Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    10

Standard fjernet halve skjolbruskkjertel

Hallo, jeg vil takke dere for tidligere svar. forstår at jeg har gjord det samme som flere av dere. Har fjernet halve skjoldbruskkjertel pga en hormonproduserende kul ca 3x3cm. Har hatt høyt stoffskifte lenge og formen og livskvaliteten lav. Opererte på tirsdag og føler at formen er stigende allerede, at "tåka" har lettet fra hodet og at jeg sover tyngre og bedre. Tror dere det er riktig at man kan føle endring sånn med engang? hvordan har det vært for dere etterpå? Føler at humøret er bedre også...
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Har ikke hatt sånn opereasjon selv, men vil gjerne ønske deg lykke til med resultatet etter operasjonen og håper formen din fortsetter å stige.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Jeg har heller ikke hatt noen operatsjon, men så deilig at du føler det bedre. Lykke til videre!

Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    10

Standard

Hallo, takk for tilbakemelding. Jeg håper også på fortsatt framgang, selv om jeg kjenner at det endrer seg litt fra dag til dag. Det er noe dritt når kroppen ikke fungerer som man vil :-(( Men får vel være positiv og håpe det beste framover...
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

så bra! jeg fjernet det samme, og følte meg ikke bedre.
    ca et år etter begynte jeg på levaxin, og jeg tror nok jeg burde fått det tidligere men...

håper du slipper!! vet jo om folk som ikke har trengt, så det er håp i hengende snøre - eller halv kjertel:=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard

Hei Cyrene
    Så flott at du føler stigende form så raskt etter operasjonen, håper det holder seg der. Selv brukte jeg mange uker etter operasjonen (total thyroidectomi) å komme meg, første uka synes jeg formen omtrent ble verre og verre, ble helt zoombie før jeg fikk økt Levaxin og formen begynte å klatre. Nå 2.5 måneder etter opr er jeg vel fin i farta igjen. Det er herlig :-)
    Lykke til videre!

Zena

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    ålesund
    Meldinger
    29

Standard total toroidectomi

Hei jeg har og operrert hele kjertelen dvs det samme som du.
    jeg hadde store knuter opp til 7x6 så de måtte operere. Det jeg lurer på om er , var at alle mine blodprøver var komplett normale selv om jegikke følte meg helt frisk. jeg hadde 5 store knuter og mange små. de store kunne bli en allvorlig bekjymring for stemme bådet da den vokste ned bak brystbeinet så jeg har ett arr som igger under kragebenet mitt.
    men hvorfor tar de vekk hele kertelen når den tilsynelatende er frisk i steden for å bre ta vekk knutee, hvorfor????? Er det noen som har en plausible forklaring på dette.
    Jeg går på 100 mikro gram levaksin 4 dager i uken og skla gå på 200 kikrogram 3 dager i uken, jeg føler meg slapp, tung i hodet og er svimmel har prøblmer med å få sove og sover ikke mere en 5-6 timer hver nat, håkner alltid rundt kl 3.....og får ikke sove igjen før klokken er 6-7 men da er det på tide for meg å stå opp når jeg skal på jobb. blir helt utslitt av dette her. Operasjonene min var vellykke, dvs at jeg har vært litt nummen i fingrene og har hatt itt prikking på nese vingene, har og smerter i brystet, og føler at jeg har kuler der og, for jeg får vondt når jeg beveger meg i ulike stillinger dette var og før operasjonene. jeg bæør vel gå og få meg en scanning og røntgen, slik at jeg slipper å engste meg.
    Vel fint om du kunne gitt meg noen ord og tips når vi har hatt samme operasjon

Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    10

Standard søvnproblemer

jeg har samme problem som deg, bruker levaxin og får ikke sove om natta. Kroppen er trøtt, men hodet roer seg ikke ned. Våkner med små mellomrom natta igjenom. Har gitt opp nå og startet på sovetabletter, funker faktisk bra. Er egentlig imot å bruke slik medisin, men for lei av å være trøtt hele tiden, Har du fått løst problemet ditt??

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 07-04-09, 14:53
  2. Svar: 12
    Siste melding: 10-08-07, 22:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •