Viser søkeresultater 1 til 10 av 121
Hybrid View
-
22-07-07, 23:00 #1
Armour - hvordan virker det på meg?
Begynte på Armour 7. juli. Har tatt 1/2 Grain/30 milligram daglig, bortsett fra to dager hvor jeg har tatt en hel - første gang veldig tidlig - 3. dag? og andre gang i går. Jeg har hele tiden tatt 50 mikrogram Levaxin om kvelden også. De første par dagene supplerte jeg med 5 mikrogram Liothyronin, men så turde jeg ikke det mer. I forgårs holdt jeg på å havne i timelang koma i stolen igjen, så da dristet jeg meg til å ta 5 mikrogram igjen, og unngikk dermed så vidt lammelsen.
Jeg ser da at jeg har klart å holde planen ganske bra. 16 dager hvor 14 dager med 1/2 Grain og 2 dager med 1 Grain. Så nå er spørsmålet: Tør jeg ta 1 Grain hver dag? Tør jeg la være? Jeg er så usikker... Må vel fortelle litt om symptomer og reaksjoner da, for å kunne vurdere bedre.
Sover jo alltid fra temmelig dårlig til forferdelig dårlig. Etter noen dager på Armour fikk jeg noen temmelige søvnløse netter - døse-netter med forskrekkelige mareritt - akkurat som uka før menstruasjon, bortsett fra at nå var menstruasjonen nylig unnagjort. Dette var ikke normalt. Men jeg tolker det som sliten binyrebark. Og kanskje da at medisinen virker? At jeg ikke har vært så dårlig hele tiden på så lav dose Levaxin, kan da skyldes at denne ikke har virket så godt på meg. Men da har jeg et problem. For man skal ikke øke på med mer thyroxin hvis binyrene er slitne, uten at man samtidig støtter binyrene. Bruker Selen, progesteronkrem og noen tabletter som skal støtte binyrene som jeg har fått av noen - så nå gumler og smører jeg med de siste rester.
Etter da noen fæle netter, så sov jeg temmelig godt ei natt. Da var jeg ute dagen etterpå, kjørte en halv times tid fram og tilbake til Linedance-trening (ekstraordinær i forkant av oppvisning
). Jeg pleier å bli komatøs trøtt av å kjøre bil, men når jeg kjørte hjemover, følte jeg meg vel - en følelse jeg ikke kan huske å ha hatt på mange år. Jeg følte jeg kunne ane et snev av..... normalitet? Høres det sprøtt ut?
Men neste dag var det ganske det samme igjen. Ja, ja, marerittene har avtatt, men i går lempet jeg da innpå med sovetabletter. Ellers har jeg sovet dårlig. Og jeg har hatt hjertebank. Ikke hurtig, men tunge, akkurat som uka før mens. Så jeg kan ikke bestemme meg for om jeg er "hyper"/"overdosert" eller om det er binyrene som ikke kan følge med. Jeg tror det er det siste, for i fjor når jeg ble overdosert, hadde jeg kroniske symptomer på dette i ca 2-4 uker, f.eks. forferdelig lite søvn, hodepine, løs mage, veldig sult, kvalme - sliter jo med mye av dette nå også, men det er ikke så konstant som ved overdosering.
Ellers har jeg vel litt færre utmattelsesanfall, tror jeg. Men dette vet jeg ikke om skyldes Armouren eller sommeren. Pleier jo å våkne litt mer utover sommeren, bortsett fra når vi får kvelende varme. Men i år har jeg faktisk bare blitt verre og verre mht verking, men så har vi da hatt kald vind siden f.o.m. oktober 2006 - noe jeg absolutt ikke tåler. Nå verker t.o.m. mange av fingerleddene. Så jeg verker så jeg er virkelig blitt småtussete.
Så hva? Hjelper det? Blir jeg verre? Skal jeg øke til 1 Grain daglig? Hva bør/bør jeg ikke gjøre?
Kom til å tenke på noen av de dagene jeg slet med disse litt nye symptomene, eller i alle fall ny periode i måneden, at kanskje det var dette n'Finn hadde snakket om. At når man økte dose, så kom der symptomer, og da gjaldt det å holde ut til de gikk over. Selv om jeg ikke har "økt" dose, har jo nettopp begynt. Og ikke husker jeg sikkert engang om han har sagt dette, innbilder meg det bare ;)
Ja, ja, forvirringen er like stor som før her i gården
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
hvordan gå fra levaxin/liotyronin til armour?
Av anitab i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 06-09-07, 12:16 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
armour... hvordan bestiller dere?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 29-10-06, 15:10

Svar med sitat
Bokmerker