Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
04-10-07, 13:19 #1
Ã… øke en dose
Merker dere noe alle sammen?
Jeg synes det er så rart at jeg ikke merker noe
Økte nettopp fra 90 til 120 mg Armour, men har ikke hatt hjertebank eller kjent noe. Og så fikk jeg inntrykk av at de fleste merket noe ved doseendringer.
Tror jeg må være merkelig sammenskrudd
-
04-10-07, 13:43 #2baremei Gjest
Det kan godt ta noen dager før du merker det.
Og om du ikke merker til en såpass stor økning er du "heldig".
Men følg med likevel: jeg ble ganske brått overdosert, etter å ha gått på samme dose i flere måneder.
-
04-10-07, 13:51 #3
Vi er nok ikke skrudd sammen likt noen av oss vel ?
Håper iallfall ikke det for deres skyld
Jeg merket noe nytt nesten hver gang jeg økte. Og når jeg gikk litt tilbake til forrige dose forventet jeg å få igjen samme symptombilde, men det gjorde jeg ikke.
Du skriver nettopp - det tar jo litt tid da og overgangen langsom og ofte vanskelig å merke. MAn tenker liksom tilbake og finner ut at - jo det er bedre (eller verre).
Hjertebank, som er et symptom på at dosen bør reduseres, kommer også etter en god stund - ofte flere måneder etter økningen.
Og kommer det så sent er det tegn på at dosen bare er litt for høy.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-05-08, 11:23 #4
Finnes det ingen annen måte enn Levaxin for å øke ft4?
Jeg ligger helt nederst på verdiene på blodprøvene.
Sist prøve viste 9,4 (ref. 9,0-22,0).
Formen er grei. Mye bedre enn før, men jeg kjenner at jeg ennå ikke helt er der jeg var før jeg ble syk.
Legen var i mot å øke Armour, og Levaxin får ingen meg til å ta igjen etter to dårlige erfaringer.
De andre prøvene viste sist:
TSH- 0,10 (ref: 0,2-4,0)
FT3- 4,3 (ref: 2,3-5,7)
Siden forrige gang har tsh gått ned, ft4 har gått ned og ft3 har gått opp litt.
Regner vel med at det ikke finnes noe å gjøre. Kan det gi konsekvenser av å gå lenge med så lav ft4, eller har det ingenting å si? Legen mente at så lenge formen var grei, så kunne vi se bort i fra den lave verdien. Ville jeg blitt "bedre" av høyere verdi, eller kan det være en annen grunn til at formen ikke helt når toppen? Jeg kjenner at hodet nok kunne vært klarere. Går tregt der til tider, og litt "ullent".
-
08-05-08, 16:23 #5
Godt å høre at du har funnet noe som virker da bambi.
Og det er vel sånn som med alt som virker, at tar du litt - så virker det litt.
Og tar du mer - så virker det mer.
Og det er i korthet sånn det er med Armor også.
Man skal ikke henge seg opp i et tallmateriale som for det første utelukkende baserer seg på hvordan friske mennesker har det - på sitt egenproduserte thyroxin.
Ærlig talt, hvor ....... er legene henn ?
Ikke er vi friske og ikke har vi vår eget thyroxin - og ikke har de brydd seg med å lage en egen statistikk for oss - og så skal vi liksom sette et helt u-egnet tallmateriale til doms over vårt eget velvære ?
Ikketaleom !
Jeg har mange ganger skrevet at vi er alt for snille - vi skal kreve at behandlingen vi får virker ! Og vi skal kreve at vi får så mye av den medisinen som virker at får sjangs til nettopp det - å virke kraftig nok.
Vi er jo på et fremmed thyroxin som ikke virker like godt som vårt eget. Derfor må vi nok ha litt mer av det.
De dumme instrumentene legen støtter all sin viten på reagerer jo ikke som vi !
Jeg har sikkert skrevet mye om dette, så hvis du bruker "søk" øverst på siden her, så finner du mer.
Jeg mener jo også at vi på sett og vis er den eneste som virkelig, og til syvende og sist, er ansvarlig for vår egen helse.
Mye er opp til oss og ingen kan forlange at vi skal gå på mindre medisin enn vi trenger !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-05-08, 21:26 #6
Hei, det er en del som gar det helt topp med en lav ft4 bare ft3 er høyt. Du kunne jo forsøkt om du er bra på en høyere dose hvis du føler deg hypo, eller litt levaxin i tillegg.
vi er alle forskjellige og noen trenger denne høye ft4, og andre trenger den åpenbart ikke bare de får høy nok dose armour, eller lav nok eller hva det er....man må bare prøve.
-
09-05-08, 08:34 #7
Jeg har prøvd tillegg av Levaxin. Aldri mer. Gikk opp omtrent 3 kg på en uke, fikk masse vann i kroppen igjen og fikk pusteproblemer om jeg lå flatt. Reagerte på samme måte da jeg bare fikk Levaxin. Utrolig plagsomt.
Nå får jeg 2 grain Armour pr dag. Har gått på det siden før jul en gang. Oktober, tror jeg.
Legen var helt i mot en økning. Skal ikke dit igjen før sent på høsten. Hadde håpet å få hodet på plass snart. Tenker på å fortsette studiene i august, ev finne en jobb. Har vært sykemeldt de siste mnd.
-
09-05-08, 10:07 #8
Generelt er 2Grain en liten dose da - og jeg måtte gå på en for høy dose et helt år før jeg kunne senke dosen igjen.
Vi er forskjellige - det er poenget mitt.
Vi passer ikke alle sammen den samme skoen og kan heller ikke la oss styre av reguleringskåte leger !
Krev frihet til å finne din egen vei !
Eller ta den !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-05-08, 14:25 #9
Har du lest om Anitab?? Hun går på Armour bl.a. og fikk nå beskjed at det var ikke Levaxin i tillegg hun trengte, men LIOTHYRONIN.
T3 "og hodet på plass" høres ikke sådumt ut heller.......(tror du kan få T3 via nettet og??---hvis du ikke får av legen)Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Svar med sitat
Bokmerker