Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    136

Standard Verdier etter økning av Levaxin..

Hm.

Blir behandlet med Levaxin til tross for at verdiene mine er innenfor referanseområdet, men har anti TPO på 323:

Før oppstart av Levaxin: TSH 2,5 og FT4 18
    etter 6 uker med 25 mg Levaxin: TSH 1,9 og FT4 16
    etter 6 uker med 50mg Levaxin: TSH 2,9 og FT4 18

Nå lurer jeg på hvorfor TSH går opp når jeg da vitterlig har økt dosen. Vet det er sjelden å få begynne med Levaxin med verdier som mine, men er det noen som har peiling på hvorfor dette skjer? Skal til legen 15/9, og tenker da å be om anti tpo igjen, samt T3. Er imidlertid i mye bedre form enn før oppstart av Levaxin, så jeg kan ikke klage:-) Men synes jo det er rart at jeg har samme FT4 og høyere TSH, og likevel er i bedre form!! Kanskje det er feil å gå på medisiner....eller eller... Ihvertfall litt snålt å komme til legen og si jeg er i bedre form, når verdiene strengt tatt sier noe ennet. Da er det kanskje ikke hold i at det er stoffskiftet som har vært galt fra starten?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: Verdier etter økning av Levaxin..

Mye kan skje som ikke er så godt å forstå.
    Jeg kan foreslå noe, men det kan være andre ting også :
    Med så sikker positiv anti-TPO blir kjertelen gravis ødelagt innvendig fra. På et tidspunkt begynner TSH å stige.
    Det kan være slik at det er NUH !
    Bare at du har satt i gang behandling for en tid siden som ikke har kommet opp i full effekt (ikke på langt nær) og så stiger TSH likevel.
    TSH er også noe på etterskudd med "svaret" så dette ser man fra tid til annen.

Du tar altså pt. for lav dose, men følg opptrappingsplanen din - det er ikke lurt å øke for fort.
    Det må bare ta sin tid.........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn