Hei!

Jeg har vært hos øyelege i dag og fått operert bort hud og fett fra øyelokkene. Jeg har i lang tid vært plaget av trykk og følelsen av noe tungt over øynene. Jeg synes ikke jeg har hatt SÃ… veldig mye løs hud der, men dette ubehagelige trykket førte meg til en privatpraktiserende øyelege...

Mens han undersøker meg så spør han meg om jeg er plaget med stoffskiftet. Jeg svarer bekreftende og han forteller meg da at han ser fettansamlinger "under øyelokket" som, iflg han, skyldes stoffskifteproblem. Under operasjonen så forteller han meg hele tiden hva som skjer og han tar bort dette fettet, samtidig som han klipper løs hud og syr igjen.

Jeg fikk også med meg noen øyedråper, som jeg skal dryppe 4 ganger daglig hver eneste dag....resten av livet...for å lindre tørre og irrriterte slimhinner..

http://santenen.verktyget.se/websites/w ... _norge.pdf

Reseptfritt på apoteket.

Denne samme øyelegen skal i april ha forelesning i den lokale stoffskifteforeningen her på stedet - om akkurat dette problemet...

Jeg finner ikke noe om dette på nett. Noen som vet fra utendlandske sider eller forum? Syntes det var interessant. Han kunne fortelle om mange hypothyreote med samme problem som har vært hos ham og fått tatt vekk slikt fett...

Så sitter jeg her og har det ikke helt godt. :( Allikevel glad det er overstått. Til den nette sum av kr 5 000,-, som jeg nå tenker at jeg kan søke trygdekontoret om å få refundert - siden han kan bekrefte at det skyldes hypothyreose....

Hva sier dere? Helt ukjent for meg dette - inntil i dag...