel heller virke som om jeg da kanskje har mest høyt. men at det da ligger for lavt til tider. Du sier at ditt stoffskifte skyldes knuter på kjertelen, Hvordan blir du behandlet for det da?

baremei Gjest

Standard

Jeg hadde toksiske knuter (= skiller ut hormon på egenhånd uten at det er behov for det, og plutselig, med brå høy puls og hjertebank, diare mm). Fikk radioaktivt jod for å drepe knutene med håp om at kjertelen skulle overleve. Det gjorde den ikke, jeg fikk da lavt stoffskifte med det som hører med.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn