Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Fått svar på MR
-
13-10-07, 16:08 #1
Fått svar på MR
Hei. fikk svar på Mr idag
Ansikt og Orbita: Normale forhold i begge orbita ingen patologiske utfylninger retrobulbart eller omkring hypofysen.
MR hode: alt normallt, MEN BEMERKES LETTE SLIMHINNE FORTYKKELSER I VENSTRE SINUS MAXILLARIS
Jeg lurer på om dette betyr at jeg har noe galt med bihulene? Kan de forursake trykk og hodepine? kan man behandles mot det?
Håper noen kan hjelpe
-
13-10-07, 16:24 #2
Nesten samme svar som jeg fikk.
Øre-nese-hals-problemer av forskjellig art i åra før jeg fikk diagnosen.
Røntkenbildet viste massiv fortettning i sinus og når jeg kom for å stikke opp og skylle ut så var det ikke noe der.
Det fortsatte etter at jeg begynnte med Levaxin.
Jeg vet ikke om det har sammenheng, men jeg har ikke hatt noe slikt etter at jeg begynnte med Armour.
Her opplevde jeg den hierakiske konflikten på nært hold.
Sykehus-spesialisten med sitt dyre utsyr påsto flere ganger massiv sinusfortettning, men når jeg kom til barfotlegen så stakk han en lommelyktpære inn i kjeften på meg, dro den utigjen og sa " Her er det ikke tegn til sinusitt, men siden spesialisten har forordnet skylling, så må jeg gjøre det.
Og han hadde rett !
Han tok hånda ned i skyllbollen, løftet hånden og lot vannet renne så jeg skulle se at det var rent - i dette vannet kan du døpe ungen din - sa han.
Skikkelig fagmann det, som visste hva han dreiv med.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-07, 19:37 #3
Får håpe han ikke er prest på si
Jeg har også hatt mye problemer med bihulene mine. Før jeg fikk diagnosen hypotyreose var det sinusitt jeg ble sykemeldt for. Var inne hos ØNH spesialist før sommeren, han skrev ut en nesespray til meg som jeg har brukt mye og som har virket veldig bra. Jeg fikk også tatt MR av hodet. Jeg kom på nå at jeg har helt glemt oppfølgingstimen jeg skulle ha nå i høst så jeg vet ikke svaret fra MRet. Får håpe de har funnet ut hvor hukommelsen min har blitt av.
• Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
• "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen
-
14-10-07, 10:38 #4
Leste på et cøliakiforum at det fins noen med agillus-problemer i nesen elelr bihulene som kan ha veldig trykk elelr stikking i hodet. Jeg lurer selv på noe sånt og det blødde faktisk hos meg og. Jeg har også IgG-antistoffer mot gjær og reagerer mot alt som er laget av aspergillus slik som citronsyre.....ville bare nevne at det fins noe slikt. Og levaxin er laget ved hjelp av fermentering....thyrosin som man bruker som råmateriale fermenteres i store tanker.......og da kan personer med aspergillus-problemer få voldsomme bivirkninger og må heller bruke naturlig thyroxin.
(dette var litt far off, men jeg ville bare nevne det siden jeg har kommet over slik informasjon.
(på forumet hos celiac.com i mappa Other food intolerances og i tråden om Oxalater)
-
14-10-07, 11:02 #5
Jeg fikk omtrent samme konklusjon på MR-undersøkelse; "normale forhold intracranielt, men kraftig slimhinnefortykkelse og væske i venstre maxillarsinus". (Hvorfor er det på venstre side hos så mange, tro...?) Da gikk det opp for meg at jo, den bihulebetennelsen min hadde vel egentlig blitt mer og mer kronisk, jeg ble henvist ØNH-spesialist og fikk stukket opp og skylt ut. Det hjalp å få skylt ut litt gørr, men det varte ikke så veldig lenge.
Det som derimot hjalp, var å fjerne en rotfylt tann som var infisert rundt rotspissen! Jeg var til behandling hos Munro-Hallklinikken, og bare minutter etter at de trakk ut den tannen begynte jeg å kjenne hvordan det boblet og løste seg opp i bihulene... Så i mitt tilfelle hang dette (og mange andre helseproblemer, bl.a. hjertearytmier og muskel-/leddsmerter) helt klart sammen med en infisert tann - og bare for å nevne det kan så mange som 90 % av rotfylte tenner være infiserte, ofte uten at man merker det selv.
Det står mye mer om dette i bloggen min, for spesielt interesserte (klikk på nicket mitt i signaturen). På sidene til Munro-Hall står det om rotfylte tenner og hva de kan medføre av helseplager - klikk på "Cavitations and Root filled teeth" i venstre meny, og scroll ned til bunnen (vær forberedt på sterke bilder!).
http://www.munro-hallclinic.co.uk/
-
14-10-07, 12:40 #6
Takk for svar
Det var interessant, jeg har ikke vært hos tannlegen på 6 år av den enkle grunnen at jeg synes det er helt jævli å være der... skulle ikke forundre meg om jeg har noe galt der som gir meg hodepine..
-
14-10-07, 15:27 #7
Jeg har også nettopp trukket ei tann med en liten infeksjon på rota på. Jeg har ikke merket noe som helst ang bihulene enda, og jeg er ille; med smerter, vannfoss spesielt ved anstrengelser, tett om natta m.m.
Men det skal ikke være vondt lenger å gå til tannlege. Da skal du bytte tannlege. Det eneste som skal være bittelitt vondt, er bedøvelsen, men det går så fort atte... Og selvsagt er det noe ubehag med å sitte der å gape mens de klorer, river og ballerer. Men ikke vondt! Jeg fikk t.o.m. beroligende musikk på øret. Hadde han ikke rikset sånn, så hadde jeg sovet, for jeg sov nemlig ikke natta før ;)
Komma seg til tannlegen? Jo, gjør det!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Svar med sitat
Bokmerker