Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Ultralyd
-
02-06-08, 21:55 #1
Ultralyd
Skal på ultralyd i morgen tidlig av skjoldbruskjkjertelen. Er det noe spess jeg bør forberede å spøøre om?
Hva er det dem ser etter?
Mange som har tatt ultralyd?
HÃ…PER på svar!!!Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...
-
02-06-08, 22:52 #2
Nei ikke noe å forberede, mener de sa det var en fordel å ikke ta levaxin når du skal dit, men jeg gikk ikke på levaxin uansett når jeg tok min test.
-
03-06-08, 18:38 #3
Da har jeg vært på ultralyden, men han legen var STUM- og jeg fikk dratt ut noen korte gebrokne så vidt lydhøre ord før jeg gikk ut, og han munlet noe om at den var så veldig veldig liten???
Blir dem knøttesmå når man har lavt stoffskifte??Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...
-
03-06-08, 19:17 #4
Antistoff gjør kjertelen uvirksom, og alt som er uvirksomt fjerner jo kroppen. Til slutt er kjertelen så liten at de ikke kan "se" den med ultralyd - den gir ikke ekko som de sier.
Hos noen tar det kort til - hos andre lang.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-06-08, 20:37 #5
Ja, det er det jeg også trodde. Men legen så liksom så sjokkert ut over at den var så liten.. den er vell død og døde ting skrumper inn..
Opprinnelig skrevet av n`Finn
spent på svaret fra fastlegen min..
hadde 3000 i antistoff vet jeg da jeg fikk det for 8-9 år siden..Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...
-
03-06-08, 20:53 #6
åja - så lenge, da er det ikke så rart at - atrofien - har kommet langt.
Men da er det også mulig at antstoffene lavere - de er jo egentlig inne i kjetelen, og lekker bare ut i blodet når kjertelen ikke lenger klarer å holde dem der.
Noen har likevel antistoffer hele livet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-06-08, 07:49 #7
Hei!
Min ultralyd viste at Thyroidea er liten og hypoekkoisk. Det var i 2005. Den ble erklært død......den gangen....
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
04-06-08, 11:57 #8
Fine ord man bruker - hypoekkoisk - altså under det nivå man får ekko i fra.
Ultralyd er det samme som radar - bare med lyd.
Man sender ut en svært kort lyd og registrerer om lyden kommer tilbake - og ikke minst NÃ…R den kommer tilbake.
Den lille tidsforskjellen når den kommer tilbake danner bildet - slik en antar at en flaggermus gjør.
Man kunne altså bare sagt at kjertelen er for liten til at den vises på ultralyd.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker