Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Midt-Norge
    Meldinger
    15

Standard TPO-verdier ved thyroiditt?

heihei, dere med autoimmun thyroiditt

Hvor høye TPO-verdier har dere?

Jeg hadde 50 i mars, 41 i april.
    Eva35

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Jeg har 111. De målte den bare en gang for den forandrer seg visst ikke så mye selv om tar medisiner.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

tror den var 292 nå...

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    25

Standard

Jeg har 487, men den har gått litt opp og ned i løpet av tiden siden jeg fikk diagnosen....fikk beskjed av fastlegen min at den vil nok aldri bli 0??
    Trodde at når kjertelen etterhvert "dør" (skulle ta et par år, men jeg har hatt diagnosen lenger enn det og den er fortsatt ikke "dø"...), så ville antistoffene ikke lenger være der...vet ikke jeg, men mente at jeg har lest noe om det en gang!
    Væren

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sos
    Jeg har 487, men den har gått litt opp og ned i løpet av tiden siden jeg fikk diagnosen....fikk beskjed av fastlegen min at den vil nok aldri bli 0??
    Trodde at når kjertelen etterhvert "dør" (skulle ta et par år, men jeg har hatt diagnosen lenger enn det og den er fortsatt ikke "dø"...), så ville antistoffene ikke lenger være der...vet ikke jeg, men mente at jeg har lest noe om det en gang!
    pøh... er dette en utbredt misforståelse blandt endoer og leger tro?
    fikk denne beskjeden 8 år siden jeg... :evil:

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    52
    Meldinger
    185

Standard

Jeg hadde 3520 i april i fjor, nå er den på 300.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    49
    Meldinger
    116

Standard

jeg hadde en Anti TPo på 63 da jeg begynte med medisin,men etter å ha gått på medisin i ca 5 uker nærmer ANTI TPO seg 100. Skal ta nye blodprøver snart så da får vi se om det er gått ned.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Har ligget rundt 1000 veldig lenge (kanskje år...) Har fått det ned til 600 og noe. Legen påstår at det er pga økt dose med thyroxin, men det tror jeg faktisk ikke særlig på. Derimot tror jeg kanskje det kan skyldes ulike ferskvannsalger jeg har gått på i et halvt års tid. Men jeg kjenner ingen forskjell på formen, uansett. Hadde håpet på å få det enda lenger ned og at jeg kanskje kunne bli litt bedre da, for t.o.m. legen innrømmet at det nok var selve de autoimmune tilstandene som gjorde at jeg var så dårlig. Men det er jo en stor hemmelighet visst hva de andre antistoffene mine heter, skulle jo ha funnet ut av om algene hjalp på disse også.

Så de tankene jeg sitter med her og nå, er nok at jo høyere antistoffer man har, jo verre kan man bli i form. Men selvsagt er ikke dette den hele og fulle sannhet. Kommer jo an på hvor mye annet man evt også sliter med.

Ja, legen min tror også at sykdommen "brenner seg ut". Men hva mener han med det, egentlig, det har han ikke sagt. Tror han var inne på at jeg kanskje ikke skulle verke så mye da. Jeg har lest at autoimmune lidelser skyldes et for aktivt immunforsvar, så da vet jeg ikke hvorfor antistoffene skulle slutte å produsere. Men det jeg "vet" er at antistoffene ikke gir seg før de har klart å ødelegge nettopp det vevet de har spesialisert seg på å ødelegge, og det finnes ingen medisiner som kan hindre denne prosessen, de kan kun lindre symptomene i en viss grad. Så det er noe skikkelig dritt...

Ja, det er forresten en her inne som påstod at anti-TPO gikk ned til 0 ved bruk av Sun-Chlorella (ferskvannsalge).
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Blødprøve verdier
    Av Annka i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 23-07-08, 19:07
  2. verdier
    Av marie66 i forumet Normalverdiene?
    Svar: 5
    Siste melding: 28-04-08, 10:50
  3. Ref. verdier (en vennine av meg)
    Av Theodora78 i forumet Normalverdiene?