Er helt ny her inne, og håper noen kan være behjelpelig litt ang. lavt stoffskifte...?

Jeg fikk tilfeldigvis vite at vi har lavt stoffskifte i familien, sjekket da dette i oktober i år(etter å ha vært sliten i et par år).
S-TSH verdi på 10,97, mens FT4 var normal(13).
Ny måling 1 mnd etter, S-TSH på 7,9, men da hadde jeg vært stort sett hjemmeværende den måneden med lite stress.

Har mange symptomer, sliten, senil, manglende kjønnsdrift, hovne fingre og føtter(siste 4-5 måneder), mangler energi, humørsyk, tynne negler som fliser, mister endel mer hår....

Snakket med lege, ho sa det var helt opp til meg om jeg begynner på medisin nå, eller om vi skulle avvente 4 måneder før ny prøve.
Skremmer meg voldsomt å skulle gå slik som nå så lenge enda, men vil det sannsynlig hjelpe på formen, så lenge FT4 er normal?

Både min bestemor og tante fikk lavt stoffskifte da de var i 30-årene, og lege sa det var små sjanser for at TSH skulle være normal om 4 måneder..

Skal til lege igjen og finne ut om jeg skal begynne på medisin i neste uka.

Noen andre som har begynt på medisin med lignende verdier, ble man i såfall bedre(mindre symptomer)?