Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Hender som dovner bort
-
11-10-07, 08:28 #1
Hender som dovner bort
Plages for tiden med hendene mine dovner bort når jeg sover.
Har vært plaget med dette før,men da var jeg dobbelt så tung som nå og trodde det skyldtes overvekta.
Nå har jeg normalvekt, men har fått disse plagene tilbake og lurer på om det kan skyldes stoffskiftet???
Har det på samme måte om jeg f.eks snakker i telefonen, da dovner også hendene mine bort og jeg må skifte hand for å få følelsen tilbake i handa.
Har mange symptomer for tiden selv om legen min mener verdiene mine ligger innenfor normalen.
Sliter veldig med at jeg ikke sover godt, føles ut som om jeg ligger halvvåken det meste av natten. Jeg er frossen, har muskel smerter, smerter i huden, vondt i skjelettet, hender som dovner bort og jeg føler meg nedstemt for tiden
-
11-10-07, 12:42 #2
Jeg hadde problemer med at armene mine dovnet bort når jeg sov. Hos meg ble det borte da jeg fikk behandling hos fysioterapeut. Har tenkt at det kanskje kan ha vært stramme muskler eller en av låsningene jeg hadde i ryggen som var årsaken. kanskje du sulle forsøke fysioterapi du også?
Hilsen Kine
Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.
-
11-10-07, 16:42 #3
Laila, hva mener legen er normalt?
Noen ganger viser det seg at tallene allikevel er unormale, med for eksempel høy TSH , over referanseområdet, samt lav ft4, men at legen sier at fordi ft4 ennå ikke er nedenfor referanseområdet, er du innefor normale.
Det vare èn variant vi har hørt. Fins sikekrt flere de bruker , enda prøvene klart viser hypothyreose men de kan ikke lese prøvene.
Du er nødt til å få tak i de konkrete prøvesvar (prøv legesekretæren...) før man kan si noe. Kanskje dine prøve ikke er så normale allikevel.
Jeg var ganske hypo med en TSH på 2,5 og ft4 på 11 (når ref.omr. var 10-20) og det er ikke så rart. de fleste må ha ft4 mer midtpå.
-
11-10-07, 16:48 #4
Hei.
Jeg dovner fort i armene og bena, når jeg sitter en stund. Det har hendt at jeg har blitt doven helt fra tærne og opp til og med rumpa. trodde de kansje hadde litt med blodsirkulasjonen å gjøre, men om den blir dårliger ved lavt stoffskiftet vet jeg ikke. Men de er vell mye mulig de er jo masse anna som går tregere å..Klem fra jorunn.
Har hatt hasimotos siden 1999, med antistoffer opp mot 5000 i starten.
Startet med levaksin i 2000, veldig opp og ned.
-
11-10-07, 19:10 #5
Akkurat at hendene dovner bort, kan være karpaltunnelsyndrom. Det følger ofte med lavt stoffskifte. Da kan det også være vondt i tommel pekefinger når en skriver.
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
Svar med sitat
Bokmerker