Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
08-05-08, 08:21 #1
vitaminer-usikker som vanlig!
hei alle sammen.
nå kommer jeg nok en gang med ett utrolig dumt spørsmål,men når jeg ikke er sikker må jeg jo høre med dere som kan litt mer
jeg har fått beskjed av fysioteraput om å begynne med div.vitaminer:
multi vitaminer,omega 3,og vitamin c.
jeg har høyt stoffskifte,og har hørt at helsekost produkter kan være en innvirkende årsak på stoffskifte.
så det jeg da lurer på er,kan jeg bruke disse vitaminene????
(er sikkert ett dumt spørsmål,men er blitt litt redd det meste etter dette begynte å herje i kroppen)
tusen takk for svar,og ha en knall dag alle sammen!
-
10-05-08, 01:09 #2
javisst, spesielt omega 3 er veldig viktig. MEN omega 6 er inflammatorisk(økt risk for betennelsestilstander - dumt for oss) så velg en ren omega 3.
det eneste er at hvis man bruker levaxin så skal man ikke ta det samtidig med kalsium og jern.
men, man skal heller ikke overdrive med fettløselige vitaminer. apoteket vet alt om sånt.
ingen fare med vanlig tilskudd, men det beste er selvsagt om man kan få det gjennom maten
-
10-05-08, 14:59 #3
tusen takk for svar,da bruker jeg litt multi vitaminer fremover,så håper jeg det fungerer med det

god helg
-
10-05-08, 17:29 #4
Jeg ble veldig dårlig av multivitaminer som inneholdt jod.
-
10-05-08, 20:59 #5Hildemor Gjest
C-vitaminer og Omega3 burde ikke by på noen problemer, men vær litt oppmerksom på jod i multivitaminer. Noen reagerer på jod negativt - selv i små doser.
-
23-05-08, 11:13 #6
Hei! Kan være smart å ligge unna jod ja - og mye salt mat/ fet mat. Calsium tilskudd, omega 3/ tran og gjerne litt jern....... hadde jeg kommet til å satse på.
Svar med sitat
Bokmerker