Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
18-09-08, 08:50 #1
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2008
- Meldinger
- 4
TSH på 32.. Noen som vet...?
Skrev et langt og utfyllende innlegg på "høyt stoffskifte" debatten, i og med at det er
der jeg egentlig hører hjemme.. Blir glad om du gidder lese det, og kanskje har noen fornuftige innspill:-)
Nå har jeg gått fra tsh på 0.03 til 32 i tsh på en mnd. Hva betyr det??
Har delvis vært flink til å ta medisinen min etter at jeg ble hypertyreot igjen for en mnd siden.
(først 20 mg neo-markazole i døgnet til 10 mg i døgnet) Legen ringte igår å sa at jeg ikke skal ta mer.
Skal radiojod behandles neste torsdag.
Er det nødvendig tro?? Skjønner ingen ting.
Hva betyr det egentlig når tsh en er så høy? Noen som vet.
Klem fra TinaminaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
18-09-08, 08:58 #2
Re: TSH på 32.. Noen som vet...?
Radiojod er jo en alvorlig avgjørelse og må jo vurderes nøye.
TSH på 32 tyder jo på at thyreostatikaen virker fint.
Da kan du jo prøve såkalt "Block and replace" behandling en stund. (både thyreostatika og Levaxin)
Thyreostatikaen er egentlig falsk jod. Kjertelen er jo i orden og den produserer nå thyroxin med fake jod - som ikke virker.
TSH på 32 betyr at den produserer veeeeldig mange slike, og da må du spise Levaxin for å prøve å opprettholde stoffskiftet i behandlingstiden.
TRAS antistoffene pleier da og gi seg og man blir frisk i de fleste av tilfellene.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat

Bokmerker