Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Tråd: Hva bør jeg gjøre?
Threaded View
-
03-09-07, 15:12 #1
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2007
- Sted
- Trondheim
- Meldinger
- 4
Hva bør jeg gjøre?
Hei! Jeg har lest en del av inleggene på dette forumet og lært masse. Nå må jeg spørre om noe selv.
I april i år var jeg hos legen pga magetrøbbel og generell trøtthet. Jeg tok masse prøver og alt så bra ut, bortsett fra at stoffskiftet var litt lavt.
FT4 lå på 9 (12-22) men TSH var helt normal. Slik var det fremdeles da jeg tok nye prøver ca 2 mnd senre. En antistoffprøve var også helt normal.
I tenårene slet jeg med anorexi, og vet at stoffskiftet til tider var ganske lavt da, ikke så merkelig når man nesten ikke spiser. Nå har jeg imidlertid vært frisk i flere år og hatt et normalt sunt kosthold. Stoffskiftet normaliserte seg da jeg fikk normal vekt (ca to og et halvt år siden)
Legen snakket med noen eksperter som frarådet å gi meg medisin. Jeg tok prøver av av andre hypofysehormoner for å utelukke at det var noe mere galt. Men siden har jeg ikke hørt noe.
Nå lurer jeg på om det er noen som har erfaring med tidligere spiseforstyrrelser og stoffskifteproblemer. Jeg er fremdeles ganske slapp, sover mye, har fått en oppblomstring av kviser i ansiktet og på brystet og sliter med treg mage. Er det sansynlig at dette skyldes stoffskifte, og er det fare for at det ikke går over av seg selv? Fins det noen spesielle matvarer det lønner seg å spise. Jeg er redd for å mase på legen.Rilda

Svar med sitat
Bokmerker