Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
19-12-06, 11:30 #1
Vitaminer og kosttilskudd
Hei
Er det slik at vi som har lavt stoffskifte bør ta ekstra med vitaminer og kosttillskudd? Har fått tips her inne om at det er viktig å ta selen. Vet noen hvorfor? Har også fått kraftige blødninger under mensen og har lest at vitamin E skal hjelpe for det. Noen som har erfaring med dette?
Har nevnt dette med vitaminer og kostilskudd for legen min, men fikk til svar at dette ikke var nødvendig
-
19-12-06, 12:36 #2
-
19-12-06, 19:57 #3
Jeg lette etter noe om vitaminer på sidene til sykepleieren.no, og det var bare artikler og linker til avisartikler der som sa at vitaminer var unødvendige og farlige......
Men i Finland har de målt vitamin D hos istitusjonsboere for noen år siden og funnet ut at de nesten ikke hadde vitamin D, og det ble påbudt å gi dem det som tiskudd. En undersøkelse viste at bare halvparten fikk.
Og i Norge har ingen engang tenkt tanken (unntatt en professor)
-
04-01-07, 21:33 #4
Bruker nå 2 stk multivitaminer, biologiske, ikkje kjemisk fremstilte. Uten Calsium. Mange med hypothyreose har for mye calsium- avleiringer. Lurt å være litt forsiktig med det(:
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
Lignende tråder
-
Kosttilskudd og A-Vitaminer
Av puselus i forumet VitaminerSvar: 1Siste melding: 04-11-08, 15:16 -
D-vitaminer og andre vitaminer og slikt...
Av Hansen i forumet D-vitaminSvar: 7Siste melding: 12-08-08, 21:25 -
Kosttilskudd
Av Lissa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 35Siste melding: 23-06-08, 18:19 -
Vitaminer og kosttilskudd i Danmark?
Av bambi i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 8Siste melding: 05-07-07, 10:36
Svar med sitat
Bokmerker