Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Mitt Thyrax Nation
-
04-07-05, 22:40 #1
Mitt Thyrax Nation
Heisann alle sammen,
Vært en stund siden jeg sist skrev noe her.
Jeg har endelig vært tilbake hos Dr van Loon her i Nederland hvor jeg bor. Hadde en sjekkup siden sist jeg var der.
Han representerte meg med blodprøvene jeg hadde tatt. De var faktisk ganske så overraskende.
TSH er rimlig høyt fremdeles:
3.0, var 6.5
T3 er på samme nivå:
3.5
FT4 har gått ned:
13,4, var 14,9
Legen reagerte med å doble dosen min med Thyrax. Fra 25mg til 50mg. Skal begynne smått... og øke gradvis i løpet av uka.
VitB12 er nå utrolig høyt. Bedre det enn for lavt. Må fortsette med B12 sugetabletter.
Gamma-gt (lever) har gått ned, men ikke langt nok. Men det viser seg at naturproduktet han gav meg fungerer bra.
Kalsium er nå innen for grensene, men fremdeles lavt. Så der er det bare å fortsette å tygge.
Det som bekymrer legen mest er at jeg fremdeles har en sterk innflammasjon i kroppen. Dette sees på BSE(besenkning) og C reaktive proteiner.
Neste gang jeg tar blod vil han sjekke mer enn det han har sjekket så langt... han har bestemt seg å komme til bunns i det.
Dette gjør meg faktisk veldig glad! Dog er det en stund til neste gang. November. Men jeg smører meg med tålmodighet til den tid.
Han står fremdeles fast på diagnosen sin:
Subklinisk hypothyreoiditt
Hashimotos sykdom
Kalsium mangel
VitB12 mangel...
For de som er interessert. Jeg har laget meg en liten weblog om sykdommen og problemene om å komme til bunns med ting.
Jeg har fremdeles mye jobb å gjøre med sidene, men jeg har startet. Jeg har skrevet den på engelsk. Håper ikke det er noe hinder for noen å lese og eventuelt kommentere.
Jeg ønsker å lage en side med min historie og også linker til andres historie og informasjon om sykdommen(e).
http://www.brauter.no/girl-interrupt...ax-nation.html

Siv
-
04-07-05, 22:45 #2
Kuuuult med blog. Assen program/tjeneste bruker du til det, åssen kan de andre få til lignende?
----
25 µg var veldig lite synes jeg.
nora
-
05-07-05, 07:31 #3Gjest
Jeg har min egen web server, hvor jeg har installert noe som heter Graymatter. Ett blogprogram.
Opprinnelig skrevet av nora
Legg gjerne igjen en kommentar her hvis det er noen som kan tenke seg å lage blog.
Jeg kan hoste de 5 første reaksjonene (jeg har noe nedetid på serveren, siden den er hjemme hos meg).
Webloggen blir da liggende på www.chinchilla.nu/navnpåperson
Som alternativ kan jeg også anbefale www.enjoydiary.com - dette er en norsk blogtjeneste som er gratis og kjempeenkel å bruke (min er ikke så enkel igjen, for du må ha HTML kunnskaper).
Siv
-
05-07-05, 19:24 #4
Lager websider på gamlemåten, men andre kan vel blogge.
Her er noe om blogging som jeg kom over hos nokia:
http://www.nokia.com/nokia/0,,71754,00.html
nora
-
06-07-05, 00:01 #5
Hei
Maila en som hadde skrevet i et fora jeg kom over. Hun hadde egen nettside, men den er blitt borte for meg !
Jeg skrev på Engelsk, og her er svaret :
Kun je het ook in het nederlands schrijven?
Anke
sådaså
Jeg spurte henne om hun visste om et Apotek som kunne sende til Norge.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-07-05, 09:26 #6
Hun skriver: kan du også skrive på nederlandsk?
Opprinnelig skrevet av n`Finn
.....
Jeg er veldig usikker på om nederlandske apotek sender til utland. Har du resept ?
Om så, er det kanskje mulig å gå innom et apotek og spørre om jeg kan få det for deg. Mot at du evt betaler til meg.
Men kan ikke garantere at det funker. De liker som regel at folk kommer personlig, og at de er forsikret i nederlandsk forsikrings selskap.
Siv
-
06-07-05, 11:41 #7
Det ble engang en ny eæs-avtale mellom norge og EU. og da måtte Norge tillate medisiner sendt til folk i Norge, det var konkret Miacalcic som kostet en brøkdel i Spania for eksempel. De måtte tillate at folk i Norge fikk tilsendt medisiner fra utlandet.
Det som trengs er en faktura festet på utsiden av pakka.
For ting under 200 kr er det ikke enngang moms, det er forenklet tollbehandling.
I Nord-norge sendes medisin hele tiden med Post. Også i Amerika.
Rivieren Apotek sender ut thyreoidum med post hele tiden. Folk klager over at de må betale portoen, at trygdekassen bae dekker medisinen.
Se på det hollandske forumet.
nora
-
06-07-05, 22:11 #8
Takker for tilbudet sivcath, men jeg tenkte mer på "postordrebasis".
Jeg har jo resept da, men du skal få slippe å gå mine ærend såklart.
Takk nora for opplysningen, og jeg skal jaggu prøve. Finner ikke noen nettsite eller adresse. Får opp mye annet på Rivieren.
Kan du adressen ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-07-05, 22:19 #9
Opprinnelig skrevet av n`Finn
http://www.rivierenapotheekdeventer.nl/ - apoteket som er under Rivieren i Deventer
http://www.rivierenapotheek.nl/ - generell rivieren apotek
Da har du to
Siv
-
06-07-05, 22:26 #10
Takk for den siv - da skal jeg forsøke.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker