Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
28-02-08, 23:35 #1
Musklene (mine) - og slimhinner
Jeg har lenge vært opptatt av dette med muskler og autoimmun lidelse's påvirkning av disse, så jeg får prøve å få samlet noe her. Alle andre er hjertelig velkommen til å komme med sitt også....
Var nettopp hos legen fordi jeg har tatt en prøve for å se om jeg har Sjøgrens og et par for å avdekke om jeg har vevstype som kan samsvare med Cøliaki - OG sykepleier ville ikke oppgi noen som helst prøvesvar pr tlf. Noe legen igjen stilte seg uforstående til, det var kun hvis svarene var utenfor normalen....
Vel, da kunne jeg likesågodt snakke litt om musklene siden de er et så stort problem for meg.
Er blæra en muskel (for jeg må jo på do hele tiden, og jeg tror jeg har kronisk blærebetennelse, og i alle fall hyperaktiv blære, og medisiner mot det siste hjelper litt, men i det siste har jeg hatt forferdelig vondt og enorm tissetrang, og urinprøve på blærebetennelse var negativ - OG jeg har mye leukocytter... pust, pes...)?
Ja, blæra er en muskel (eller over blæra eller noe...).
Og mage-tarm-spesialisten mente det var noe galt med muskelen i tarmen (dårlig tømt før undersøkelse, indikerte dårlig tarmperistaltikk, selv om jeg fulgte opplegget slavisk + musklene i tarmen kan være en stor del av forklaringe på min IBS, som igjen kan være forbundet med hormoner....).
Ja, hva sier du til det? I tillegg til de forferdelige smertene mine som bare tiltar?
Jo, du har jo smertesyndrom.
Javel ja, hva er egentlig fibromyalgi?
Ja, visste jeg det, så hadde jeg vært en rik mann.
Vel, jeg har ikke hørt om noen andre med fibromyalgi som er så dårlig som meg (bortsett fra kanskje to stk, men de har muligens også andre ting).
Vel, så har du jo en autoimmun lidelse. Fibromyalgien og det autoimmune vil forsterke hverandre. Ang tarmen, så har jeg tidligere sett at tarmbetennelse kan blusse opp ved økning av dose.
Her holdt jeg kjeft et øyeblikk - MEGET interessant. Jeg ble jo ekstra dårlig i magen når jeg skiftet fra syntetisk thyroxin til naturlig thyroxin - helt forferdelig i 2-3 uker. MEN - jeg økte jo ikke dosen av total thyroxin, tvert i mot, jeg begynte jo veldig forsiktig på Armour. Men jeg har lenge hatt en følelse av at når jeg startet på Armour, så foregikk der en "opprensking" eller hva jeg skal si. Har ikke villet fortelle om dette før, for jeg er ikke sikker (enda), og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det.
Uansett: Hm.. nei, jeg har hatt mageproblemer så lenge jeg kan huske. Dog ikke med blæra. Ville ikke snakke så mye om evt reaksjoner på Armour. Ikke før jeg vet mer om hva som foregår med meg selv - OM noe foregår. Vil hverken tillegge Armour negative eller positive ting, før jeg vet....
Men jeg har lurt på en del ting, der er så mange begreper, så jeg bare spurte rett ut:
Har jeg muskelgikt?
Ja, det ville han betegne det som. En irritasjonsbetennelse (men ikke-bakteriell, akkurat som ved Hashimotos). En myalgi.
Så da oppsummerer jeg:
Smertesyndrom = Fibromyalgi = Muskelgikt = Irritasjonsbetennelse = Myalgi. Så har jeg ryddet noen begreper av veien i alle fall.
Har mye mer å fortelle om muskler, men får dele det opp litt ;)
Bare en ting til... Jeg har jo også litt for mange leukocytter i tarmen. Jeg spurte legen hva da dette kunne bety. Jeg tror ikke det er tilfeldig hvis jeg har for mange leukocytter i både tarm og blæra. Det var vel da han kom med økt dose levaxin = kunne bli (økt) betennelse i tarmen - men ikke et svar på alt. Men hvem i all verden kan gi svar på all denne elendigheten?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker