Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    5

Standard Angelina ble kjempeglad for å finne forumet og banker på

Hei Alle sammen.

Satt og søkte på "operasjon skjoldbrukskjertel" i går og da kom jeg over dette forumet her. Har sittet mange måneder på nett og lett etter informasjon, men ikke før i går fant jeg det .

Litt om meg selv: Jeg er 31 år gammel, gift og har to flotte jenter på 3 og 5 år. Jeg fikk forstørret skjoldbrukskjertel i august 2002. Hadde da igjen 6 uker til fødsel og var sikker på at jeg hadde fått kreft. Legen min roet meg ned og sa at dette ikke var farlig. Var jo baren en forstørret skjoldbrukskjertel og at dette ville gå vekk av seg selv når jeg hadde født. Noe som den ikke gjorde.

Under svangerskapet var jeg meget deprimert, ville bare ligge og sove, ville ta livet av meg selv, bebreidet mannen min for at jeg var blitt gravid, ville ikke gå i butikken, ville ikke snakke i tlf. Var inne til samtale med fastlegen min en gang i uka fra april til jeg fødte. I augsut ville hun sette meg på antidepressiva, det ville ikke jeg. Hun sa det ikke var noe farlig for barnet, men jeg nektet. Nå i etterkant så ser jeg det veldig tydelig at det nok var stoff skiftet mitt som var helt ute å kjøre uten at hun gjorde noe med det.

I 2003 ble jeg videresendt inn til Ullevål. Den legen jeg fikk der tok UL av halsen min og fant ut at jeg hadde knutestruma. Var ingenting å gjøre med dette, jeg måtte bare passe på sånn at jeg ikke ble "feitere" for da ville kulen bli større.

Jeg har aldri vært medisnert for dette, har hele tiden følt meg veldig slapp og trett, men bare fått beskjed om at dette er normalt når man har småbarn......Har vel egentlig godtatt dette, viste jo ikke om noe annet....

i 2005 skiftet jeg lege. I 2007 begynte hun for alvor å følge opp knutestrumaen min. Var inne til ny UL i augsut. Da hadde også min venstre skjoldbrukskjertel blitt forstørret. Og hadde 5 eller seks knuter. Kunne ikke da se at den var større. På høyre side hadde jeg 8 eller 9 knuter, husker ikke helt. Ble da sendt inn rekvisisjon til Aker. Fikk time 21 november i år.

10. oktober fikk jeg hastetime til legen min fordi jeg så at venstre side nå var blitt forstørret når jeg svelget. Har vanvittig høy puls når jeg sitter på sofaen. Blir kjempesliten av å lese for ungene pulsen løper løpsk. Føler at det er noe i veien når jeg svelger og har begynt og kremte en hel del. Setter også fast mere mat i halsen enn før. Er også tynn i håret ved luggen. Blir enormt sliten når jeg bare går opp en trapp.

Var kjempeheldig og fikk haste time på Aker førstkommende torsdag (25.10.07) og Ingrid Norheim. Er det noen som kjenner til henne, inbiller meg at hun er veldig flink.

Tok blodprøver på lørdag og har snart samlet urin i et døgn. Skal levere det i dag.

Er veldig spent på hva som skjer med meg nå om jeg må opereres eller om jeg begynner på tabletter.

Nå ble dette veldig langt om meg. Er kjempeglad for at jeg fant dette forumet her.

Gleder meg til å bli kjent med dere andre.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    94

Standard

Hei

Du har kommet i gode hender hos Ingrid Nordheim. Det er flere jeg har lest om her inne som har vært hos henne og fått god hjelp.

Lykke til på tordag!!
    Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.

baremei Gjest

Standard

Gjør et søk på navnet hennes, så tenker jeg du finner mange av mine innlegg. Hun reddet meg, jeg hadde også knutestruma med produserende knuter. Før jeg kom til henne hadde jeg brukt opp 10 leger og like mange år.

Men vær forberedt på at selv om du får påbegynt behandling _kan_ det ta tid før ting ordner seg. Bare så ikke du blir skuffet over ikke å være frisk om tre uker.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    17

Standard

Jeg har også vært hos Ingrid Nordheim og var veldig fornøyd. Hun har peil, og hun er hyggelig!
    Kjenner igjen mange av de tingene du beskriver, og fjernet halve kjertelen ifor høst. Den hadde blitt så stor at det virkelig var skjemmende, og selv om det er litt vrient å finne riktig levaxin-dose er livet mye bedre.
    Lykke til !
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Velkommen til forumet. Håper du vil trives.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    5

Standard

Takk!

Har fått god nytte av forumet allerede

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn