Bare et lite spørsmål: Jeg tar vanlig tran, men ellers ikke noe tilskudd. Liker ikke å ta sånt uten påvist mangel. (Tenker å ta noen prøver på det hvis legen er enig i at det er nødvendig, for evt å finne ut om det trengs.) Men har stående en eske med multivitaminer, og det jeg lurer på er: Siden det er A-vitaminer både i tranen og i disse pillene (der er det visstnok i form av betakaroten), bør jeg unngå å ta disse? Får vel ikke akkurat for lite A-vitaminer i vårt kosthold... Står på pakken at 2 kapsler inneholder 38% av anbefalt daglig inntak.

Og bare så det er sagt: Jeg er et oppegående menneske som ikke forandrer på noe fordi om noen på internet har sagt det, så ikke vær redd. Er bare nysgjerrig på om noen vet noe om dette. Jeg er fullstendig klar over at dere ikke kan gi medisinske råd.

Ser forresten at disse mulitivitaminene mine av en eller annen grunn ikke inneholder D-vitaminer, så da blir det vel i grunnen poenget som forsvant. For D-vitaminer er vel bra for oss i denne bransjen, ikke sant?