Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
29-03-08, 21:12 #1
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Hei!
Dette forumet fant jeg i går kveld, og det var rett og slett fantastisk å finne et sted der plagene "mine" blir diskutert:-)
Jeg har tatt stoffskifteprøver 3 ganger. Aner ikke hva som var resultatene på disse, men de skal ha vært normale. Skal be legen min om å få verdiene i neste uke.
Historien min er slik:
Har i mange år følt meg veldig sliten i perioder. Dette gjorde at legen min tok stoffskifteprøver for 3 år siden. Disse var fine. For 2,5 år siden ble jeg gravid. Og hadde all verdens plager gjennom hele svangerskapet. Var utrolig sliten, hadde mye kvalme, hodepine, carpal tunell syndrom, lavt blodtrykk, høy puls og hjertebank. Ingen sammenheng med noe etter det jeg kan se... Men så ble mini født, og jeg ble alldeles hyper... Kjempeenergi med en gang ungen var født, og tok av 22 kg på 4 mnd. (15 av disse var fra svangerskapet, 7 av de var ekstra fra før). Gikk på høygir hele tiden. Sov utrolig lite det første leveåret til mini, og la ikke på meg til tross for at jeg spiste mye (blant annet skrøt jeg av at jeg spiste 200g firkløver til dagen uten å legge på meg.)
Nesten over natten, da mini var 18 mnd, begynte magen å tulle, og avføringen vekslet veldig. Jeg begynte å legge på meg. Var hos legen og tok nye stoffskifteprøver som igjen var fine. Kun hvite blodlegemer som var litt høyt. Begynte å spise mindre, men fortsatt har vekten gått opp ca 1 kg pr mnd. Er så ufattelig trøtt og kraftløs!!! Sover stort sett 6-8 timer hver natt, men føler meg ALDRI uthvilt når jeg våkner. Om ettermiddagene hender det jeg bare legger meg rett ut på gulvet for å få slappe av, mens mini (som nå er 2) leker ved siden av meg. Jeg klarer nesten ikke å stå oppreist. Har mye hodepine, mister hår, dovner i fingerne og føler meg rett og slett syk på et vis. Hvis jeg går opp en trapp får jeg syre i lårene... Og av alle ting; det ene øyet mitt er blitt utstående. 2 millimeter, så det er en forsiktig eksoftalmus, men den er veldig konkret, det virker VELDIG stirrende i forhold til det andre:-( Dette må ha begynt for rundt et halvt år siden, ca samtidig med at jeg ble sliten og uopplagt og begynte å legge på meg. Jeg er forøvrig også blitt veldig frysen av meg, og sover med pysjamas og ullsokker, mens jeg før hadde minimalt med klær og vinduet åpent om natta..
Tok nye stoffskifteprøver før påske, og de var også fine. Var hos øyenlege, og han så ingenting galt i øyet. Men rekvirerte ct for sikkerhets skyld og mente det var stoffskiftet som var årsaken.. Blir ikke klok. Men jeg skal til legen på torsdag og da skal jeg be om utvidede prøver på stoffskiftet.
Dette er sikkert bare en brøkdel av alle vondtene mine, men jeg lurer veldig på noe:
Kan det være at jeg har hatt høyt stoffskifte fra rett etter fødselen og i ca 1,5 år, for så at det har snudd og blitt lavt?? ...og kan det utstående øyet mitt skyldes høyt stoffskifte, selv om stoffskiftet nå evt. er lavt?
Hm, dette ble veldig rotete, men jeg håper at noen av dere skjønner meg og kanskje kjenner dere igjen av noe av det jeg opplever?? Blir veldig forvirret og føler meg som en hypokonder av å syte på at jeg ikke er opplagt, liksom...
På forhånd takk!

Svar med sitat
Bokmerker