Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Tråd: Hårtap

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard Hårtap

Heisan! Lurer på om det er normalt å miste mye hår når en har forhøyet stoffskifte også? Vet jo at dette er et hypo symptom, men jeg har aldri hatt så store problemer med hårtap som nå- med en tsh på 0,17,som jo er svært lavt. Har forstyrrelser i kjønnshormoner også, så det spiller sikkert også inn. Håret faller iallefall av i mengder, til min fortvilelse :( Er jo hypo, men har som sagt aldri ligget så lavt i tsh.
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Man kan ha symptomer på lavt når man er høy og omvendt. Det er det det står i bøkene. En god del av symptomene er også mer eller mindre felles føler jeg.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard

Jajamennsann...hårtap kan man også få ved høyt stoffskifte! Husker jeg spurte legen min om det var pga det høye stoffskiftet eller pga NeoMerkazole jeg mistet så mye hår, han kom vel frem til at det kunne være av begge deler. Med de fleste "alvorlige sykdommer" som han sa fulgte det mulig hårtap. Jeg fikk festlige store viker, og pjaskete tynt hår ellers, "måtte" klippe meg ganske så kort for at det skulle se noenlunde ut.

Etter total tyroidectomi og Levaxin start for 7 mdr siden begynte håret å komme tilbake i vikene, og nå synes jeg håret mitt nesten er i overkant tykt, ala karius og baktus frisyre...

Lignende tråder

1. Hårtap
    Av Sigrid i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 17
    Siste melding: 29-03-10, 21:21
  2. Hårtap
    Av Annka i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 7
    Siste melding: 07-10-07, 22:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder