Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Slem hovedpine!

Hej
    De sidste 4 dage har jeg haft en slem hovedpine. Min puls er lav (54) og så fryser jeg (temeratur kun 36.2 om oftenen).
    Kan det være symptomer på overdosering?
    Jeg får 75 mikrogram Eltroxin (=Levaxin) dagligt og min læge har netop rådet mig til at tage 100 mikrogram dagligt - da jeg synes at jeg har fået det værre efter at have haft det godt i nogle uger.
    Jeg har fået taget blodprøver idag, og er spændt på hvad tallene viser.
    Men en slem hovedpine / (migræneagtig) - hvad kan det være tegn på?
    Jeg skal lige sige, at jeg også har forhøjet Prolactin og lavt ferritin (8), som jeg nu får jernpiller for, begge dele kan jo give hovedpine, men det er jo som sagt kun de sidste 4 dage hovedpinen har været rigtigt slem.
    Har nogen været i samme situation, og er der evt. nogen der har nogle gode råd?
    Mvh.Gitte
    P.S.: Oveni hovedpinen er trætheden også ekstra massiv i disse dage.....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Hej Gitte

Jeg forstår ikke helt det med dit lave puls og den lave temperatur. Det kan jeg selv opleve i perioder, selv om jeg brugte 100 mcg Eltroxin om dagen og mit indtryk var, at i disse perioder var jeg underdoseret.

Hvad hovedpinen angår - havde jeg aldrig nogensinde oplevet skyggen af hovedpine indtil ca. 1,5 år efter operationen, når jeg så fik mit første migræneanfald og var blevet migræniker lige siden. Om det har en forbindelse med stofskiftet kan jeg ikke sige, men læste om flere lignende tilfælde i tidens løb. På "migrænedage" vågner jeg altid med masser af vand i kroppen og brain-fog samt ulmende ømhed i en side af hovedet. På disse dage er også min temperatur meget lavere end ellers og mit puls/blodtryk skraber bunden.

Hvis jeg indtager Imigran Sprint tidligt nok - stiger min puls og blodtryk igen samt vandet drives ud af kroppen når pillerne begynder at virke. Jeg har også bemærket at siden jeg begyndte at indtage B-12 som sugetabletter - havde jeg kun oplevet et migræneanfald mod i hvert fald èt om ugen før.

Håber andre kan bidrage med noget bedre.... God bedring trods alt
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

jeg har selv opplevd hodepine sammen med kvalme som overdoseringssymptomer. Du trenger jo ikke være overdosert fordet om du har hodepine da. Forhøyet prolactin henger sammen med stoffskifteforstyrrelse så vidt jeg har forstått.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kom på at jeg hørte at en lege en gang sa at hodepine ofte skyltes forstoppelse ( treg mage).

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Re: Slem hovedpine!

Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh
    Hej
    De sidste 4 dage har jeg haft en slem hovedpine. Min puls er lav (54) og så fryser jeg (temeratur kun 36.2 om oftenen).
    Kan det være symptomer på overdosering?
    Jeg får 75 mikrogram Eltroxin (=Levaxin) dagligt og min læge har netop rådet mig til at tage 100 mikrogram dagligt - da jeg synes at jeg har fået det værre efter at have haft det godt i nogle uger.
    Jeg har fået taget blodprøver idag, og er spændt på hvad tallene viser.
    Men en slem hovedpine / (migræneagtig) - hvad kan det være tegn på?
    Jeg skal lige sige, at jeg også har forhøjet Prolactin og lavt ferritin (8), som jeg nu får jernpiller for, begge dele kan jo give hovedpine, men det er jo som sagt kun de sidste 4 dage hovedpinen har været rigtigt slem.
    Har nogen været i samme situation, og er der evt. nogen der har nogle gode råd?
    Mvh.Gitte
    P.S.: Oveni hovedpinen er trætheden også ekstra massiv i disse dage.....
    Hej Gitte,

Jeg er kun på 50 mikrogram, men jeg har det allerede bedre. Min temperatur har siden jeg blev syg ligget på 36.2, men nu ligger den på 36.6, så den er gået lidt op. Se om du får noget ud af dette link om temperaturhttp://www.drrind.com/tempgraph.asp

Jeg har også hovedpine, men jeg mistænker mit lave B12 Cobalamin niveau 209, som kan føre til alvorlig blodmangel-perniciøs anæmi, så jeg vil have testet nuværende niveau samt eventuel mangel på optagelse med disse tests: P-metylmalonat, P-homocystein, intrinsic factor.

http://www.dsgnet.dk/Sites/mfjartikl...-%20dsgnet.asp

Dette link giver forklaring på vitaminer og nederst på siden symptomer ved mangel.

Du er gået meget hurtigt op på din dosis i forhold til mig, måske derfor du får symptomer? Men din temperatur siger som din læge, at dosen skal op. Hvad ved jeg? Jeg har kun været på medicin i 5 uger og er kun på 50 mikrogram.

Held og lykke.

Ninus

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Hei Gitte...

Har du målt blodtrykket ditt i det siste, og har du fått noen forklaring på hvorfor ditt prolaktin nivå er forhøyet?
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei Gitte

Jeg kommer igjen tilbake til jernlager og kobber. Både for mye og for lite kobber kan gi lav ferritin. Tar du jerntilskudd uten å sjekke dette blir tidligere symptomer forverret. Og to av disse symptomene er hodepine; migrene som kommer og går, og smerter i leddene.

Bare nevner dette som en mulig årsak i tilfelle du ikke har fått bekreftet normale verdier av kobber ennå og også har begynt på jerntilskudd.

Håper i alle fall at du finner ut av det og snart blir bedre.

Hilsen Lie

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hej

...og tak for jeres mange svar...

Til Lie et lyder interessant det med kobber, men hvordan får man det målt? Jeg er da meget interesseret i at finde ud af om jeg har for meget eller for lidt?...
    Til Shanita : Jo jeg har fået taget mit blodtryk og det er en lille smule forhøjet (130/90) men ikke voldsomt. Mht. prolaktinen, så har lægerne ikke kunnet give mig en forklaring på hvorfor det er forhøjet.
    Jeg tror selv at årsagen til jernmanglen er at jeg igennem flere år har haft meget kraftige menstruationer. Jeg er nu på 2 *100 mg jerntabletter dagligt, og føler ikke gener fra maven. Men hovedpinen plages jeg stadigvæk af, dog ikke hver dag.
    Til Anisa : jeg tager også Imigran sprint for migrænen og det hjælper hurtigt, men er jo lidt ked af at tage dem for tit.
    Til Ninus : jeg har fået målt mit b12-niveau - og pudsigt nok var det faktisk forhøjet - lå på 612 (200-600)- mærkeligt at det er så højt, men det er vel kun godt?.
    Ja jeg ved ikke om det er hurtigt at være steget til 100 mikrogram Eltroxin over 9 uger, jeg føler mig ikke overdoseret mht. hjertebanken ell. lign. ihvertfald ikke lige p.t.. Har taget 100 mikrogram i 2 dage.
    Føler mig generelt kvikkere når jeg er gået op i dosis. Jeg er spændt på blodprøveresultaterne som jeg får i næste uge, de kan jo fortælle om jeg er overdoseret....

Tusind tak for jeres svar!

Mvh. Gitte

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei Gitte

Jeg har lest i andre tråder her inne at flere har målt kobber hos fastlegen sin. Men jeg vet ikke om målingene gir korrekt innhold av kobberet i kroppen når det blir målt i blod

I tråden din "lavt ferritin" ligger det to webadresser om dette temaet

Selv har jeg tatt hårmineralanalyse fordi det ikke finnes noen grunn til at jeg skal ha lavt jernlager. Men du oppgir en god grunn over her (kraftige menstruasjoner), så det er godt mulig din lave ferritin er basert på jernmangel og ikke kobber.

Håper du finner ut av det og blir kvitt hodepinen

Hilsen Lie

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Re: Hej

Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh
    Til Shanita : Jo jeg har fået taget mit blodtryk og det er en lille smule forhøjet (130/90) men ikke voldsomt. [...]

Til Anisa : jeg tager også Imigran sprint for migrænen og det hjælper hurtigt, men er jo lidt ked af at tage dem for tit.
    Jeg er glad for at Imigran Sprint virker, for så ved vi hvilken type hovedpine du lider af. Imigran virker kun på migrænen og man slipper derved for at skulle undersøges/testes for et utal af andre hovedpineformer. Det sker, men det er ikke så ofte at migrænikerne også lider af andre former for hovedpine end netop migræne.

Medmindre jeg tager meget fejl.... vil jeg gerne skyde på, at du også kan have anlæg for lidt ekstra stress når det ellers allermindst passer dig? Er der noget om det?

Og ellers, med fare for at lyde dumt - vil jeg gerne opfordre dig til at sørge for at spise i alt 4 stængler rå bladseleri fordelt frit over dagen 2x2 eller 1x4....

Der er stoffer i bladseleri der rangerer på linie med farmaceutiske blodtryks- og hormonregulerende midler og som sørger for at blodårerne forbliver åbne (modvirker sammentrækninger) og derved flyder blodet nemmere og blodtrykket falder.

Disse "bladseleri-stoffer" reducerer mængden af stresshormoner i blodet, hvorved virkningen opnås og ligeledes undgås en del af vekslende blodkarforsnævringer/blodkarudvidelser (bl. årsag til migræner uanset hvilke triggere er udløsende) - hvorved bl.a. antallet af migræneanfaldene kan mindskes betydeligt + selvfølgelig en kærkommen bi-virkning er at blodårene/vener holdes frie for kolesterolansamlinger.

Det koster ikke noget at tage chancen og forsøge sig med bladseleri i et par måneder for at "teste" virkningen på sin egen krop og se hvad der sker. Bladseleri kan ikke overdoseres og den økologisk dyrkede er stærkere i smagen end den almindelige. Der er dog ingen forskel på indholdet af de virksomme substanser i netop denne sammenhæng.

Under alle omstændigheder indgår denne grøntsag på linie med andre i det anbefalede daglige forbrug af "6 om dagen", for ikke at overse at bladseleri, i det hele taget er en guldgrube af vitaminer, mineraler, enzymer m.m. - og ved at "teste" den slår man ikke kun 2 men flere fluer med et smæk.

God søndag og god bedring
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn