Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Den løbske auto-immunitet.

Sitat Opprinnelig skrevet av louise i juni 2007
    I dag har jeg helt opgivet alting igen, har hjertebanken, hovedpine, kvalme, høj puls og noget, der minder om et angstanfald (har aldrig prøvet det før). Har også ondt i kirtlen, musklerne og halsen. Kan slet ikke forstå det, for det er jo ikke symptomer på lavt sofskifte. Fryser gør jeg også.
    Blodprøverne ligger fint, så hvorfor har jeg symptomer, der ligner både højt og lavt??? Kender I det?
    Det lyder mest som det, der foregår er et konstant, måske stigende i intensitet angreb på din skjoldbrusskirtel, fra et overaktivt immunsystem (Louise har Hashimoto`s så vidt jeg husker....). Dvs. resultater af blodtest kan sagtens vise "normalt", selv om skjoldbruskkirtelen kan ikke udnytte de frit "flydende" hormoner i blodtrømmen til at regulere sig selv og resten af kroppen.

Desuden fortsætter jo denne auto-immune nedbrydning af skjoldbruskkirtelens celler uanset hvor meget medicin man får, for at supplere op på det frembragte hormonunderskud. Det er som at fylde bensin på en bensintank med hul i bunden.... Selv om man hele tiden fylder op - kan man alligevel ikke starte motoren og køre.

Først når det løbske immunitet bliver undertrykt (eller helbredt) og man kan måle sig til det endelige status af hormondannelsen i de tilbageblevne, endnu ikke ødelagte (af autoimmunreaktionen) celler i skjoldbruskkirtelen - kan man sætte ind med almindelig medicin, og hvis den ikke virker godt nok - med naturlig Thyroid - formoder jeg.

Jeg har aldrig forstået, hvorfor der er så lidt samarbejde mellem endokrinologer og immunologer?.... For Hashimoto`s kan ikke standses og stabiliseres, før det løbske immunitet er det.... eller kan det?

Hmm... hvorfor prøver man ikke forsøgsvis, at behandle Hashimoto`s patienter med den medicin man normalt ordinærer transplantationspatienter, for at deres krop ikke skal kunne afstøde det nytransplanteret organ?

Det vill, i hvart fald være umagen være at forsøge.... før man måske en dag kan løse det abnorme immunitets gåde og kan helbrede sygdommen ad denne vej....

(Disse overvejelser er direkte affødt af gennemgang af Stinas tråd om hendes genvordigheder under indledning af medicineringen mad Armour.)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Gjest

Standard

Før var årelating ein metode å kurere sjukdom med ved å ta vekk det "sjuke" blodet.

Finst det ein metode å bli kvitt antistoffa på???

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Antisoff er stort da DCS - en fellesbetegnelse for mange altså.
    Antistoffer som degenererer kjertelen (anti-TPO følsomme) har man ikke midler mot, men de som går på kjertelreseptoren (TRAS følsomme) har man jo neo-merc. Denne er ikke så selektiv som ønskelig, men kan brukes i et opplegg.

Ellers finner man stadig nye antistoff. Man fant jo nylig ut at hjernen også er utsatt for antistoff og er årsaken til MS.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Gjest

Standard

stort, ja! men det blir jo brukt metodar når det gjeld transplantasjonar og liknande.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du tenker på syklosporin ? Den soppen fra hardangrvidda som hindrer kroppens avstøtingsmekanisme ?
    Det er vel også et slags antistoff som soppen knekker.
    Dette var jo et skoleeksempel på at grunnforsknongen har noe for seg. Uten den hadde de ikke funnet soppen engang.

Men det er et stort område hvis hvert antistoff må ha sin kur.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Gjest

Standard

Ja, sjølvsagt... Men har lært at det er den einskilde blodcella som har "møtt" på allergenet før som lagar antistoffa. At det ikkje ligg genetisk i blodcellene, om du skjønnar...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ã…ja, sånn ja.
    Der er du mitt i forskninga da, og jeg tror mye skal sies før man begynner å nærme seg. Men det er intresssant å følge utviklinga.

Det er viktig å finne ut hva som skjer når antistoff blir laget, man vet mye om hvordan de nyttige antistoffene lages, men lite om hvorfor systemet feilreagerer og starter antistoffproduksjon av destruktiv art.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kan man bruke cellegift mot autoimmunitet?

Noen foreslo for meg i dag å finne ut av det mht til verk i muskler m.m. Mente de sa at det da noen ganger ble brukt, og ved gikt??

Og hvis jeg nå ikke husker forferdelig feil, så mener jeg at jeg hørte for noen år tilbake at noen med MS ble behandlet med cellegift. Noen av dem med særdeles godt resultat....???
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn