Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
11-08-05, 13:46 #1
Jodtest, kelp og nye prøvesvar
Hei igjen
jeg trenger hjelp - igjen! Har søkt litt på forumet når det gjelder jod og her er mye stoff om det finner jeg - både når det gjelder lavt og høyt stoffskifte. Jeg spør likevel da jeg ble veldig usikker etter en "behandling" i går. Jeg har skrevet tidligere i et innelegg at jeg ville prøve en behandling som heter "detoxsystem". Legger ved adressen:
http://www.naturterapeuten.com/default.aspx?page=1
Hun terapeuten snakket om en ny metode for å måle metabolismeprøver på gjennom urintest. Står noe om det her, men jeg synes linkene er dårlige. Lite informasjon, men kanskje det er fordi det er nytt? Noen som kjenner til dette? Kan legge til at jeg kjente absolutt ingenting under behandlingen og ingen ettervirkninger så langt. Glemte å spørre OM jeg skulle kjenne noe. Skal tilbake om en uke - hvis jeg gidder.
http://www.eubiotek.no/index.php?page=ump-test
Så kommer jeg til jodtesten. Hun smørte "2%jod" på armen min (ble en brunfarve) og sa at hvis denne forsvinner innen 24 timer, så trenger jeg jod og må spise kelp. Farven er borte så iflg henne bør jeg løpe til apoteket/helsekost og handle kelp. Denne testen kan kjøpes på apoteket.
Ellers så har jeg fått tilbake prøvesvarene på nye stoffskifteprøver. Jeg er så irritert!
Ba om at de tok alle jernprøver, B12 Anti TPO, og DHEA i tillegg, men neida. Strekte seg til B12. Gjett om Balder-klinikken er enda mere aktuell - om jeg har vært noe i tvil da.
Kan noen kommentere disse i forhold til at jeg i denne perioden har gått på 100µg Levaxin og 10µg Liothyronin pr dag (snart 2 mndr):
fT3 5,2 (2,6-5,7) Var 3,9 01.06.2005
fT4 17 (9-24) Var 13 01.06.2005 Denne har vært på 22 en gang.
TSH>0,01 (0,35-4,70) Var 0,19 01.06.2005
B12 290 Har hatt 326
Så de utelot Anti-TPO. Har hatt 11 på 3 målinger. Kanskje derfor de ikke gidder sjekke det igjen?? Jeg ringte i dag til labben for å få disse, men skal til legen i morgen. Så jeg lurer på HVOR sur jeg skal være
Sist endret av Mod; 01-09-13 kl 13:21 Begrunnelse: lenker korrigert
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
13-08-05, 01:24 #2
Var hos legen i dag. Han ville ta bort Liothyronin, og jeg er tilbøyelig til å være enig. Ser at fT3 er for høy i forhold til fT4. Vet at Nora har skrevet noe om at det ideelle er at disse bør prosentvis være det samme i forhold til rammeverdier, men jeg finner det ikke igjen. Noen som har erfaring med å slutte med Liothyronin??
Men så var det dette med symptomer og prøvesvar. Hva er viktigst? Føler vel egentlig ikke noen forskjell i forhold til tiden før Liothyronin. Eller så har jeg glemt. Jeg får vel prøve meg frem. Armour ble ikke nevnt. Endokrinolog var heller ikke nødvendig mente han, så jeg er like vis. Men har Balder da. Føler jeg er på nippet til å "gi opp" (forstå meg rett), og bare la livet seile videre med plager og mindre plager. Det er jo mye å glede seg over selv om man er syk - mener jeg egentlig da!!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
13-08-05, 12:21 #3
Du må ikke gi opp da Yvette !
Tror ikke du mente det heller da
Balder er sikkert et godt alternativ.
Hvis ikke Liothyronin virker positivt så kan du sikkert bare slutte.
Jeg slutta helt brått og merka det ikke i det heletatt. (min erfaring)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-08-05, 19:29 #4
Huff jeg har visst uttrykt meg noe upresist og også noe smådramatisk. Men du verden så mange "slag man får i trynet". Plutselig så øyner man håp og så bærer det utfor igjen. Og jeg har vært på leting bare ett år!! Er så lei av passive leger og mangel på informasjon og total mangel på å bli sett på som et helt menneske. Hvorfor var det ikke nødvendig å henvise meg til endokrinolog f.eks.? Ikke det at jeg tror de vet så veldig mye mer da, men det er holdningen til denne sykdommen
Jeg mener ikke å syte. Jeg har hatt søvnproblemer i årevis, og jeg kan ikke få fullrost legen min for all hjelp i forbindelse med dette. Han er og har vært enestående. Derfor så rart at hypothyreosen blir tatt så lett på når jeg sliter med denne kroppsverken og er så utrolig tom i hodet.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
13-08-05, 19:59 #5
Du har jo rett i at det er noe feil med holdningen man møter. Kanskje er det særlig overraskende (og ille) at leger har dette.
Kankje legen din har det fordi han har erfaring med at det ikke blir noe bedre uansett hva han prøver å få gjort ? Han føler kanskje at han får tredd en behandlingsmodell ned over hodet med den ene thyroxinen departemantet har lagt opp til skal godkjennes for oss ? Omtrent som når man skal grave en grøft men ikke har rette spaden ?
Han har nok ikke den erfaringa at noen blir bedre når de får Armour ?
Fordi han ikke prøver, men holder seg til det officielle ?
Legen min er blitt så intressert etter at han ser framgangen hos meg. Han er avmålt men spør og spøker mye. Også på Aker er de svært hyggelige etter at jeg fortalte om Armour - men det var de før også da. De er desverre ikke intressert i kontroll målinger av typen før ogg etter, noe som kunne skape litt undring iallfall ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat

Bokmerker