Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Hydrokortisonkrem
-
02-02-08, 11:16 #1
Hydrokortisonkrem
Hei
Kan en eller annen svare på dette:
Skal man ta 200µg (2tabletter) Selen per dag hele tiden? Er det ok, eller skal man bare ta en?
Får man kjøpt salve med Hydrokortison på apoteket uten resept?
fra Lie
-
06-02-08, 22:45 #2
Jeg lurer på en ting til: hvis man bruker denne salven, vil det gjøre at binyrene produserer enda mindre?
Jeg leste en plass at de gjorde det, men det var kanskje hvis man tok tabletter, det blir vel sterkere?
fra Lie
-
07-02-08, 11:19 #3
Hei... jeg håper som før at noen korrigerer meg, men jeg mener å ha lest i en link fra en amr. lege der han forklarer noe om dette. Selv mener jeg å huske at han, der det virkelig var påvist slitne binyrer, medisinerte med "hele" 20mg/døgn i en 2-3 mnds tid. Dosen skulle tilsvare det binyrene selv hadde av egenproduksjon i løpet av et døgn. D.v.s.... binyrene skulle få helt ferie... Stod ikke noe der om at det ble problem når de kutta ut medisin og binyrene skulle jobbe selvigjen, mener jeg å huske.Dette sagt MED FORBEHOLD, fordi jeg kan huske feil....
Jeg begynte selv med disse panikkoppvåkningene ved ca. halv tre-tida hver natt( hadde da sovet maks 2 t.), var da våken resten av natta- kunne sovne igjen i beste fall et par timer ved seks-syv tida om morgenen. Hadde veldig hjertebank, bada i svette; på dagtid skvatt jeg bare noen "blunka"osv. Jeg sa da til legen at nå må binyrene mine være ute "på bærtur", og ba om avlastning for dem. Og da fikk jeg
medisin. Tok nok et par uker før jeg syns jeg hadde noen hjelp. men gradvis begynte jeg å bl.a. sove litt bedre. Gikk noen uker på med. men ikke så lenge som 2 mnd. Dette ligger et år tilbake i tid.
I dag sliter jeg fortsatt med søvn,bl.a. men den følelsen av å våkne å være midt i et "mareritt"er borte!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
07-02-08, 14:22 #4
Takk for svar, gunnda
Tenker jeg tar sjansen på å prøve det en liten stund jeg. Så ser jeg om det har noe for seg.
fra Lie
Lignende tråder
-
Selen
Av Lisbeth i forumet SelenSvar: 4Siste melding: 02-02-08, 19:32
Svar med sitat
Bokmerker