Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Threaded View

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard Ny her.mange spørsmål. Ustabil tsh.

HEI.

Har vært mange ganger inn på siden her, og den er både skremmende (for det er så mange som ikke blir bra) og informativ (fordi jeg skjønner at jeg ikke er alene om problemene).

Fikk Graves disease i 99-og mot alle odds så la jeg på meg ca 18 kg!! Slet lenge etter jeg var ferdig med Neo Mercazole med å finne formen både psykisk og fysisk. Gjør det enda! Endokrinologen friskmeldte meg, men til slutt ble TSH så høy at jeg starta med Levaxin. Vissta seg fort at jeg var veldig følsom og Tsh ble fort for lav - med det resultat at flere KG kom :x . Så jeg har gått på en relativt lav dose i flere år.

Etter utallige prøver så VET jeg at Tsh Ikke må komme under 1. Men i perioder har jeg måttet øke dosen for det pluteselig ble for lavt. Jeg klarer ikke komme over 1,5- i FT3-uansett hvor høy T4 er. Skjønner jo etterhvert at det ligger endel energi og forbrenning i T3, for de få gangene jeg har gått ned i vekt og energi så har jeg rusha til legen og tatt prøver - og det er det samme hver gang: T3 har steget en smule 2.5-3.

Har prøvd T3 medisin, men ble bare økt apetitt, hjertebank og høyere T4 - ikke T3. Største problemet mitt er bare at Tsh svinger Kraftig!! Jeg mistenkte lenge at jeg hoppa fra høy til lav veldig fort, merka det på ødemer (stort problem ) og at forbrenning bare øka og vekta gikk ned (Tsh rundt 1.5) eller la på meg 5-8 kg på 3 uker og målinger sa enten Tsh på 0,05 eller over 4.

Jeg tvingte igjennom blodprøver hver 3. uke for å bevise legen at jeg ikke var gærn. Dessuten så han jo meg med mye/lite kg - oppblåst, blek, hjertebank osv om en annen. Jeg har fra Aug 07 gått fast på 50 mg Levaxin og trompa meg til prøver hver 3 uke - og riktig de viste ALDRI det samme. Gikk fra høy til lav (o.o5-4-5 i tsh). Gjett om jeg er sliten av det!

Det som undrer meg er hvorfor i allverden VIL ikke kroppen være på en TSH rundt 1-1.5, hvor jeg kan ha det "bra", få litt energi gå ned i vekt og leve livet litt. Nå planlegger jeg ikke fra ene dagen til andre. For energinivået mitt svinger fra time til time. Utseende fra dag til dag,det samme med vekt, vann, hudfarve osv.

Ps jeg er Sulten uansett om jeg er høy eller lav!! Søthunger er helt j... . Har prøvd det meste opp gjennom årene: Akupunktur, homeopati, healing, fotsoneterapi, hårtester, candidakurer, vegatest you name it. Er blitt laktoseint og synes gluten gjør det værre. Noen med tips og erfaringer?

Nå går jeg ned til 25 mg (på egen hånd) og ser hva som skjer med Tsh. Armour ville ikke legene gi meg, og tror heller ikke det er noe for meg om det viser seg at TSH bli for lav. Da funker ikke jeg iallefall. Takk til deg som orker å Svare
    Sist endret av Admin; 29-06-09 kl 08:46 Begrunnelse: Teksten ombrudt i kortere kapitler for læsevenlighed.
    Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
    Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn