Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    København, Danmark
    Meldinger
    18

Standard Hyperaktiv på Eltroxin?

Jeg er for nylig startet op med 50 mikrogram Eltroxin hver anden dag. Kan det være rigtigt at man føler en virkning nærmest med det samme?

Jeg er ihvertfald blevet totalt hyperaktiv! Faktisk så meget at jeg næsten ikke kan sove om natten og det er meget usædvanligt for mig, der ellers kan sove 24/7.
    Min læge har advaret mig mod hjertebanken osv men dette føler jeg ikke noget af... Har dog en lidt citrende/rystende fornemmelse over brystkassen. Får også svedetogter og skal ikke længere sove med dobbelte dyner.

Det er ikke noget er er ubehageligt, men det er bare sket så vild en forskel på mit energi niveau på bare en uge og jeg undrer om det er mig der er meget følsom eller om det er almindeligt at man reagerer sådan her i starten?

De er dog glade på mit arbejde, da jeg får lavet SÃ… meget i løbet af en dag, og de har fået lov til at skrue lidt ned for varmen
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

Tillykke med den nye energi. Det lyder da godt.

Jeg selv har også fået varmen igen og sover med åbent vindue og vågner alligevel svendende.

For mig har det taget tid at få meget energi, men jeg kunne også mærke noget med det samme. Dog er det gået temmelig op og ned i månedsvis. Nu er der flest gode dage.

Det jeg forsøger at sige er, at hvis du får det værre igen, så er det også normalt, indtil stofskiftet er stabiliseret.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hej Nocturne,

Hvor godt at du er blevet bedre, det gik da stærkt! De flæste mærker ikke noget før etter en tid, men nogle bliver bedre med det samme, og det er jo rigtigt flot! Er der nogen spesiell årsag til, at du tager 50 mg hver anden dag, i stedet for 25 mg dagligt?
    Ville lige sige til, du skal ikke blive fortvivlet om du oplever en dårlig dag eller to, det er ikke unormalt, og det ser jo ud til at det alligevel går den rigtige vej! Du kan tage nye blodprøver om 6 uger, og vil da få svar om det skulle vise sig at du er overdoseret.

Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    København, Danmark
    Meldinger
    18

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    Hej Nocturne,

Hvor godt at du er blevet bedre, det gik da stærkt! De flæste mærker ikke noget før etter en tid, men nogle bliver bedre med det samme, og det er jo rigtigt flot! Er der nogen spesiell årsag til, at du tager 50 mg hver anden dag, i stedet for 25 mg dagligt?
    Ville lige sige til, du skal ikke blive fortvivlet om du oplever en dårlig dag eller to, det er ikke unormalt, og det ser jo ud til at det alligevel går den rigtige vej! Du kan tage nye blodprøver om 6 uger, og vil da få svar om det skulle vise sig at du er overdoseret.
    Hej Marianne,

Jeg kender ikke grunden til at jeg tager 50 mikrg/hver anden dag, men har selv tænkt over det. Må spørge lægen næste gang

Jeg var desværre lidt for hurtig med at tage forskud på glæden. Har nemlig haft en helt forfærdelig dag idag. Var nødt til at tage hjem fra arbejde da jeg blev svimmel og fik en utrolig hovedpine. Fik det SÃ… skidt at jeg var bange for at falde om. Men I har jo advaret mig - ups and downs . Bemærkede også en ting idag... Alt jeg spiser smager af jern! Det er sket før, men jeg troede at det var maden eller stegepanden? Jaja... der sker ihvertfald noget med kroppen.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Nocturne
    Bemærkede også en ting idag... Alt jeg spiser smager af jern! Det er sket før, men jeg troede at det var maden eller stegepanden? Jaja... der sker ihvertfald noget med kroppen.
    Smagen af jern havde jeg, fordi jeg manglede B12 vitamin. Jeg kan ikke huske om du har fået testet B12 cobalamin og jern, men ellers er der god grund til at få det gjort

Selv havde jeg så meget brain fog, at jeg blev nødt til at dele 50 mcg hver anden dag til at tage 25 mcg om dagen. Jeg kunne nemlig ikke huske hvad jeg skulle tage hvornår Mine op og nedture blev heller ikke så heftige, når medicinen blev jævnet lidt ud.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    danmark
    Meldinger
    45

Standard Kan det godt gå op og ned??

...skrev herinde for nogle uger siden at det bare gik så godt...men her det sidste uge, syntes jeg det er gået lidt ned igen.
    Kan godt læse at andre har prøvet det sammen, men bliver alligevel lidt nervøs...vil bare ikke have det så skidt igen.
    Men er det meget normalt at det svinger så meget,- den ene dag er det super skønt at man orker en masse, og næste dag gider man bare intet, og skal hive sig selv i nakken?? også selvom man har fået eltroxin i 4 mdr??
    Glæder mig til at læse jeres svar!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du spør om det er normalt at det svinger.
    Det tror jeg man kan svare ja på.
    Du er i en oppstartfase - kroppen har vært sulteforet på stoffskiftehormoner i lang tid og det tar lang tid å komme igang.
    ja, etter 4mnd er du ennu en novice ......

Man begynner med en liten dose, men etter en tid vil denne oppleves for liten - du vil få symptomer som du hadde før du begynte behandlingen. Kanskje også noen flere, og du vil også oppleve dette lidt anderledes, men årsakenb er klar - kroppen vil ha flere stoffskiftehormoner.
    Så doseringen skal opp.
    I oppstartfasen - som du er inne i - betyr det opp med 12,5µg/dag.
    Noen trenger en ennu mer finjustert dose når de har brukt en tilnærmet full dose i et år eller mer. 12,5µ hver dag kan nok halveres i det tilfelle.

Jeg synes det er viktig at man lærer seg hvordan underdosering virker - hvordan det føles på kroppen.
    Også symptomerne på overdosering.
    Mange forveksler disse med tilpasningsproblemer som kan opptre den første uken etter en økning av dosen. Man skal nok godta enkelte symptomer i oppstarten, men ikke lanvarige.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn