Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
-
01-06-07, 21:28 #1
Lavt stoffskifte. Skjønner ingenting, har så vondt i nakke og rygg......
hva i all verden skjer med meg? det blir bare vondere og vondere,
har vondt rundt hele halsen og nakken og helt ned i korsryggen. og opp i ørene og bakhodet
nakken er verst.
også har jeg vondt i brystet :( har egentlig vondt i hele overkroppen.
og en rar følelse i tommel.
så rart at jeg skal få nye symptomer hele tiden.
sorry syting, må bare lufte det litt, er egentlig veldig bekymret for helsen min om dagenHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
01-06-07, 23:16 #2
Velkommen i klubben
Har ikke sånn rar følelse i tommel, som du beskriver, men har jeg ikke lest at lavt stoffskifte kan medføre men_husker_jo_ikke_hva_det_heter.... øh, sanse... Nei, jeg husker ikke ordet, "følelses-forstyrrelser"... Skjønner du hva jeg mener? Men jeg kan dessverre heller ikke huske hvor jeg leste det.
Er det lenge siden du begynte på Levaxin? Mange beskriver økte smerter ved oppstart av Levaxin. Jeg hadde mye smerter før jeg begynte med Lev for mange år siden, men jeg får egentlig mer og mer smerter for hvert år + muskelsvikt + muskelsvaket + kramper. Vet da ikke om det er Levaxinen eller fibromyalgi eller ME eller hva farsken det er. Kanskje litt pga alt sammen?
Og når det gjelder smertene, så sier manuell terapeut at jeg har veldig stramme muskler, og at musklene (som jeg selv har antatt) trekker seg sammen pga kulde, kald vind, værskifte, annet - "triggere". Men ingen har jo noen forklaring på hvorfor jeg er hyperfølsom for slike "triggere", så det hjelper jo ikke så veldig mye. Ikke annet en den "trøsten" det er å vite at de kan kjenne visse ting på musklene mine, så jeg slipper å tro at jeg fullstendig sinnsyk (da kan jeg slå meg til ro med at jeg bare er litt s.... ;) ) Så hva tror du, er det musklene dine det er så vondt i? Jeg har vondt der du også beskriver. Du kan forsøke å massere og se om det hjelper noe, hvis det hjelper, er det trolig musklene. (Har du veldig vondt, må du kanskje holde på i flere timer i flere dager.) Knaser det? Hos meg er musklene så stramme, at de "smeller" over leddene - høres fryktelig ut."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
01-06-07, 23:39 #3
Husk at hjertet også er en muskel. Ei jeg kjenner med høyt stoffskifte har bl.a. lidd av kramper i hjerteregionen og muligens hatt et lite hjerteinfarkt. Se hva jeg skriver i en av dine andre tråder.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-06-07, 01:37 #4
Har akkurat sånne smerter som deg, Rikke (m.fl..). De kom for noen måneder siden og sitter i nakken og ja - i hele overkroppen. Verst når jeg våkner om morgenen. Bruker lang tid på å komme meg ut av sengen...
Nå er det kjent at stoffskifteproblemer medfører muskelsmerter, og mange av oss har fått diagnosen "fibromyalgi". Jeg synes det virker for enkelt - for jeg tror disse symptomene kommer av at stoffskiftet ikke er riktig behandlet selv med "fine prøveresultater". Enig med deg, Stina - det "baller på seg" med årene...
Føler at det er stive muskler som forverres ved stress og mykes opp med mosjon - samtidig som en får kjempevondt og er støl i en uke etter trening. Frustrerende
-
02-06-07, 02:23 #5
Ja huff!!!
Jeg stivner også uvanlig fort i musklaturen. Fysoiterapauten blir jo helt oppgitt av det der. Jeg synes smertene mine har økt masse på Levaxin, men det kan jo bare være en naturlig utvikling av stoffskiftet også. Jeg får smreter av å være for stillesittende og smerter om jeg er for fysisk aktiv.. Så ja, frustrerende
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
02-06-07, 09:03 #6
Muskelsmerter var det som plaget meg mest på bare Levaxin. Det var nesten så jeg ikke kunne jobbe. Jeg knasket paracet og ibux, mye over anbefalt dosering. Det kom etter at jeg begynte på Levaxin, og økte på og toppet seg etter 6 mnd, da jeg kollapset og ble sykemeldt.
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Jeg gikk på 100 mikrogram og fikk mast meg til 150 mikrogram. Da ble det litt bedre, jeg kunne redusere bruken av smertestillende til et mer nomalt forbruk.
Men jeg var ikke bra på 150 mikrogram heller. Deprimert, trett og vondt i musklene. men det ble mer til å leve med.
-
02-06-07, 10:07 #7baremei Gjest
Rikke: summa summarum høres det ut som om startdosen er litt for tøff for deg. Jeg ville snakket med legen, og vurdert å halvere dosen i to-tre uker. Enkelte bør halvere den igjen og øke sakte sakte.
Og jo nærmere man kommer antatt riktig dose jo saktere bør økningen foregå. Jeg var sånn, og slet skikkelig med hypersymptomer (hjertebank og høy puls) i perioder. Da måtte jeg bare gå tilbake til forrige dose, vente enda et par uker og så prøve igjen.
-
02-06-07, 14:55 #8
Rikke: jeg hadde vanvittige kroppssmerter ved oppsart av Levaxin, og det varte i måneder fremover. Jeg gikk til innkjøp av en liggestol bl.a., jeg var til reumatolog..osv..De fant selvfølgelig ingenting....
Jeg staret på 50µg Levaxin, som nok var for høyt startdose for meg. Det var nok Levaxinen som var synderen hos meg. Ingen tvil!
Med denne møkkamedisinen så eksploderte kroppen min i smerter og skjelvinger. Det tok bare noen dager.... :evil:
En teori er jo at kroppens celler begynner å våkne til live igjen, og den kjøper jeg. Jeg ble bedre etter hvert. Bare så det er sagt. Husker ikke hvor lang tid det tok, men altfor lenge....• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
02-06-07, 17:19 #9
Så deilig å tenke at det du sier om kroppens celler kan være grunnen, Yvette! Håper den teorien er rett!
Uansett skal jeg tro på det - nemlig at smertene er en overgang til noe bedre 8)
-
02-06-07, 18:55 #10
men sluttet du på levaxinen for og bli bedre?
blitt verre nå, har holdt på å besvime noen ganger idag, kastet opp, vondt på begge sider av hals, det er noe som knepper og flytter litt på seg når jeg tar der, svimmelhetsanfall, vondt i ørene,hals nakke ,hode og i noen ledd.
sitter og fryser så jeg skjelver innvendig...Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
Lignende tråder
-
Tok Håranalyser, fikk vite jeg har RASKT Stoffskifte... skjønner ingenting
Av gutt_81 i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 2Siste melding: 30-01-10, 12:11 -
Nybegynner... og skjønner ingenting...
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 02-03-09, 10:43 -
Lavt stoffskifte. Jeg skjønner INGENTING!
Av dorri i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 08-02-09, 15:28 -
Jeg skjønner ingenting.?!
Av Veronika i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-05-05, 08:44
Svar med sitat
Bokmerker